Filmové skladby, které vás zaručeně rozbrečí

isolated three dimensional negative roll with musical notes

Pohodlně se usaďte, připravte si balení kapesníčků a zaposlouchejte se do filmových soundtracků, které patří k těm nejlepším a nejemotivnějším ve filmové historii.

10Interstellar

Režisér Christopher Nolan a skladatel Hans Zimmer spolu tvoří fantastický tým. Jejich práce na filmu Počátek je nezapomenutelná. Že nejde o náhodu dokázali při další spolupráci na dobrodružném sci-fi snímku Interstellar. Interstellar disponuje neuvěřitelnou režisérovou představivostí ze všech filmů, které byly k vidění v roce 2010.  Hudební doprovod dokonale zachycuje rozsah filmu i rozsah emocí. Protože nejen režisérskou prací, scénářem nebo hudebními výkony živ je film. Ale taktéž hudebním podkresem. Soundtrack k filmu ve spojení s konkrétními záběry dokáže vyvolat údiv, úžas, vzrušení, znásobit dramatické chvíle či pocit nebezpečí. Zimmerův hudební um vždy zesílí již tak emočně vypjaté scény, až vám z toho nejednou zvlhnou oči.

9Zkrocená hora/Brokeback Mountain

Film ve své době řešil hodně vyzývavá témata a k tomu potřeboval adekvátní hudební doprovod, který by šel s dramatickým příběhem ruku v ruce a znásobil jeho sílu. Naštěstí si tento úkol vzal na starost Gustavo Santaolalla. Jeho práci na filmu si odborníci natolik pochvalovali, že dokonce získal Oscara za hudební doprovod k filmu Zkrocená hora. Často znějící kytarové sólo perfektně podkresluje zpustlou západní krajinu a osamělost obou hlavních představitelů. Na rozdíl od mnohem dramatičtějších soundtracků, hudba nikdy nenarušuje dění nebo talentované výkony. Ani když se blíží vyvrcholení. Santaolallaova hudba funguje jako sluchová pomůcka, která pomáhá porozumět postavám, jejich pocitům a motivaci. A docela jistě budete přitom zamačkávat slzu dojetí.

8Titanic

Vytvořit perfektní hudební pozadí pro filmy Jamese Camerona není snadný úkol. Skladatel potřebuje nejen zachytit epický rozsah Cameronovy fantazie a technického umu, ale také musí umět zaplnit klidnější a více na charaktery zaměřené momenty v jeho filmech. Tohoto úkolu se nejlépe zhostil James Horner. James Horner složil hudbu ke kultovnímu Titanicu a vytvořil tak jeden z nejznámějších a nejlépe rozpoznatelných soundtracků v historii. Zatímco hudbu k epickým momentům filmu složil hravě, tak právě v klidnějších a emocionálně vypjatějších chvílích vytáhl pravá skladatelská esa z rukávů. Tón flétny, orchestrální hudební rozsah a píseň My Heart Will Go On od Celine Dion patří k těm nejpopulárnějším a zároveň nejsmutnějším hudebním kouskům ve filmové historii.

KOUKNI SE  Nejlepší filmy s mimozemšťany

7Statečné srdce/Braveheart

Statečné srdce se může pyšnit hvězdným hudebním doprovodem Jamese Hornera. A přestože není úplně rozpoznatelný od jiných, tak to vynahrazuje velkolepostí a emocionálností. Hudební doprovod k historickému dramatu je plný nádherných a romantických skladeb, včetně těch s názvy A Gift of a Thistle, The Secret Wedding a For the Love of a Princess. Každá filmová skladba Jamese Hornera skvěle propojuje skotské prvky s hollywoodským dramatem. Hlavní hudební motiv patří mezi Hollywoodskou klasiku, ze které se vám zaručeně zježí všechny chloupky na těle. James Horner byl zkrátka skvělý skladatel a jeho hudební práce na Statečném srdci patří k tomu nejlepšímu, co kdy stvořil.

6Tenkrát na Západě/Once Upon a Time in the West

Ennio Morricone je jedním z nejuznávanějších skladatelů v kinematografické historii a jeho tvorba pro kultovní western Sergia Leoneho patří mezi ty nejklasičtější. Spolupracovali spolu vícekrát, ale týmová práce právě na westernu Tenkrát na Západě patří k nejlepším. Film působí daleko vyspěleji než předchozí Leoneho počiny a soundtrack přesně odráží tuto změnu také v tónech. Každá skladba dokonale evokuje dané filmové momenty. Zatímco dramatičtější kousky jako Man with a Harmonica dodávají divákům pocity peněžní extáze a zlaté horečky, skladby jako Jill´s America a Finale zachycují režisérův zamyšlený romantismus Divokého západu. Kombinace krásné hudby a epických vizuálních scén jistojistě přinese pár těch slziček při každém zhlédnutí.

5Trilogie Pána prstenů/The Lord of the Rings trilogy

Už samotný překlad Tolkienova literárního mistrovského díla do filmového jazyka nebyl procházka růžovou zahradou, ale režisér Peter Jackson to nějakým způsobem dokázal. Jedním z hlavních faktorů, které přispěly k úspěchu trilogie, je pochybně brilantní hudební doprovod Howarda Shorea. Epické hudební momentu jsou fantastické. Kde však hudba nejvíce září? To jsou momenty propojení hudby a úžasných obrazových výjevů na obrazovce. Část s názvem The Great River ve vás vzbuzuje pocity majestátnosti. Zatímco jiné hudební chvíle jako konec Khazad-Dûmu bolestivě zesilují tragédii, která se odehrává na obrazovce. Soundtracky k této dobrodružné fantasy trilogii jsou nepochybně jedny z největších všech dob a zajišťují, že ani jeden film nenechá naše oči vyschnout.

KOUKNI SE  Nejlepší filmy s křesťanskou tematikou

4Forrest Gump

Do roku 1994 byl skladatel Alan Silvestri známý především díky své práci na akčních filmech jako Návrat do budoucnosti nebo Predátor. Až s prací na snímku Forrest Gump získal plnou pozornost okolí, kterou si zasloužil. Za hudbu k tomuto filmu byl dokonce nominovaný na Oscara. Všechny skladby, které Silvestri vložil do filmu perfektně sedí k daným situacím a jsou snadno a rychle identifikovatelné. Hudební rozsah ve vás vyvolá vše od nostalgických a mírumilovných pocitů po hřejivou radost a inspirativní myšlenky. Stejně jako pracuje se smutnými momenty, které vás díky hudebnímu doprovodu zasáhnou plnou houževnatou silou sobě vlastní. O ukápnutých slzách nemluvě.

3Gladiátor/Gladiator

Stejně jako většina impozantních prací skladatele Hanse Zimmera, ani ta pro film Gladiátor není výjimkou. Soundtrack nabízí vše od bombastických a heroických sekvencí po klidné, krásné a procítěné části. Zimmerův talentovaný hudební sluch doslova rozšiřuje hranice samotného filmu. Stačí když porovnáte dvě naprosto odlišné skladby v jediném filmu. Am I Not Merciful patří k tomu nejepičtějšímu a nejvíce srdcervoucímu ze všech existujících orchestrálních nahrávek v Zimmerově kariéře. Naproti tomu skladba Earth působí nejklidnějším a nejskvostnějším dojmem. Skoro jako by se na soundtracku podílely dvě různé osoby. Navíc, andělský hlas Lisy Gerrard, která se podílela na hudebním doprovodu z té pěvecké stránky, dodává filmu doslova biblickou velkolepost a úctu.

2E.T. – Mimozemšťan/E.T.: The Extra-Terrestrial

Můžu s jistotou potvrdit, že skladatel John Williams je nezpochybnitelným mistrem a jedním z největších filmových skladatelů vůbec. Jeho práce na kultovní sci-fi podívané pro celou rodinu, E. T. Mimozemšťan, je jednoduše nezapomenutelná. Úžasný soundtrack a brilantní vizuální efekty do sebe naprosto perfektně zapadají a vytváření z filmu jedinečný kinematografický zážitek jaký nemá obdoby. Některé scény s Williamsovou hudbou daly vzniknout těm nejkrásnějším a nejsrdceryvnějším scénám ve filmu. Při pohledu na scénu za Williamsova hudebního doprovodu, kdy se Elliot musí rozloučit s E. T., by i skleněné oko uronilo slzičku. Tak silný potenciál v sobě hudba dokáže nést.

KOUKNI SE  Nejlepší filmy s křesťanskou tematikou

1Schindlerův seznam/Schindler´s List

Téměř každý aspekt filmu je perfektní. O soundtracku nemluvě. A kdo jiný by za tím mohl stát než opět John Williams. Zprvu si ale Williams nevěřil. Dokonce poradil Spielbergovi, režisérovi filmu, aby si našel lepšího skladatele pro tak strašlivé záběry a dramatické téma filmu. Williams cítil, že je to nad jeho síly. Spielberg nesouhlasil a nechal Williamse aby svou práci na filmu dokončil. Díky tomu vznikl pravděpodobně emocionálně nejefektivnější filmový soundtrack v kinematografické historii. Divák se může rozplakat nad hrůzou, nad zármutkem postav i nad samotným tematickým zaměřením snímku. Drama z tohoto historického období je mistrovským dílem, které nenechá ani jedno oko suché a hudební faktor hraje mimořádně důležitou roli.

 

 

 

Ondřej Blahut

 

 

 

www.watchmojo.com, www.youtube.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

thirteen − one =