Recenze: Arrow 3. série na DVD

Třetí série seriálu Arrow právě vychází na pěti DVD. Arrow vznikl jako první a tím pádem je nekorunovaným hybatelem seriálového DC univerza, které za těch uplynulých čtyř let vzniklo (Flash, Supergirl, Legends of Tomorrow/Legendy zítřka). Pro ty, kteří seriál neznají. Jde o akční dobrodružný mysteriózní seriál s postavami z DC komiksů. V tomto případě konkrétně z komiksu Green Arrow.W01858_3D-H

Ve třetí sérii přestává být Arrow (Oliver Queen/Stephen Amell) samozvancem a stává se pro obyvatele Starling City hrdinou. Ani tak ovšem nemá klid. O slovo se hned ze začátku hlásí droga Vertigo a její nové šíření mezi obyvateli města. Mezitím právnička Laurel Lance (Katie Cassidy) se pomalu a jistě vydává ve šlépějích své sestry Sáry. Místní boxer jí začíná učit bojové umění. Arrow spolu s Nyssou pátrají po vrahovi osoby, která byla oběma blízká. Dochází také ke kybernetickému útoku na města. Jak Felicity zjistí, za kyberútokem stojí její bývalý přítel. Dojde i na vyřizování hodně starých účtů mezi postavami, které působily ve Starling City mnohem dříve než Oliver. V seriálu se představí nová postava Cupid/Carrie Cutter (Amy Gumenick). Nervově nevyrovnaná fanatická obdivovatelka Arrowa nadělá dost problémů celému týmu. Tentokrát jeden díl série připadl crossoveru Arrowa a Flashe. Devátý díl nabízí tzv. „mezifinále“. Ra´s Al Ghulovi, vůdci Ligy Assassínů, dochází trpělivost a prostřednictvím své dcery Nyssy dává Oliverovi 48hodinové ultimátum k nalezení vraha, jinak v ulicí poteče krev. Po všem, co se Oliver dozví, mu nezbývá než osobně Ra´se soubojem na život a na smrt.

KOUKNI SE  Trailer: Costnerova pohádka z Divokého západu s názvem Horizon

Mezitím zbylí členové týmu mají na pilno i bez Olivera. Ze stínů města vystupuje Danny Brick Brickwell s jediným cílem, ovládnout celou jednu část města, Glades. S návratem Olivera se ještě jednou na scénu vrací Vertigo s haluciyou-don-t-mess-with-ra-s-al-ghulnogenními efekty. Oliver si najde čas pro rodinu. Na ostrově Lian Yu trénuje s Theou v momentě kdy ze svého vězení unikne starý známý Deathstroke/Slade Wilson. Jak se blíží závěr, začíná přituhovat. Oliver a Diggle cestují do Nanda Parbat, aby vysvobodili Malcolma Merlyna ze spárů Ligy. Roy se pokouší dokončit svůj oblek ATOM. Oliver dostává nabídku, aby se stal Ra´s Al Ghulovým nástupcem, ovšem bez možnosti volby. Odmítnutím Ra´s poštve proti Oliverovi a jeho skupině všechny policisty ve Starling City. Oliver nakonec nabídku přijímá ale jen proto, aby zachránil život své sestře. Ve skutečnosti spolu s Malcolmem vytváří plán jak zničit Ligu zevnitř a jednou provždy se zbavit Ra´s Al Ghula. Jak to celé dopadne?

Magic box

Celá série je protkaná intrikami, boji o moc a hrdinskými činy. I tentokrát se připravte na úmrtí hned několika postav. Budou vznikat nová nečekaná spojenectví i téměř zanikat dlouholetá přátelství. Bez zvratů a překvapení by seriál snad ani nemohl existovat. Také v této sérii se dočkáme crossoveru Arrowa s Flashem. Není tak epický, jako byl ve čtvrté sérii, ale dojde na přímý souboj mezi Arrowem a Flashem. Proč se postaví proti sobě? A kdo zvítězí? To se dozvíte po zhlédnutí osmého dílu. Mě osobně seriál bavil od začátku do konce, i když se sem tam najdou slabší momenty. Nemůžu se dočkat páté série.

KOUKNI SE  Henry Cavill bude ve filmové novince Guye Ritchieho zabíjet nácky

Na 5 DVD nenajdete pouze jednotlivé epizody (první 4 DVD – po pěti epizodách, poslední DVD – tři epizody). Vybrané díly obsahují nezveřejněné záběry. První díl disponuje navíc komentářem tvůrců a dvacátý bonusovým materiálem s názvem Muž v obleku: ATOMův první souboj. Páté DVD obsahuje nejvíce bonusového materiálu. Kromě dalších nezveřejněných záběrů zde najdete také nepovedené scény (mohlo jich být více a delší). Var310a_bts_1337ra-c-1ideo z panelové diskuze s herci a tvůrci seriálu na Comic-Conu 2014. Hlavně dva ústřední bonusy. První, Druhá kůže popisující vznik všech uniforem a kostýmů, které jste mohli v celé třetí sérii zahlédnout s kostýmní výtvarnicí Mayou Mari. Druhý, Nanda Parbat přibližuje hlavní architekt Richard Hudolin jak vznikalo Ra´sovo doupě pěkně krůček po krůčku. Co všechno bylo postavené a co přidali pomocí CGI triků.

Třetí série se pyšní hned několika rekordy v historii celého seriálu. Devatenáctý díl s název Zlomený šíp/Broken Arrow se stal nejsledovanější epizodou. V premiéře si díl nenechalo ujít cca 4 570 000 diváků. Finálová epizoda byla ze všech dosavadních finálových epizod nejsledovanější (cca 2 830 000 diváků). Vzhledem k poměru sledovanosti a hodnocení diváky patří také „midseason finale“ epizoda k nejlepší ze všech možných (cca 3 060 000 diváků; rating, tedy počet domáctností, které sledovaly epizodu v premiéře činí 1,1 %. To je také nejvyšší číšlo ratingu, ze všech předchozích mezifinálových dílů.

Edici doporučuji všem, kteří si současné seriálové DC univerzum oblíbili stejně jako já. Pro vlastníky předchozích dvou sérií je tato volba zkrátka nutností. 3. sérii seriálu Arrow můžete zakoupit na webových stránkách MagicBoxu: zde.

KOUKNI SE  Film Amerikánka Viktora Tauše představuje první ukázku

Ondřej Blahut