Recenze: Batman Arkham Knight pořádná nálož s několika vroubky

V ulicích města Arkham se ve stínech plíží něčí obrys. Opatrně našlapuje a s mrštností kočky přeskakuje z jedné budovy na druhou. Postrach všech zločinců, stín noci, který se nezastaví před ničím. Jemný záblesk oslní hlouček, který postává na rohu ulice a pak s chirurgickou přesností padne první úder. Vše se děje tak rychle, že vzduchem syčí jeho pohyby jako máchnutí meče. Batman je totiž zpět, v novém kabátu s několika vychytávkami a pořádně nabroušeným výrazem. Tedy pokud nevlastníte PC a vztekle nemlátíte do klávesnice díky tuposti vývojářů, kteří pod rouškou super zločinců zrodili nejhorší převod hry z konzolí na počítače.

Batman2

Po více jak měsíci hra není dostupná pro Steam a je možné ji sehnat jen jako fyzickou kopii. Konverze se natolik nepovedla, že se hra v některých případech nedala spustit a autoři vydání pro PC, Mac a Linux odložili na konec roku 2015. Vtipným detailem je i to, že hra je aktuálně dostupná na některých webech jako digitální kopie za 500 Kč.

Díky naší odhodlanosti jsme však recenzi na hru nezahodili a naopak hrdinně se ponořili do konzolové verze, která kupodivu není vůbec špatná. Svalnatý Batman se v černém kostýmu proháním městem Arkham a společnost mu dělá skvostný a místy i otravný Joker. Zajímavým zamyšlením tedy je, jestli je v třetím díle nepřítelem opravdu Arkham Knight a Scare Crow nebo vzpomínka uložená ve vašem mozku v podobě vražedného klauna. Každopádně příběh je kvalitní, zajímavý a místy i poněkud nečekaný. Bez většího problému si drží laťku nastavenou prvním dílem. Podle mého názoru bez problému předčí díl druhý, který byl nezajímavý až protahovaný, tedy ve standardech série. Jinak řečeno, hra to byla dobrá, ale na jedničku prostě neměla.

KOUKNI SE  Recenze: Muž bez minulosti

Do hry vstupuje několik zajímavých hraček, jako jsou třeba holografické video hovory, nebo nové zbraně. Ovšem tím největším lákadlem co se výstroje týče je Batmobile. Doslova tank na čtyřech kolech, který je smrtelný a mrštný. Samozřejmě aby toho nebylo málo, je možné ho ovládat dálkově a je vyzbrojen arzenálem vhodným i pro malou armádu. Když je řeč o armádách, tak jediný kdo je dostatečně hloupý postavit se do cesty tomuto kolosu je skupinka Dronů. Malé tanky předčí Batmanův stroj smrti svým počtem, ale co se do výzbroje a odolnosti týče, tak nemají šanci.

Batman3

Velkým prvkem hry jako u předchozího dílu jsou přechody mezi hrdiny. Každý má jiný bojový styl, hlášky, ale i zajímavé a neosahané kouzlo. Do rukou se dostane hráčům i úžasný James Gordon, drsný detektiv, který neohromí údery, ale spíš šarmem a vůbec možností si ho chvilku užít. Krom něj se, ale můžete těšit i na Nightwinga a Robina. Představí se v akčních sekvencích, kde se ukáží v tom nejlepším světle a kolikrát zatoužíte, aby hlavní postavou byl jeden z nich. V ne zrovna povedeném DLC se představí i kočičí žena. To jestli je tento přídavek kvalitní je zřejmě na každém, ale já sám bych se spíš zaměřil na samotnou hru.

Krom několika chyb nebo nedodělků je vizuál hry solidním kouskem skládanky, který dokonale zapadá do jinak skoro bezchybného kolotoče. Město je živé a barvy neonů se mísí s hustou tmou, která ukrývá nejen Batmana. V okamžiku, kdy se město ponoří do jedovatého plynu, hra dostane psychedelický nádech se strachem přítomným na každém kroku. Už jen úvodní scéna je jako vystřižená z kvalitního hororu plného krve a násilí. Není se čemu divit, pod kůži města se dostal sám strach Scare Crow.

KOUKNI SE  Recenze: Call of Cthulhu vás může dohnat k šílenství

Důležitou položkou hry je zvuková stránka, která vás nejen vtáhne do děje, ale pomáhá při soubojích nebo v částech misí. Součástí zvuku je i hlas a ten nejčastější, který uslyšíte, je právě Jokera. Místy otravná halucinace provokuje na každém kroku. Joker se snaží z Batmana udělat jeho nové já a stejně jako temný rytíř i on hledá svého nástupce. To vše jsou prvky výrazné a poměrně velké. Hlavní roli však hrají drobnosti jako rozhovory nepřátel nebo zvuk roztahující6ho se pláště, který se mění v křídla netopýra. Každá rána vám rozvibruje kosti, každá chyba bude bodat ve spáncích. Hra vám nejen nic neodpustí, ale zároveň dokonale vmete do tváře hrubost a dospělost fiktivního příběhu. Hudba samotná je skvostná jako v předchozích dílech, dokáže rozpumpovat krev a vehnat adrenalin do žil. Je nedílnou, ač neviditelnou součástí hry, která odvádí tu nejtěžší, ale nejdůležitější práci. Jediná škoda, že hudba i zvuk občas vypadne. Nezbude než se nadechnout, hru restartovat a opět se ponořit hluboko do nejnebezpečnějšího města světa.

Batman Arkham Knight

Rocksteady Studios

Hardwarové požadavky: