Recenze: Ozvěny MFFKV Šary Vary

fuga
zdroj Fim Servis Festival Karlovy Vary

Každý rok s koncem Mezinárodního filmového festivalu současně začínají jeho ozvěny s názvem Šary Vary. Zde nabízím pár doporučení či nedoporučení k těm filmům, které jsem na festivalu viděl a které ještě jsou v programu festivalových ozvěn.

Beze stop

V anglickém originále Leave No Trace pojednává o otci s dospívající dcerou žijících v hloubi národního parku. Snaží se živit tím, co příroda nabízí, spí ve stanu a mají k sobě silné pouto. Ale před moderním světem se nepodaří utéci ani jim. Nejde o žádnou propagandu alternativního života, ale o intimní vztah dvou lidí a nepřekonatelných potřebách každého z nich. Skvělí herci, dívce je teprve 17 let, skvělý scénář, skvělá režie. Jeden z vrcholů letošního MFFKV. 80%

V ozvěnách v pátek 13. 7. a v sobotu 14. 7.

zdroj Fim Servis Festival Karlovy Vary

Sweet Country

Australský western se vším všudy. Pošlapaná část, napadená žena, koně, zbraně, horko a nezkrotná vůle zvítězit a přežít. Tentokrát okořeněno rasismem a to vše zabaleno do pořádně hrubého pytle. Ačkoliv film jako western nenabízí nic nového, jako žánrovka patří k tomu lepšímu, co bylo natočeno. 70%

V ozvěnách MFFKV v neděli 15. 7.

Tísňové volání

Za mě nejlepší film MFFKV 2018. Severské drama odehrávající se na stanice tísňové linky. Asgarovi se směna chýlí ke konci, když mu zavolá žena a zmateně na něj mluví. Zprvu che zavěsit, ale nakonec pochopí, že je žena obětí únosu. Pomoci někomu z jedné místnosti za použití telefonu se zdá jako nadlidský úkol, ale Asgara podmínky neodradí. Hodinu a půl dech beroucí drama, které pracuje především s divákovou fantazií. 90%

KOUKNI SE  Jaký bude seriál Fallout podle post-apo herní předlohy

V ozvěnách MFFKV v pátek 13. 7. v sobotu 14. 7. a v neděli 15. 7.

Útěk

Alicja se jednoho dne zjeví v nemocnici a nikdo neví kdo je. Ani ona sama. Díky televiznímu pořadu ji pozná otec a Alicja se může vrátit zpět ke své rodině. Je to ale možné? Svým rodičům tyká, syn se jí bojí a manžel něco tají. Dobře napsané a dobře zahrané polské komorní drama. 60%

V ozvěnách MFFKV v neděli 15. 7.

zdroj Fim Servis Festival Karlovy Vary

Všechno bude

Umělecký ředitel MFFKV Karel Och mluví o režisérovi Olmo Omerzu jako o naději českého filmu. Sám režisér byl za Všechno bude oceněn na letošním festivalu za nejlepší režii. Zbývá tedy jediná otázka: proč se mi to tak zoufale nelíbilo? A odpověď: protože to bylo takový český. Když roadmovie, musí nabrat stopařku, scénář působí jako by byl napsán za jeden večer bez jakékoliv korekce, herecké výkony v porovnání s cizí produkcí jsou nesrovnatelné. Ne, nebylo to všechno špatně, ale na druhou stranu už po prvních pár minutách je jasné, jak moc by to mohlo být lepší. 40%

V ozvěnách MFFKV ve čtvrtek 12. 7. a v sobotu 14. 7.