Recenze: Nesmrtelný Cheops – příběh faraona

Čím by byl starověký Egypt bez Cheopse. Jeho jméno zná každý, kdo o pyramidy byť jen nepatrně zavadil. Faraon Cheops si zaslouží víc, než jen letmý zájem. Byl velkým mužem své doby, velkou postavou dějin i monumentální svou vůlí a povahou. Pokud vás jeho osud zajímá, začtěte se s klidem do knihy Nesmrtelný Cheops a nechte se vtáhnout do víru událostí kolem mocného egyptského vládce a výjimečného muže.

Nesmrtelný Cheops

Autor knihy, Valery Esperian, je více než dobrým důvodem pro přečtení tohoto historického románu. Jde totiž o kolektiv zkušených autorů, kteří se věnují tématu největších faraonů. Jejich knihy jsou zárukou nejen zajímavého a čtivého příběhu, ale i zdrojem historicky přesných faktů a pochopitelně i reálných kulis starého Egypta, do kterého nás bez všech příkras zvou.
Cheopse potkáváme na začátku knihy jako mladého nezkušeného chlapce, který má teprve poznat pachuť života u dvora, všech mocenských intrik a zákulisních bojů o moc a následnictví. Svou inteligencí a pevnou vůlí se mu daří jít pevně za svým osudem. Je to mnohdy složité rozhodování mezi přáteli a posluhovači jeho nepřátel a dramatické epizody jsou stinnou stránkou na jeho životní cestě. Zároveň ho zocelují stejně jako jeho touha stát se největším a nesmrtelným.
Moudrost Imhotepa, jehož svitky horlivě studuje, a víra v sebe samého, doplňují jeho výjimečnou a silnou osobnost. Jak Cheops dospívá a prochází jednotlivými zkouškami, má čtenář možnost sledovat jeho dospívání v mocného, inteligentního vládce. Zároveň s ním proniká do kulis starověkého Egypta, do společenského smýšlení i dobové atmosféry. Kolektiv autorů se snaží představit faraona v celé jeho složité době jako složitou a výjimečnou postavu, která byla utvářena nejen okolnostmi, ale i výjimečnou vnitřní sílou. Román nesmrtelný Cheops má velkou hodnotu v historicky přesném vyprávěním, které zvídavému čtenáři poskytne celkový náhled na život a dobu tohoto velkého faraona v zajímavém a poutavém příběhu.

Nesmrtelný Cheops

Kolektiv autorů vytvořil poměrně čtivý text, který se bez velkých zádrhelů prodírá jednotlivými epizodami z Cheopsova života. Fabulace doplňují fakta tak, že je čtenář vtažen přímo do Cheopsovy doby mezi jeho nejbližší.
Fanoušci historických románů budou jistě potěšeni. Pokud bych měla srovnat Nesmrtelného Cheopse s poněkud starším, avšak daleko nesmrtelnějším Egypťanem Sinuhetem, vyjde Cheops jako nahý příbuzný. Chybí mu to, co Sinuheta dělalo výjimečným. To pouto mezi čtenářem a hlavním hrdinou, které nepomine ani po dočtení knihy.
Bez ohledu na to, je Nesmrtelný Cheops zajímavý a čtivý historický román se svými mnoha pozitivy. Rozhodně fanoušky tohoto žánru potěší, i když by mohl být sám o sobě větším a nesmrtelným, stejně jako jeho hrdina.