RECENZE: Kouzelný kočičí tarot a příběhy

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Milujete-li magické malé příběhy a krásné obrazy – je to to pravé pro vás. Milujete-li tarotové karty a magii – je to to pravé pro vás. Kouzelný kočičí tarot považuji za jedno z nejvydařenějších děl na toto téma a to především kvůli nevšednímu, přesto tak logickému spojení – kočky a mystérium dávných mouder. Autorka se živí jako vykladačka tarotu a učitelka magických věd, vlastní také podobně laděný časopis a za sebou má přes čtyřicet let zkušeností v tomto oboru. Díky tomu můžeme na její dílo nahlížet na něco, co možná na první pohled není psáno od základu, ale co nabízí její zkušenosti.

Díky kočkám, které přidala do jednotlivých karet, díky tomu, že se zamyslela nad kočičím životem a našla v něm nesmírně mnoho podobenství s životem lidským, zvýraznila některé vlastnosti, jiných ubrala, ale vytvořila jímavou směs, při které vám vstávají vzrušením chlupy na rukou nebo na zádech. Prostě kočičí mráz, husí kůže kombinovaná s horkokrevností těch malých šelem.

Jako na zavolanou přišla Luenaee Weatherstonové do života také malířka Mickie Muellerová, která se poté ujala vytvoření karetní sady. Nedočetla jsem se, co vlastně vznikalo dříve, jestli karty nebo obrázky, ale možná, že Mickie postupovala podle naznačených textů. V knize Kouzelné kočičí příběhy totiž poodhaluje velice vzácnou věc.

OLYMPUS DIGITAL CAMERANa fotografii můžete vidět způsob, jakým vzniká taková tarotová karta, což je vlastně obraz hodný čestného místa v obývacím pokoji. Obraz, který musí být propracován do nejmenších detailů, protože právě tyto detaily mluví. Někdy mne až mrzí, že taroty jsou tak malé, velikostně nedoceněné. Některé obrazy by mohly být jako obrovské tapety, do kterých můžeme vstoupit a kochat se nechat se objímat tou mystickou krásou. Energiemi a především emocemi, které každá, opravdu každá tarotová karta dýchá. Nesmírně si vážím celého díla především pro tuhle možnost podívat se pod tužku Mickie Muellerové. Já vím, že to je jen nepatrný střípek v celé té struktuře – karty, výklady, způsoby, významy, slovo o autorech – ale je to střípek, který osloví každou vnímavou duši a třeba je to pak i důvod, proč si vezmete znovu jednu kartu po druhé a budete si ji velice pečlivě prohlížet. Vnímat každý tah pastelkou a přemýšlet, proč právě to či ono na kartách je. A to i v případě, že tarotové významy znáte dobře.

Je to tajemství úspěšných karet. Dát jim duši, nechat je dýchat a nechat je doširoka otevřené. Jen tak se potom při výkladu nádherně spojí s dalšími kartami a budou vám před očima vyprávět příběh.

„Jaké vlastnosti dělají z kocoura alfa samce? Někteří kocouři jsou přirozenými vůdci a své postavení utvrzují buď 1500081-Synergie-Kocici pribehy-krabicka-BC.inddvítězstvími v bojích o samici, nebo úspěšným hájením teritoria. Jiní svůj status budují pouze silou osobního charismatu. Ušlechtilí jedinci se stávají středem obdivu, který s noblesou přijímají. Pokud je nějaká kočka hodna úcty, ostatní kočky ji bez váhání projevují uznání – je pro ně příkladem, z něhož mají užitek všechny klany.“

„Když kočka chce, dokáže se ladně pohybovat i mezi těmi nejkřehčími předměty. Tyto provokatérky z klanu nebe se však rozhodly, že toho zkusí co nejvíc zničit, a to jen pro svou zábavu. Věci a ozdoby, které někdo s láskou schraňoval a uctíval, pro ně nic neznamenají – jde jim jen o ten krásný okamžik, kdy se s třísknutím rozbijí o zem. Toto bezohledné uličnictví jim přináší potěšení, stejně jako spoušť, kterou za sebou nechají.“

Některé karty se svým významem vymykají a liší od těch, jak je známe zcela klasicky z prvotních druhů tarotů. Jiné jsou pojaty snad ještě hlouběji, než si umíte představit. Je to tak trochu uličnické dílo, které nezklame ani kočičí ani tarotové nadšence.

O autorce a výtvarnici

Lunaea Weatherstone
Je kněžka, spisovatelka, učitelka a vykladačka tarotu. Pohanské obci slouží již přes dvacetpět let, od chvíle, kdy se stala majitelkou a editorkou časopisu SageWoman. Stala se matkou keltského ženského časopisu Kruhu stříbrné větve (Sisterhood of the Silver Branch) a nabizí roční online programy Návrat Bohyně. Tarotu se věnuje přes čtyřicet let.

Mickie Mueler
Je výtvarnice, která již získala mnohá ocenění a uznání kritiků jako autorka děl z oblasti fantazie, pohádek a mýtů. Mickie ráda vytváří magické obrazy plné víl, bohyň a bájných postav. Maluje především pastelkami, do nichž přidává kouzelné bylinky hodící se k malovanému tématu.

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, 2015
RENATA PETŘÍČKOVÁ

10
recenze-kouzelny-kocici-tarot-pribehyNěkdy mne až mrzí, že taroty jsou tak malé, velikostně nedoceněné. Některé obrazy by mohly být jako obrovské tapety, do kterých můžeme vstoupit a kochat se nechat se objímat tou mystickou krásou.