Mezi hráče dorazil nový ročník závodů MotoGP 20 od vývojářů ze studia Milestone. Jak na tom nový titul je, se dozvíte v následující recenzi.

Závodní hry mám moc rád. Tedy automobilové závodní hry mám moc rád. Co se týče motocyklů, tam trochu zaostávám. Asi poslední hra s motorkama, jež jsem hrál, byl Road Rash 3D, který vyšel na prvním Playstationu. To už je řada let. Nyní jsem dostal možnost zahrát si nejnovější díl motocyklové série MotoGP od studia Milestone, které má s motocyklovými hrami bohaté zkušenosti. Podmínkou bylo samozřejmě napsání recenze. V tomto textu se s vámi tedy podělím o zážitky, které jsem díky této hře získal. Ještě než se vrhneme na samotnou recenzi, je třeba poděkovat společnosti Comgad, která nám hru poskytla k recenzi.

Ovládání je naprostý základ

Při hraní MotoGP 20 jsem často uvažoval, jak celou recenzi vlastně začnu. Dokonce jsem ani nevěděl, jak vlastně celou recenzi pojmu. Při jednom průjezdu cílovou rovinkou mi to však hned došlo. Začnu tím úplně nejdůležitějším. Tím, na čem záleží v této hře zcela nejvíce. Řeč je o ovládání, protože v MotoGP 20 je ovládání, respektive jeho zvládnutí, doslova klíčové. Hned na začátek musím podotknout, že jsem hru hrál převážně na klávesnici. Jenom jednou jsem zkoušel hrát na ovladači, což se jevilo jako lepší varianta. Používám ovladač od Xboxu 360. Bohužel však jednotlivá tlačítka nebyla správně namapovaná. Tudíž jsem to zabalil a vrátil se zpátky ke klávesnici, jelikož jestli něco nesnáším, je to mapování kláves a tlačítek ve hrách.

Tak takhle to neprojedu

Ale co, jakož to staršímu a vysloužilému hráči mi nedělá hrát cokoliv na klávesnici žádný problém. Překážkou bylo spíše, hlavně ze začátku, samotné ovládání hry. Tedy jeho složitost. Nevím jak tomu bylo u o předchozích dílů nebo je u jiných motocyklových her, ale zde nestačí používat pouze plyn, brzdu a zatáčení. Tipnu si, že ostatní hry z tohoto ranku to mají stejně nebo minimálně podobně. Bohužel my těmito hrami nepolíbení máme potom extrémní potíže.

Tak si třeba vezměme pouhé projetí zatáčky. Neskutečný problém. Projet zatáčkou, aniž bych vyjel do kačírku, mi trvalo několik hodin a řadu peprných výrazů, které zde nebudu publikovat. Správné projetí totiž nezáleží pouze na správném načasování a práci plynu a brzdy, ale navíc musíte pracovat i s váhou jezdce. Řeknete si banalita. Ale věřte mi, že to chce doopravdy cvik. Samozřejmě, že si můžete nastavit spoustu asistentů, které vám pomůžou. Například Asistent brzdění. Ale s nimi se nikdy neprojezdíte na stupně vítězů. Přesto by mi trochu arkádovější přístup vůbec nevadil.

Je toho dost. Nebo ne?

Nyní se budeme chvíli věnovat obsahu, kterého je docela dost. K dispozici máte samozřejmě obvyklou paletu herních režimů. Najdete zde tedy režim Časovka, Kariéra nebo třeba režim pro více hráčů, který jsem bohužel nezkoušel. Hru jsem dostal totiž před ještě jejím vydáním. Kromě standardních režimů v MotoGP 20 najdete i režim Historic Mod, ve kterém závoděním v náhodných závodech získáváte za celkové umístění herní měnu. Ta pak slouží k odemykání nejen historických motorek, ale získat můžete i legendární jezdce. Za všechny zmíním například Maxe Biaggiho. Za zmínku stojí i režim Kariéra. V něm se klasicky vžíváte do role týmového jezdce, plus se staráte o management týmu. Úkol je tedy jasný. Dovést tým k titulu. Nic nového pod sluncem. Určitě tedy nečekejte přehršel herních módů, na druhou stranu, nudit se určitě nebudete. Někteří konkurenti však nabízejí bohatější obsah.

Spíše průměr

Mírným zklamáním je vizuální stránka hry. Moto GP 20 sice nevypadá špatně, ale grafická hitparáda to zrovna taky není. Jednotlivé modely motocyklů vypadají hezky, bohužel detailní zpracování trochu pokulhává a nestydím se říct, že mohlo být o fous lepší. To samé jde říct i o tratích. Jednotlivé okruhy vypadají pěkně. Okolí některých závodních tratí však vypadá dost opuštěně.

Co se týče zvukové stránky, tam je to všechno v pořádku. Zvuky motocyklů působí realisticky, špatně na tom nejsou ani ostatní ruchy a zvuky. Pokud se zeptáte na hudbu ve hře, odpovím asi takto. Něco tam hraje, ale jelikož si nemůžu vůbec vybavit co, nic extra to určitě nebude. Zmínit se musím i o umělé inteligenci. Ta funguje vcelku dobře. Za celou dobu hraní se mi nestalo, že by soupeři udělali něco neobvyklého nebo divného. Je však třeba říct, že ze začátku jsem jezdil hlavně na samotném chvostu startovního pole a soupeře jsem potkal minimálně.

Pár slov závěrem

Nastal čas na závěrečné shrnutí. MotoGP 20 není vůbec špatná hra. Troufnu si říct, že pro fanoušky motocyklových závodů a motocyklů obecně je to povinnost. Každopádně, pokud zrovna neholdujete jedné stopě nebo vás celkově nebaví závodní hry, určitě tohle nebude titul zrovna pro vás. Po grafické a technické stránce je na tom hra spíše průměrně, přesto nelze říct, že by MotoGP 20 vypadalo nějak špatně. Srovnáme-li však titul s předchozím dílem, změny jsou v podstatě nulové. Kapitola sama pro sebe je ovládání. Zvyknout si na něj trvá delší dobu. Pokud však vydržíte, budete odměněni vcelku povedeným herním zážitkem. Co říct tedy na závěr? MotoGP 20 není určitě titulem, který bych doporučil všem. Pokud však máte rádi závodní hry nebo holdujete motocyklům, tato hra je právě pro vás.

Hru na recenzi poskytla společnost Comgad.

Martin Kudělka

Grafika