Recenze: Dvůr křídel a zmaru aneb další pecka od Maasové

Feyre se vrací zpátky na Jarní dvůr, aby získala informace o Tamlinově armádě a odhalila plán krále, který hodlá království Prythian napadnout a zničit. K tomu všemu musí předstírat lásku k muži, kterého ve skutečnosti ze srdce nenávidí. Její život tak visí na vlásku a nemůže si dovolit udělat jedinou chybu, jinak to bude stát život nejen ji, ale způsobí zkázu celého království. Dvůr křídel a zmaru

Hlavní hrdinka devatenáctiletá Feyre žije s odporem na Jarním dvoře po boku Tamlina, kterého si kdysi měla vzít a kterého bláznivě milovala. Její srdce patří ale od předchozích stránek Rhysandovi. U Tamlina se přetvařuje, jak jen dokáže, a všichni si myslí, že jí bylo Rhysandem ublíženo. Tamlin se špatně zachoval a Feyre se mu chce pomstít rozvrácením jeho vládnutí a dvora, k čemuž hraje Tamovi a jeho přátelům na city. Pořád je tu obrovská hrozba krále Hybernu, který vlastní kouzelný kotlík, s nímž má velkou moc. Král chce zbourat zeď mezi vílami a lidmi. Chce vládnout celému světu a Feyre tomu musí zabránit.

Třetí díl série začíná hned po závěrečných událostech dílu druhého. Feyre hraje důležitou roli, která jí není nijak extra milá, ale zároveň je důležitá nejen pro ni, ale i pro celý Prythian. Samozřejmě není nic jednoduché a vše se komplikuje, kde může. V knize se setkáváme snad se všemi postavami z předchozích dílů a velké části z nich je zde věnován větší prostor, což je rozhodně super. Na rozdíl od druhého dílu šli podle mě lehce do pozadí Cassien a Azriel. Důležité role v díle samozřejmě sehráli, ale nic moc nového jsme se o nich nedozvěděli, a to je podle mě poměrně škoda, milovníky těchto postav by určitě potěšilo se něco o našich dvou postavách něco dozvědět.

Autorka skvěle promyslela a propracovala příběh. Je plný překvapení, hřejivého pocitu přátelství, boje proti zlu, obětování se pro druhé a v neposlední řadě lásky. Čisté, nesobecké, dávající lásky. Nemělo to patos červené knihovny. Děj obsahoval také erotické scény. Naštěstí jemně a málo, mně to do toho dobrodružství moc nepasovalo. Jediné mínus pro mě je formát knihy, jež má měkkou vazbu, malý formát a přes 700 stran.

albatros

Dvůr křídel a zmaru neurazí žádného milovníka této série. Je to rozhodně perfektní závěr tohoto hlavního příběhu. Dočkáte se zde všech svých oblíbených postav. Děj je napínavý, akční, plný tohoto oblíbeného světa  a jeho zákonitostí. Pokud bych měla porovnat jednotlivé díly, Dvůr křídel a zmaru bych umístila na první příčku. Jako další by se umístil díl druhý. Kniha je místy dokonce i  dojemná a já doufám, že se brzy dočkáme překladu dalších knih z tohoto světa a také v to, že autorka brzy další díly napíše. Slibuje, že by měly být napsány, řekněme „dodatky“, které se budou věnovat vždy jedné z vedlejších postav.

Menší upozonění pro žhavé fanoušky Maasové, pokud jste četli 1. díl a chcete přeskočit rovnou ke 3., nedoporučovala bych to, poněvadž nejde o volné pokračování a v knize byste se ztráceli.

Každá předchozí kniha navazuje na tu nastávající.

Perličky o Sarah:

• První podobu série Throne of Glass napsala, když jí bylo pouze šestnáct, a série je teď prodávána v třiadvaceti jazycích.
  • Když není zrovna zaneprázdněná psaním, prozkoumává spolu se svým manželem kalifornská pobřeží.
  • V roce 2008 začala Maasová posílat různým agentům její příběh, který si nakonec našel svého agenta až v roce 2009.
  • V září roku 2016 bylo oznámeno, že společnost Mark Gordon Company koupila práva na televizní sériál s názvem Queen of Glass.
  • Finální kniha v sérii se bude jmenovat Kingdom of Ash a její datum vydání je stanoveno na 23. říjen 2018

Recenze na první díl zde

Simona Irllbeková

Dvůr křídel a zmaru, S. J. Maasová, CooBoo 2018

9
recenze-dvur-kridel-a-zmaru-aneb-dalsi-pecka-od-maasoveFeyre se vrací zpátky na Jarní dvůr, aby získala informace o Tamlinově armádě a odhalila plán krále, který hodlá království Prythian napadnout a zničit. K tomu všemu musí předstírat lásku k muži, kterého ve skutečnosti ze srdce nenávidí. Její život tak visí na vlásku a nemůže si dovolit udělat jedinou chybu, jinak to bude stát život nejen ji, ale způsobí zkázu celého království.