Immortals Fenyx Rising vás s sebou vezme do dob antických legend, bájí a mýtů. Jak se povedl titul, který je často zmiňován ve spojitosti The Legend of Zelda: Breath of the Wild? Nejenom na tyto otázky si odpovíme v následující recenzi.

Jsou hry, které budí nebývalý zájem již od samotného oznámení jejich vývoje. Třeba o takovém Cyberpunku 2077 by se psalo, i kdyby se třeba změnil jen obal hry. No a pak jsou tituly, o kterých se skoro vůbec nemluví a vyjdou hezky v tichosti, bez větší pozornosti. Právě do oné druhé zmíněné skupiny bych zařadil Immortals Fenyx Rising. Je pravda, že ve vývoji nesla hra, za mě o hodně lepší, název Gods and Monsters. Ten se však údajně musel změnit na popud výrobce energetických drinků. Co je na tom pravdy, to nevím.

Každopádně, když už se o tomto titulu trochu mluvilo, mluvilo se hlavně o spojitosti s legendární Zeldou. Konkrétně, že jde o kopii Breath of the Wild. Nic lichotivého, to si přiznejme. Jak nakonec dopadl nový titul od Ubisoftu? Jde jen tedy o kopírku Zeldy, nebo se povedlo autorům udělat titul, který má i něco na víc? To nám prozradí následující řádky. Immortals Fenyx Rising nám na recenzi poskytl herní obchod Comgad.

Bohové na každém kroku

Immortals Fenyx Rising je značně inspirován antickými mýty a bájemi. Titul nás zavede na tajemné souostroví, kde se z vás, jako obyčejného vojáka, stane nečekaně hrdina, který postupně osvobodí řecké božstvo. Následně se pak vrhnete na hlavního záporáka a dokončíte onu mýtickou cestu. Zní to trochu bláznivě, ale věřte, že je to docela zábava. Taky jsem onu cestu od břídila po totálního hrdinu zkrátil na nejmenší možné minimum.

Po celou dobu hraní vás navíc budou provázet bohové, jakožto vypravěči vašeho příběhu, kteří vás občas i povzbudí, občas se vám vysmějí, což vás ještě více vtáhne do děje. Prozradím, že jde o Prométhea a Dia. Tenhle prvek vypravěče mě doopravdy bavil, i když místy už mi i trochu lezl na nervy. Příběh, nebo spíše jeho hlavní zápletka, je v podstatě úplně banální, ale zde platí ono známé přísloví, že v jednoduchosti je síla. Tady bych to ještě zvýraznil a dvakrát podtrhl. Ona celá hra je do jisté míry jednoduchá, ale nepředbíhejme.

Pár slov musíme ztratit u hlavního hrdiny. Ten může být buď muž nebo žena, výběr je zcela na vás. Na výběr máte i z nepřeberného množství úprav a možností vzhledu vašeho hrdiny. Nad tím, jak budete ve hře vypadat jde strávit opravdu hodně času. Pokud však nechcete, zvládnete to za pár minut. Ono je v podstatě úplně jedno, jaký vzhled Fenyxovi vtisknete, jelikož ho pořádně uvidíte jen ve filmečcích, kterých je sice hodně, ale jinak během hraní se mu budete koukat pouze na záda. Když jsem zmínil ony filmečky, ty jsou spolu s vyprávěním, nosnými pilíři celého příběhu. Po technické stránce vypadají vcelku hezky, i když občas se mi zdálo, že postavy mají poněkud podivné animace. Na druhou stranu je třeba dodat, že jsou velice poutavé a zábavné. Bez nich by příběh, potažmo celá hra, byla jen polovičatá.

A jak se to má s tou Zeldou? Nebudeme si tady nic nalhávat. Podobnost tam je a autoři se určitě v některých věcech dost inspirovali. Tak třeba už samotná struktura světa dost připomíná Zeldu. Taktéž stylizace tomuto dojmu dost nahrává. A co třeba některé hádanky a puzzly. Nemyslím si však, že by za to hra měla být nějak shazována nebo urážena. Vždyť kolik titulů se inspirovalo jinými slavnými hrami. Špetka originálních nápadů navíc a byl by to bodík nahoru.

Někdy otrava, ale většinou zábava

Immortals Fenyx Rising se rozprostírá na obrovském souostroví. Každý z ostrovů má svůj naprosto unikátní vzhled a nutno říct, že každý z nich vypadá úžasně. Na každém z těchto ostrovů budete mít za úkol osvobodit některého z bohů. Herní svět je opravdu obrovský. Pohybovat se po něm budete moct téměř bez omezení. Během hraní budete hodně bojovat, hodně skákat a šplhat, ale často budete i namáhat mozkové závity u všemožných rébusů a hádanek. Bojový systém je v podstatě jednoduchý, ale docela zábavný. Výtku bych směřoval k ovládání. Opravdu už nejsem zvyklý hrát podobné hry na klávesnici, některé kombinace mi málem vykloubily zápěstí.

Hopsání, skákání, různého lezení a šplhání si ve hře užijete taky dost. A to buď jen tak při průchodu hrou, nebo při řešení různých hádanek. Ono puzzly celkově hrají v tomto titulu celkem důležitou roli. Někdy je vyřešíte během chvilky, někdy se pořádně zapotíte. Někdy je hádanka jednoduchá, ale provedení tak na nic a špatné, že nad ní strávíte desítky minut jen proto, že se něco blbě zobrazuje. I přes některé problémy, na které během hraní narazíte, nikdy to nepřestává být zábava. Hráč má taktéž k dispozici božské schopnosti, které získává postupným průchodem hrou. To obnáší například přemisťovat velké předměty na dálku.

Vypadá to pěkně

Po grafické stránce vypadá Immortals Fenyx Rising moc pěkně. Nečekejte však honbu za téměř dokonalou realističností, jako tomu bylo například v Assassin’s Creed Valhalla. Tady je to spíše taková pohádková vizualizace, která se určitě nezavděčí všem. Mě osobně se líbila hodně. Vše hraje pestrými barvami, prostředí vypadá hezky zpracované do nejmenšího detailu. Už jsem zmiňoval, že ve hře budete muset absolvovat i velkou spoustu filmečků a cut-scén. Po většinu času jsou opravdu zábavné, ale jejich kvalita je přinejmenším diskutabilní. Hlavně animace jednotlivých postav vypadají docela divně. Jako by byla hra z let minulých. Občas jsem narazil i na mírné poškubávání.

Zvuková část je na tom o něco hůře, než ta grafická. Samotné zvuky jsou na tom docela dobře. Vše hlučí, křepčí jak má. Problém je v hudebním doprovodu. Ten je jedním slovem slabý. Takto velký a rozmanitý titul by zasloužil trochu pestřejší hudební doprovod. Co působí občas otravně, je nelogicky se měnící tempo hry. Několikrát se stalo, že svižné tempo, které vás hnalo do cíle, nesmyslně zastavil puzzle, který vás přikoval na místě na několik minut. Tohle se autorům moc nepovedlo.

Jak vytáhnout z hráče peníze?

Bohužel se s tím už budu muset ve hrách smířit. I zde opět narazíme na mikrotransakce. Skvělá zpráva je, že v postupu hrou vám nijak nepomůžou. Jde převážně jen kosmetické úpravy. Hezčí meč, zářivější brnění. Nic, co byste museli nutně mít. Ubisoft se však rozhodl tahat z hráčů peníze pomoci DLC. Ty jsou v nabídce už nyní a lze je předobjednat. Na tom by nebylo nic tak špatného, kdyby to na hráče nedělalo dojem, že autoři uřízli kus hry a ty teď vydávají jako DLC. Možná Ubisoftu křivdím, ale tenhle názor slýchávám napříč recenzemi, takže na tom asi něco bude.

Příjemné překvapení

Když jsem Immortals Fenyx Rising poprvé pouštěl, opravdu jsem od něj nic moc nečekal. Nakonec musím říct, že jsem velice příjemně překvapen. Důležité je říct, že se nový titul Ubisoftu opravdu povedl. Nádherný, docela rozmanitý a hlavně obrovský svět, pěkná grafika, docela povedený, ale hlavně vtipný příběh, tohle všechno plusy, které by mohla závidět i některá tří-áčková hra. Bohužel má tahle hra i pár mínusů, které kazí celkový dojem. Mezi zápory bych určitě zařadil slabší hudební doprovod, také hra nepobrala příliš na originalitě, sem tam mně vadily i nelogické změny tempa hry. Zapomenout nesmím ani na podivné animace postav ve filmových sekvencích.

I přes těch několik chyb není celkový výsledek žádná hrůza. Na letošní hru roku nebude Immortals Fenyx Rising určitě aspirovat, ale co se týče překvapení roku, tam bych to viděl hodně vysoko. Tahle hra má určitě předpoklady k tomu pobavit velké spektrum hráčů. A to hlavně díky své ryzí jednoduchosti a zábavnosti. My ji určitě doporučujeme.

Immortals Fenyx Rising můžete zakoupit přímo zde.

Martin Kudělka

Grafika
8
Zvuk
6
Hratelnost
8
Ovládání
7
Příběh
9
recenze-immortals-fenyx-rising-necekana-zabavaImmortals Fenyx Rising je velmi příjemné překvapení. Nádherná grafika, velký a rozmanitý svět, povedený a zábavný příběh. Plusy, které můžou závidět i některé větší tituly. Celkový dojem však kazí několik drobných nedostatků. Hra neoplývá zrovna originalitou, na škodu je i špatná práce s tempem hry, dost mi vadily animace postav ve filmových sekvencích. Shrneme-li však veškerá pro a proti, jde o titul, který je schopen zaujmout masy.