Běhání se psem

Běhání patří bezesporu mezi naše nejčastější novoroční předsevzetí. Je to sport, který je vhodný i pro úplné začátečníky, kteří za něho nechtějí utratit půlku výplaty. Přesto nám může přinést nespočet výhod v podobě fyzické i psychické kondice, posílení kardiovaskulárního systému, zrychlení metabolismu či zlepšení kvality spánku. Běh nám také pomáhá zlepšit funkci imunitního systému a díky hormonu „štěstí“ (tzn. Endorfinu), který je při něm z těla vyplavován, skvěle odbourává stres a navozuje pocit pohody. Stejně jako má běh blahodárné účinky na zdravého člověka, skvěle působí i na zdraví psů. Pes se navíc může stát vaším perfektním běžeckým partnerem, který ne „jen“, že bude mít kdykoli čas na vaše tréninky, ale stane se i vaší motivací při běhu. Navíc se díky této společné aktivitě skvěle posílí váš vztah a běhání dostane nový smysl. Takže na nic nečekejte a hurá ven. Běhání se psem vám jistě přinese mnoho radosti.

Psi běhají především pro radost. Nechtějí zhubnout, uběhnout maraton ani být nejrychlejší. Při běhu chtějí jednu jedinou věc – běžet pro zábavu. Váš pes by s vámi rád běžel až na kraj světa, ale pozor! Je důležité při běhání vždy sledovat celkový stav vašeho čtyřnohého kamaráda a nepřetěžovat ho. Při delších trasách nikdy nezapomínejte na přestávky, během kterých si vy a váš pes budete moci odpočnout a osvěžit se pomocí čerstvé vody.

KOUKNI SE  Čínská medicína radí ochlazující letní jídla!

Než začnete běhat se svým čtyřnohým parťákem je důležité zhodnotit celkový zdravotní stav vás i vašeho psa. V případě, že váš pes trpí některým z vážných onemocnění (například onemocnění srdce, plic, ledvin, kloubů a podobně) je pro něho běh zcela vyloučen. V úvahu je také nutné brát hmotnost i věk obou běžců. Při větší tělesné hmotnosti může hrozit poškození kloubů způsobené nadměrnou zátěží. V takovém případě je tedy důležité nepřetěžovat sebe ani svého psího parťáka a začít pozvolna rychlou chůzí. Máte-li jakékoli pochybností neváhejte a se poraďte s svým praktickým či veterinárním lékařem.

Nejprve je důležité si uvědomit, v jaké jste kondici. V případě, že jste oba úplní začátečníci a se sportem začínáte úplně od nuly, je dobré vaši fyzičku postupně navyšovat dlouhými procházkami. Tento krok je především důležitý v případě, že trpíte nadváhou a nejste zrovna moc ve formě. Podstatné je, aby pohyb vám ani vašemu psovi nepůsobil žádnou bolest. Jestli-že se sportu věnujete aktivně již delší dobu, zatímco váš pejsek naopak patří mezi psí pecivály, budete muset brát na svého miláčka po nějakou dobu ohledy.

Trénovat běh je třeba začít velmi zlehka. Před během je dobré se trošku rozcvičit a protáhnout si svaly. Takovou pětiminutovou „rozcvičku“ dopřejte i svému psovi před každým během. Aktivně si s ním hrajte, házejte mu klacíky a vždy začněte krátkou procházkou. Pes se při ni vyvenčí, protáhne a zahřeje. Nikdy neběhejte hned po jídle!

Začínejte vždy pomalým během, který budete posupně střídat s rychlou chůzí. Délku běhu postupem času pomalu prodlužujte.

KOUKNI SE  Černý bez - pokladnice zdraví i chutí

Je důležité, aby byl čas strávený běháním pro vás i vašeho psa zábavou a oba vás bavil. Je proto vhodné střídat různá místa i typy povrchu, po kterém běháte.

Při běhání mějte neustále na paměti, že není důležité jak dlouho trasu uběhnete, ale jak si ji užijete.

Autor: Zdeňka Kudová

Komentuj

Vlož komentář
Vaše jméno

20 + 17 =