Recenze: Hot Wheels Unleashed nabízí návykovou arkádovou zábavu

Herní studio Milestone je známé především pro povedené závodní simulátory motorek či aut. Teď se tvůrci ze studia domluvili s majiteli značky Hot Wheels, aby vzdali čest výrobci aut a závodníh drah pro děti a vytvořili arkádové závody, jež na značku samozřejmě odkazují. Za hru na platformě PS4 děkujeme Comgad, na jejich stránkách si můžete hru koupit.

Licencované hry jsou často jen reklamním pozlátkem, tvůrci z Milestone ovšem odvedli dobrou práci. Design jednotlivých závodních okruhů vychází věrně z jednoduchého provedení hraček Hot Wheels – jednoduché až sterilní provedení designu drah, které připomíná kosmické přistávací dráhy, přes 60 modelů různých vozítek, od popeláře a hotdog náklaďáku přes sharkcruisery nebo tyranosaury jako predátorské modely, až k závodním formulím a čtyřkolkám. Jednotlivé modely odkazují na konkrétní rok uvedení na trh, mají samozřejmě různé rychlosti, akceleraci, schopnost prorážet ostatní auta a úroveň ovládání. Jak jsem zmínil, design drah není komplikovaný, protože má připomínat umělohmotné originály, pozadí drah tvoří obývací pokoje, sklepy, skladiště mrakodrapu, ale jde opravdu o pozadí, které při hře nevnímáte. Dráhy vás upoutají křiklavými, kontrastními barvami, mnohými smyčkami a zákrutami. Celkově působí grafika sice dětsky jednoduchým, ale propracovaným dojmem, autíčka vypadají přímo skvěle.

Hru zdobí skvělá hratelnost, tady Milestone mohl využít kvantum zkušeností s tvorbou závodních simulací – ovládání je jednoduché, plyn, brzda, smyk a tzv. nitro, které získáváte smyky přes modré kruhy. Fyzika modelů je skvělá a pochopitelná, modely zohledňují jednotlivé parametry v ovladatelnosti, že to funguje poznáte tak, že se časem naučíte projíždět zatáčky rychleji a budete vědět, kde zrychlit a kde se smýknout.

A teď něco k nabídce herních variant – není toho vlastně moc, jednoduchost se klene i nabídkou. Buď můžete hrát single závody, nebo budete hrát mise ve městě a nebo si vytvoříte vlastní dráhy. Je tu i možnost hrát online.

Mise ve městě jsou postaveny tak, že vidíte mapku města s uzamčenými závody – buď závody aut nebo časovkami, mezi jednotlivými misemi jsou silnice a vy musíte vyhrát (skončit do třetího místa, splnit jeden ze dvou časových limitů), abyste odemkli cestu k dalším závodům. Některé mise jsou podmíněné splněním úkolu, například vyhrát závod s jedním specifickým typem auta nebo poražením šéfa. Celkem máte ve hře porazit pět bosů, což znamená, že musíte porazit ostatních 11 aut a k tomu vám bude do cesty například sněžný démon foukat sníh, pterodaktyl pouštět vzdušné víry nebo pavouk házet své pavučiny do dráhy. Opět jde o jednoduché nápady, ale někteří z bosů vás řádně potrápí.

Dráhy se stávají postupně více obtížné, což znamená, že mizí boční bariéry dráhy, přibývá bočních větráků, které vás odfoukávají z cest, přibývá cest po zemi mezi turnikety, kde když minete pár bariér, tak vás hra vrátí zpět, a také se prodlužuje čas okruhu, takže chyba ve třetím kole může být fatální a vy si musíte dráhu xkrát projet, abyste věděli, jak se kde zachovat. Nemluvě o smyčkách, v kterých potřebujete nitro, jinak vypadnete gravitací z dráhy. Hra ale s postupující obtížností neodemyká výkonější modely aut, systém funguje na dětské hře, kdy si můžete koupit nebo ve hře získat blind box, který vám náhodným výběrem přinese jakýkoliv model. Tak můžete hned na začátku získat to nejlepší auto. Nebo si můžete z peněz za vyhrané závody koupit právě nabízené modely v omezené nabídce.

Hra určitě není určena jen pro malé hráče, na vysokou obtížnost není opravdu jednoduché porazit ostatní AI hráče, mezi modely neexistuje zcela dokonalý model, nebo se mi jej alespoň nepodařilo objevit, který by měl zcela dokonalé parametry, některé modely si prostě oblíbíte na určitý typ závodu nebo tratě.

Hudba odkazuje k jednoduchému osmdesátkovému synthpopu, motivů není příliš, ale nepůsobí ani otravně.

Jako milovník arkádových závodních her jsem nejprve nebyl příliš nadšený ze sterility herního designu, ale herní návykovost mě zlomila a pochopil jsem, že vše zapadá do stylu Hot Wheels, a chtít po hře více originality v řešení a možná více prvků, které by vedly k odlišitelnosti jednotlivých drah a útulnosti prostředí, v této hře nenajdu, od toho tu jsou jiné, už dnes kultovní závody autíček.

Hru Hot Wheels Unleashed koupíte na Comgad.cz

Grafika
7
Hratelnost
8
Nabídka a systém hry
6
recenze-hot-wheels-unleashed-nabizi-navykovou-arkadovou-zabavuNávyková arkáda s typickým prostředím pro hračky Hot Wheels určitě nedělá značce ostudu, studio Milestone dokázalo využít zkušenosti z herních simulátorů pro adrenalinovou jízdu v hezky dětsky jednoduchém kabátu a herním systému.