Recenze: Assassin´s Creed Syndicate je návratem ke zlatým časům

Assassin´s Creed patří mezi nejslavnější a nejoblíbenější herní sérii již od roku 2007, kdy byl vydán první díl. Jejím hlavním námětem je spor mezi Templáři a Assassiny, kteří spolu vedou nekonečný boj již od počátku našich dějin. Jejich rivalita není popsána v žádné učebnici dějepisu, přesto právě jejich spory stojí v pozadí všech důležitých historických událostí. V současnosti byl Templáři vynalezen stroj Animus, který dokáže přečíst vzpomínky našich předků, které jsou uloženy v naši DNA. To využívají k hledání mocných artefaktů starodávné civilizace, známé jako útržky Edenu. Tyto artefakty darují svému vlastníkovi nadpřirozené schopnosti, a proto jsou ve špatných rukách nástrojem ďábla.

Ubisoft Montreal, který se ujal hlavního vedení, držel po dlouhou dobu laťku opravdu vysoko. Vše se změnilo v roce 2014 s příchodem Assassin´s Creed: Unity, který se stal obrovským propadákem, především kvůli svému nestabilnímu enginu. Docházelo k častému a nesmyslnému padáni či zamrzání hry, až příliš dlouhému načítání a nekonečným bugům. Hratelná byla hra až po několika updatech a bohužel i poté jsme z toho nebyli úplně nadšeni. Hlavní příčinu toho všeho bych hledal v dlouholeté tradici. Ubisoft se snaží si udržet pozici nejlepšího a nejrychlejšího vývojáře her a vydává tak každý podzim novou hru. Po Unity je nám všem jasné, že nepotřebujeme více her, potřebujeme lepší hry.

V předchozích dílech hrál velice důležitou roli příběh současnosti, od toho se upustilo s příchodem Unity. Důvodem k tomu bylo nečekané zabití hlavního hrdiny Desmonda Milese a neustálé stěžování fanoušků, kteří se nechtěli zdržovat v současnosti, nýbrž se ponořit do dávné historie a zažít pravou assassinskou akci. Současnost je zobrazena stejně jako v Unity pomocí krátkých scén, kdy hráč nemá možnost ovládání a pouze sleduje, co se děje.

Hra sice funguje na stejném enginu jako Unity, nicméně většina chyb a bugů byla opravena. Funguje plynule jak má a že nám občas při scénách zmizí postava nebo dvě, nám hraní nijak nekazí. Z grafického hlediska je hra pořád naprostou špičkou. Postavy jsou nádherně vyhlazené, město je vyšperkované do detailu a kouřové efekty jsou více důvěryhodné.

KOUKNI SE  Recenze: Muž bez minulosti
AC-syndicate-5
Bezchybné autentické prostředí

Assassin´s Creed Syndicate se odehrává v Anglii 19.století, kde zrovna probíhající průmyslová revoluce dovršuje svého maxima. Pro mě osobně se jedná o nepodstatné či pouze nezajímavé historické období. Na druhou stranu chápu chronologický vývoj dějin a době industrializace se zkrátka nešlo vyhnout. Hlavními hrdiny jsou Evie Frey a její bratr Jacob, vycvičení assassini, kteří se na začátku hry rozhodnou osvobodit Templáři ovládaný Londýn . Mimo předem daných misí má hráč úplně poprvé možnost výběru postavy, za kterou bude hrát. Sourozenci jsou sice v mnohém rozdílní, ale ve výsledku jeden doplňuje druhého. Zatímco Jacob chce eliminovat všechny Templáře a převzít nadvládu za pomocí pouličního gangu, Evie pátrá po starodávných artefaktech Edenu a napravuje chyby, které za sebou Jacob zanechal.

AC-syndicate-2
Jacob a Evie Frey

Místem dění je Londýn, který je asi o třetinu větší, než předchozí Paříž. Nabízí mnohem více vedlejších a zajímavějších misí a zabaví hráče na opravdu dlouho. Mnohem zajímavější jsou eliminační mise, v kterých máte za úkol zavraždit jednoho z hlavních Templářů. Docílit toho můžete více než jedním způsobem, každý je originální a vyžaduje tak speciální schopnosti, či vybavení. Ubisoft si v každé hře zakládal na autentické podobě staveb, úplně poprvé k tomu mohl využít dobových fotografii a učinit tak město dokonalou replikou Londýna 19. století. Hlavním cílem je stejně jako v každé předešlé hře, osvobodit jednotlivé části města od Templářů a získat tak nové přátele a spojence. K tomu nám dopomáhá náš gang The Rooks, společně s kterým jsme se účastnili pouličních soubojů a vzpomněli si tak na film Gangs of New York. Další úžasnou věcí, kterou se Ubisoft zajímá, je zapojení příběhu do reálných dějin. Využívá k tomu reálné historické osoby, jejichž činy ve hře zapadají do konfliktu mezi Assassiny a Templáři. Tentokrát vám na vaši cestě pomohou významné osobnosti jako Charles Darwin, Charles Dickens a Alexander Graham Bell. Pokud nepočítáme okamžitý teleport na Assassinskou základnu, kterou je mimo jiné stále se pohybující vlak, nejrychlejším způsobem jak se dostat z jedné strany města na druhou je kočár, který není vůbec těžké v ulicích Londýna ukrást. Doprava je tak mnohem zábavnější a akčnější, nemluvě o pronásledujících honičkách či soubojích za jízdy.

KOUKNI SE  Recenze: Call of Cthulhu vás může dohnat k šílenství
AC-syndicate-3
Gang The Rooks hraje důležitou roli v osvobozování Londýna

Na rozdíl od Unity hra postrádá nekonečné úpravy zevnějšku. Na začátku začínáte v hadrech a až po dlouhé době jste schopni nakoupit lepší oblečení, které máte až do konce hry. Jste limitováni úrovní, financemi a při craftování surovinami, které naleznete v truhlách všude po městě. Obrovskou až fatální změnou je konec nošení kapuce. Kapuce vždy byla znakem Assassinu, patřila do jejich tichého stylu boje a činila jev v davu neviditelnými. Bohužel, je nyní aktivní pouze při stealth modu a za normálních podmínek je nahrazena hadrovou čepicí či luxusnějším cylindrem. Změna proběhla i v arzenálu. Kromě typických “hidden blades”, otrávených šipek, vrhacích nožů a kouřových bomb byly zcela odstraněny meče, šavle či jiné, těžší zbraně. Střelné zbraně v podobě pistolí samozřejmě zůstali a nově jsou přidány boxery a gentlemanské hole, které skrývají vražednou dýku. Bohužel mi přijde, že na rozdíl od předchozích dílů je boj nekonečný, komba jsou bezduchá a opakují se stále dokola. Úplně největší novinkou je “rope launcher”, lano, které nám dodává pocit, že hrajeme za Batmana. Sice nám usnadnilo nekonečné šplhání po orlích vyhlídkách, zároveň ale zapříčinilo menší využívání klasického parkouru a i když je to pro někoho příjemná pomůcka, viděl bych to spíše jako znamení úpadku původního Assassin´s Creed. Technologický pokrok je bohužel přirozený, a tak jsem velice zvědavý, jak se s tímto problémem vypořádají v budoucnu.

AC-syndicate-1
Dokonale vystižený Charles Dickens vás zavede do magických a temných zákoutí Londýna

Hra nově obsahuje levelování hlavních postav a zároveň i nepřátel. Čím větší úroveň mají nepřátelé, tím více mají životů a jdou obtížněji zabít. Postavy mezi sebou sdílejí finance a zkušenosti, pouze schopnosti mají oddělené. Ke každému je třeba investovat do jiných schopností, jelikož jejich úkoly jsou velice rozdílné. Přesto vás hra nijak neomezuje a veškeré rozdělení schopností je pouze na vás.

KOUKNI SE  Recenze: Muž bez minulosti

Úplně poprvé byl nadobro odebrán multiplayer, který po odehrání příběhu nabízel další způsob, jak se ve hře zabavit. Tento krok mi přijde správný, Assassin´s Creed nehrajeme kvůli multiplayeru, a když na hře pracujete pouze rok, nemá smysl drahocenný čas ztrácet na feature, který se nevyužívá. Z čeho jsem zklamaný, je odebrání coop misí, které byly představeny poprvé v Unity a patřily k těm lepším novinkám. 2-4 hráči se připojili do jedné mise, kterou společnými silami dokončili.

Největší zklamání pro mne byl závěrečný souboj s vůdcem Templářů. Není dlouhý, není náročný a je velice podobný tomu v Unity. Nejedná se o nic nového a po desítkách hodin strávených u této hry byste očekávali něco epičtějšího.

I přes všechny kritické momenty, kterých není tolik, si hru nesmírně užijete. Užijete si duchaplný život rušného Londýna, naprosto nového prostředí, které na vás přesto působí povědomě. Hlavní hrdinové jsou naprosto úžasní, každý z nich má něco do sebe a na konci je vám úplně jedno, za koho hrajete. Pokaždé si užijete jejich smysl pro humor a zabíjení. Opět se vcítíte do role tichého zabijáka a nebudete moci přestat dokud hru nedohrajete na 100%, tak jak tomu bylo u každé předešlé hry. Svou zábavností a velice propracovaným příběhem se blíží ke zlatým časům série. Assassin´s Creed Syndicate je povedená hra, která náramně pasuje do celého příběhu a každý fanoušek série Assassin´s Creed si ji musí zahrát.

Alexander Nardelli