Zelená smoothie: 4 TOP zelené potraviny pro detox

Březen je tím nejlepším měsícem, kdy si dát pořádný zelený detox. V podstatě se dá říci, že když si dáte pár smoothie, pár odlehčujících dnů a vyberete si k tomu jenom zelené potraviny, tak nesáhnete vedle.

Smoothie, ten legendární mixovaný nápoj můžete na jaře obohatit zelenými potravinami. Nebo je použít rovnou jako základ. Chlorophyl je zelený pigment obsažený v rostlinách (nebo i řasách) a je jednoduše řečeno pro rostlinu plícemi. Pro lidský organismus je tato látka přínosná především ve vysokém a dobře vstřebatelném obsahu hořčíku, pomáhá v lidském těle vázat škodlivé látky a odvádět je pryč z organismu, regeneruje tak tělo, ale i duši, všimnete si zlepšené a lépe vyživené pleti a vzhledu a vyčistíte si také trávení. Celkově zelené potraviny a smoothie přináší oživení, osvěžení a odlehčení.

A nemusíme zůstat jen u zeleného KIWI.

Co lze využít do smoothie:

Saláty, špenát:  obohatí nás vlákninou, hořčíkem ale i překvapivě vysokým obsahem vitamínu B.

Avokádo: zdravé tuky a vzácný vitamín K, který ve 100 g nahradí kolem 30 % denní dávky. A překvapivě je avokádo také nositelem téměř čtvrtinové denní dávky vitamínu C.

Řapíkatý celer nebo kadeřavá kapusta: obě zeleniny vynikají obsahem vápníku i hořčíku a hlavně, zásaditým účinkem na lidský organismus. Tedy parádní věc pro úpravu trávení. Kapustová a celerová smoothie vám doslova oživí žaludek!

Přímo zelené potraviny: Ječmen, chlorela a ti druzí….

Kdo se nechce mixovat se saláty, kapustami a bylinkami, ten může využít přímo „zelené potraviny“, což je souhrnný název pro lisované tablety, prášky, tobolky a jiné přípravky z drcených zelených potravin: zelený mladý ječmen, řasa chlorela či řasa spirulina. Všechny mají společný vysoký obsah vitamínů, bílkovin, antioxidantů a výrazně tak pročišťují organismus. Až tak moc, že někdy se při jejich užívání vyskytují nežádoucí účinky, nevolnost, bolesti hlavy apod. Jejich dávkování si musíte upravit podle svých pocitů, tady platí, méně je více.

KOUKNI SE  3 nejlepší recepty z jablek

TIP: Dobrými vylepšovači smoothie jsou ze zelené rodiny ještě matcha čaj s vysokým obsahem antioxidantů a enzymů a také konopný protein, který vyniká vysokým obsahem bílkovin, který na rozdíl od mnoha rostlinných proteinů, lidské tělo umí celkem efektivně a z velké míry využít.

Ale to ostatně, i u smoothie se zelenými potravinami. Je to lék, je to součást jarního jídelníčku. Řiďte se tím, jak se cítíte.

Renata Petříčková

Obrázek: Pixabay

Komentuj

Vlož komentář
Vaše jméno

2 × three =