Trpíme pro štíhlou linii

Každý z nás určitě zažil ten neodkladný pocit, že by měl udělat něco pro své zdraví. Mnohdy pak pro štíhlou linii doslova trpíme. Obzvláště ženy bývají posedlé svým zevnějškem, proto se, častokrát i celý život, trápí různými dietami. Na trhu máme k dispozici nespočet publikací, osvědčených tipů a triků, jak docílit požadované váhy. Skoro to vypadá, jako by měl každý svůj vlastní návod, jak zaručeně zhubnout. Na jednom se téměř všechny zeštíhlující programy shodují, a sice na kombinaci zvýšené fyzické aktivity a úpravy jídelníčku. Pojďme se spolu podívat na největší útrapy hubnoucích procesů.

1Nepříliš chutný jídelníček

Photo by Monstruo Estudio on Unsplash

Ze všech stran se na nás valí tuna informací, co a jak často bychom měli jíst a jaký styl životosprávy bychom si měli zvolit. Spousta křiklounů se nás snaží přesvědčit o správnosti svých názorů, ovšem ani lékařské kruhy v této problematice nemají jasno. Co pomohlo jednomu ke snížení hmotnosti, u druhého nemusí mít žádný efekt. Troufám si říct, že jedno ale známe všichni – při jakékoliv změně životosprávy zpočátku trpíme.

Je nasnadě, že ne všechno jídlo v naplánovaném jídelníčku „skousneme“. Pravděpodobně přijdeme do styku s novými a nám neznámými jídly. Pozor si musíme dát na různé potravinové alergie, které můžou být i život ohrožující. A pokud v nás nějaká potravina vyvolává dávicí reflex, také to nebude to pravé ořechové. Nejlepší kombinace je taková, že bude jídlo zdravé a ještě si na něm pochutnáme. Stravování by se pro nás určitě nemělo stát nepříjemnou povinností ani středobodem vesmíru.

KOUKNI SE  Sous vide chlapská jídla

2Pot a dřina

Photo by Sander Meyer on Unsplash

Ten nepříjemný pocit, když zpocení jako vrata od chlíva a rudí v obličeji poskakujeme na karimatce nebo „funíme“ kdesi na polní cestě, zná spousta z nás. Hubnutí bývá spojené s tělesným cvičením, a pokud na pravidelnou fyzickou aktivitu nejsme zvyklí, dá nám zpočátku pěkně zabrat. Všechno budeme vnímat jako nepřekonatelné a fyzicky nemožné, oblečení se nám bude lepit k tělu a pot nás bude pálit v očích.

Pokud se cvičením teprve začínáme, můžeme zkusit do naší denní rutiny nenásilně zapojit drobné fyzické aktivity. Každý krok navíc se počítá a u svého oblíbeného seriálu nemusíme pouze sedět na gauči. Zkusme se zamyslet nad tím, co by se dalo dělat jinak. Říká se, že cvičení uvolňuje endorfiny, které v nás vyvolávají pocit štěstí. Ať už je to jakkoliv, odměnou nám může být dobrý pocit, že jsme udělali něco pro sebe a své zdraví. Záleží jen na nás, jaký druh sportu si vybereme a kolik času mu obětujeme. Vždy bychom ale měli dbát na svá zdravotní omezení a radikálnější rozhodnutí konzultovat s lékařem.

3Sbohem alkoholu a cigaretám

Photo by Aditya Naidu on Unsplash

Žádná závislost není zdravá, ať už se jedná o alkohol, cigarety nebo třeba sladkosti. Pokud plánujeme žít zdravěji, holdování alkoholu a užívání vysoce návykového nikotinu na denní bázi by rozhodně neměly být součástí našeho životního stylu. Zatímco zdravotní přínosy občasné konzumace alkoholu jsou potvrzené, u cigaret je tomu naopak. V zásadě ale platí, že nic se nemá přehánět.

KOUKNI SE  Phở-Bò - Udělej si doma Vietnam a táhni!

4Vydržet a nevzdat to

Photo by sydney Rae on Unsplash

Nejtěžší bude změna nastavení fixního uvažování, náš mozek má totiž tendence sklouznout do režimu autopilota. Návyk si totiž vytváříme stejně tak těžko, jako se ho zbavujeme. Odborníci se shodnou v jednom – záleží na počtu opakování. Stačí týden, dva, nebo měsíc? Tady už se názory různí. Paradoxně nejobtížnější není začít, jak se mnohdy říká, ale vydržet a nevzdat se.

Esterka

Předchozí článekVícegenerační soužití – pro a proti
Následující článekSezóna výletů je tady

Komentuj

Vlož komentář
Vaše jméno

3 × four =