Recenze: Crusaders of the Lost Idols přináší inovace do žánru idle her

Kdo by neměl rád idle hry? Všichni jsme klikačky někdy hráli, a kdo říká, že ne, ten je hraje dodnes. Hry jako Cookie Clicker, Clicker Heroes a spousta dalších, jsou id(l)eální volbou, pokud chcete něco hrát při práci, sledování Vašeho oblíbeného seríálu a podobně. V jejich případě je v jednoduchosti síla. Zkrátka klikáte, abyste mohli klikat. Ve skutečnosti si do toho kupujete různá vylepšení a je tam spousta fíčurek, které se však nabalují na onen základ. Ale ani díky nim se od sebe hry tolik neliší, protože popravdě i ona rozšíření nejsou tak významná a nemění tu nebo onu hru nějakým zásadním způsobem.

Tento problém se podařil vyřešit vývojářum ze studia Codename Interactive s jejich hříčkou Crusaders of the Lost Idols. Jedná se v podstatě  o vylepšenou verzi hry Clicker Heroes. Základ je samozřejmě stejný. Klikáte, získáváte odměny a za ty si pak kupujete pomocníky. Ale teď přichází změna. Své hrdiny totiž můžete postavit do formace, která pochoduje proti nekonečným řadám nepřátel (narozdíl od Clicker Heroes, kde se vždy objeví akorát portrét nepřítele, zde se pohybujete na herní mapě, kdy z jedné strany jdete vy a z druhé monstra). Na pozicici jednotlivých hrdinů vskutku záleží. Jeden z vašich reků má třebas více životů a hodí se tedy do předních linií, kde bude odolávat náporu nepřátel. Další potom poskytne všem svým kolegům v řadě za ním bonus.

Hra je zatím ve fázi vývoje, z toho důvodu možná ve hře nenaleznete tolik hrdinů, kolik byste si přáli, ale vývojáři pilně pracují na tom, aby hru rozšířili. Hra trpí také špatnou optimalizací, kvůli které bude občas problém mít zapnutých více programů společně s CotLI.

Hra je, jak je pro žánr typické, zdarma, můžete si ji tedy kdykoliv sami vyzkoušet. Přes všechny svoje nešvary přináší hra do vod idle her něco nového a je schopná vás na dost dlouhou dobu zabavit. A stejně jako u podobných her u vás velice snadno může vyvolat jakousi závislost. A teď mě omluvte, musím porazit jednoho bosse…

Howky