Recenze: Sex jako cesta k Bohu….mimořádně erotické dílo Davida Deidy

Často nad knihami Davida Deidy přemýšlím, jaký asi je jako muž ve skutečnosti, do jaké míry opravdu žije tu dokonalost, o které píše. A to právě proto, že je to z logického pohledu dokonalost tak snadná a logická, že je někde na světě něco strašně špatně, protože není tak snadno dosažitelná a my lidé si snad schválně život ztěžujeme naprostými hloupostmi. A zrovna ve vztazích to je vidět převelice. Vztah – tím méně pak sex – mezi ženou a mužem není žádná velká věda. Na drtivou většinu toho, co ve své knize tento americký autor píše, byste po chvíli přemýšlení přišli sami.

Pokud bych měla knihu někam zařadit v jeho bibliografii, tak by byla krůček před Cestou vášně, která je drsnou a nevybíravou publikací patrně určenou spíše pro muže. Z této knihy je zde uvedena i dlouhá ukázka, což mě ve chvíli, kdy k tomu došlo, už vůbec nepřekvapilo. Ano, autor se neostýchá používat vulgární slova „mrdat“ (svět nebo partnerku), což když překousnete, pochopíte, že v tomto slově je pro muže prostě celý svět!  A i takové slovo (zajímalo by mě, jak znělo v angličtině) dostane najednou velkolepý význam, který už s tím sexuálním má v jistých nuancích jen velmi málo společného.

Je to černá a bílá

A nyní bude záležet na tom, v jakém jste svém vlastním rozpoložení. Nedozvíte se tu jen příjemné a hezké a romantické věci, ale i to, že někteří muži ze své průměrnosti prostě nejsou schopni vykročit a fungují na animálním zvířecím instinktu naprosto neschopni pochopit ženskou podstatu, která spojuje srdce s milováním. To je vlastně to, o čem jsem psala na začátku. Zklamání z toho, že to, o čem si ženy snívají, je vlastně snadno dosažitelné, kdyby byla snaha i na druhé straně. Muži, kterých je plný svět a kterým jsme v podstatě jedno… A že raději „sexují“ se ženami, ke kterým nemají citový vztah, protože se u toho cítí líp. Uvolněněji. Bez zodpovědnosti.  Ale existují i výjimky, o kterých je zejména pro ženskou část čtenářek opravdu příjemnější číst.

KOUKNI SE  Šest znamení, že už masturbujete příliš

Muži, kteří tak nějak možná vypadají a chovají se jako David Deida. Muži, kteří jsou prostě POUZE emočně a morálně inteligentní. S inteligencí ostatní to nemá pranic společného, bohužel. V této knize tedy citlivější čtenářky najdou i občas povzdechnutí, ráznější čtenářky si naopak vezmou více informací o tom, proč to mezi partnery (ne)funguje a možná je u toho i napadne, jak celou situaci řešit, či alespoň lépe chápat.sex_jako_cesta_k_bohu_obalka_web

Co autorovi  nemůžu upřít je fakt, že opět vše srovnal logicky. Vysvětlil princip, uvedl příklady, v citacích a smyšlených příbězích jsme vešli do hlavy muže (pravého muže, jak by tak řekl David Deida) a dostali i návod na to, jak své vlastní partnerství zlepšit, bude-li vůle na druhé straně. Kniha má kapitolku vždy Pro ni a Pro něj. Přesto Sex jako cesta k Bohu považuji za koncipovanou spíše pro muže, není tak něžná, tak vzletná jako třeba Intimní splynutí, Cesta nespoutané ženy nebo Když  jde o muže. Tyhle knihy prostě tato nepřekonala. Jste-li však ráznějšího ražení, sáhněte spíše po této….

Ale přesto…. každý si v ní najde to své…

„Přistoupila ke mně s tím pohledem v očích. Rukama mě vzala kolem pasu a pomalu se ke mně přitiskla, nejprve ňadry a pak břichem a nohama. Jednou rukou mi přejela po zádech na krk a hlavu, prohrábla mi vlasy a celou dobu mi roztouženě hleděla do očí.

Neměl jsem zrovna náladu na sex. Neměl jsem dokonce ani náladu na lásku. Byl jsem unavený a myslel jsem na všechno, co musím udělat. Rozhodně jsem neměl náladu na to, aby se o mě třela nějaká ženská a vyžadovala po mně pozornost.

Věděl jsem však, že mám ve zvyku se uzavírat, což není moc dobrý zvyk. Jedna věc je věnovat se práci, ale něco jiného je vtisknout tělu postoj uzavřenosti a odmítání vztahu. Je to hrozně dětinské. Je to výraz neschopnosti milovat.

Neodtáhl jsem se od ní. Cítil jsem její volání po lásce. Rozhodl jsem se, že se uvolním do těla, budu přítomný jejímu milování a přestanu v sobě držet energii. Jak jsme tak stáli a objímali se, probudilo se mezi námi teplo.

Její milování probudilo mé tělo k životu. Sáhla mi na rozkrok a jemně stiskla. Ještě před pár okamžiky, kdy jsem byl ještě celý uzavřený, bych sevřel zuby a odstrčil ji od sebe, aby mě nerozptylovala od důležitých povinností. Protože jsem se však otevřel, přijal jsem její gesto lásky a zhluboka jsem se nadechnul. Díky jejímu doteku jsem se zvětšil. Přivedla k životu můj sexuální kořen, a celým tělem mi rázem proudila energie a touha.

Zhluboka jsme spolu dýchali a naše uvolněná a probuzená těla si předávala lásku. V tu chvíli jsme se mohli začít věnovat sexu. Oba jsme byli srdcem i tělem připravení. Mohli jsme jít klidně po svém: já se mohl věnovat práci, osvěžení a s vděkem za její milující pomoc, která rozproudila moji energii v celém těle. Kromě toho jsem měl pocit, že stojím mnohem víc  nohama na zemi, než kdybych se její lásce neotevřel. I když jsme nesouložili, otevřela mě tím, že mi darovala svoji lásku a energii a připomněla mi, že je lepší dát přednost lásce před uzavřeností. Tím, jak zručně vyvolala sílu touhy, mě probudila k životu.“

O autorovi:

KOUKNI SE  Nejúchylnější sexuální fetiše, které musíte poznat

David Deida je považován za jednoho z nejpřevratnějších a nejprovokativnějších duchovních učitelů současnosti. Jeho učení a knihy o radikálně praktické spiritualitě hluboce ovlivnily směr našeho duchovního a sexuálního růstu. Jeho knihy byly přeloženy do více než pětadvaceti jazyků a stávají se doporučenou literaturou na univerzitách, workshopech a mužských i ženských skupinách po celém světě. Jako cenný zdroj pro duchovní transformaci a posvátnou sexualitu ho cituje mnoho dalších autorů.  Pořádá také své vlastní workshopy zaměřené na probuzení mysli, těl i srdce. www.deida.info

Mezi jeho předchozí úspěšné tituly patří například: Cesta pravého muže, Cesta nespoutané ženy, Kdy  jde o muže, Intimní splynutí, Prostá pravda, Cesta vášně.

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, 2016, www.synergiepublishing.com

Renata Petříčková