Recenze a návody na herní sérii Angry Birds

Průvodce po herní sérii Angry Birds

Angry Birds neboli Nasraní ptáci jsou asi nejpopulárnější a neznámější herní sérií současnosti. Herní série pochází z dílny finské společnosti Rovio a můžete si ji zahrát prakticky na všech mobilních platformách. Na Angry Birds velmi lehce získáte osudovou závislost. V čem tkví takový úspěch Angry Birds?

Angry-Birds

V kombinaci výtečné hratelnosti, jednoduchosti, vtipné grafiky a legračních zvuků. Angry Birds můžete hrát v autobuse, v čekárně u doktora, na záchodě. Hru si můžete zahrát okamžitě bez velkých prodlev a načítání. Angry Birds dokázali skvěle využít potenciálu dotykového ovládání nových mobilních telefonů, díky čemuž je hraní velmi snadné. Kdykoliv ji můžete odložit a vrátit se do posledního levelu. Ovládání hry je stejně tak jednoduché a intuitivní jako princip hry. Tvůrci čerpali pravděpodobně inspiraci ve starší hře Worms, kde proti sobě navádíte střely jednotlivých červů. Nasraní ptáci mají převážně za úkol ničit svým vlastním tělíčkem zlá zelená prasátka. Ta se jim vysmívají, schovávají své hlavičky pokryté vojenskými helmami nebo narozeninovými čepičkami za bariéry z rozličných materiálů. Vašim úkolem není nic jiného, než je zničit. K dispozici máte různé druhy ptáků, které pomocí praku vymršťujete na bandu odpudivých zlých prasátek. Za ustavičného štěbetání a chrochtání, zvuků radosti nebo nelibosti jednoho z táborů, se z jednodušších levelů propracováváte do těch složitějších. Po završení všech levelů se vám obvykle otevře bonusový level. Při obratném procházení levely získáváte také hvězdičky a v některých dílech také ovoce skryté v křovinách, truhlách a bednách, a zpřístupňujete si tak další bonusové levely.

angry-birds-easter-ipad-2

Jedním z důvodů, proč jsou Angry Birds tak populární, je možnost získat jejich základní verze pro Androidy na internetu zdarma. Pro netrpělivé hráče je připraven obchůdek s arzenálem ptákozbraní, ale každý hrdý hráč bude nejspíš chtít pokořit další level bez bonusových pomůcek. V případě zapnutého datového rarifu v telefonu se musíte v průběhu hry připravit na neustále vyskakující reklamy. Pro dostatečný komfort z hraní doporučuji během hry wifinu v telefonu vypnout.

Jaké jsou jednotlivé díly Angry Birds? Základním stavebním kamenem je hra se stejnojemnným názvem Angry Birds. Zde se seznámíte se všemi sympatickými i méně sympatickými ptáčky (pro mě nejméně užitečný pták je Ptakovejce, naopak vždy uvítám černého Bomboptáka). Za svou dovednost sbíráte hvězdy a pírka.
Angry Birds Seasons vám představí známé ptáčky ve všech ročních obdobích a v prostředí rozličných svátků, opět s klasickým arzenálem ptáků a jejich prasečích nepřátel.

angry-birds-rio2

Angry Birds Rio vás zavedou do jiného prostředí bez nepřátelských prasečích hlaviček. Tentokrát vám někdo unesl vaše ptačí kamarády a vy je osvobozujete z jejich klecí a klícek. Samozřejmostí je odemykání dalších kol. Svou zdatnotstí můžete také odemknout další kola dle počtu získaných hvězdiček. A je tu ještě jeden bonus. V každém z prostředí, pokud naleznete a sesbíráte všechno ovoce (melouny, bananány a jiné), odemkne se vám další bonusový level.

Angry Birds Space vás zavede s ptáky do galaxie a na různé planety. Hra je postavená na stejném základu, ale nabízí sofistikovanější způsoby vrhání ptáků za působení gravitace jednotlivých planet.

Angry Birds Star Wars rozvíjí předchozí díl, opět s využitím gravitace planet. Tentokrát jsou ptáci přestrojení za vesmírné rytíře, poznáte nové typy ptáků, jejichž před-obrazem byly postavy z hvězdných válek. Jsou obdařeni novými vlastnostmi, dokáží střílet nebo sekat mečem. Upřímně se mi zdá tento díl až příliš překombinovaný, ztratila se z něj jednoduchost a intuitivnost a nahradila jej hra na efekty.

angrybirds-starwars

Bad Pigies se vymykají celé sérii. Tentokrát ovládáte zlá prasátka, ale nikam je nevrháte. Hra je logická, cílem je dopravit prasátko (nebo velké prase, vejce) z bodu A do bodu B. K dispozici máte součástky stroje, vozítka, letadýlka nebo třeba balónu a záleží jen na vás, jaké součástky ke konstrukci stroje využijete a jakým způsobem jej složíte. Je tu obrázková nápověda, která vás provede funkcemi jednotlivých součástek. Hra podporuje myšlení a fantazii, je složitější, strávíte s ní více času a námahy.

bad-piggies-review-ipad-iphone-android-7

Asi nejen mně samotnému se stalo, že se v některém z levelů herní série Angry Birds zasekl, nemohl projít do dalšího kola, nemohl najít poslední meloun nebo jablko ukryté rafinovaně mimo hlavní obrazovku hry. Proto bych byl rád, kdybyste se v diskuzi pod článkem podělili o návody, tipy a triky jak projít těmi nejzapeklitějšími koly nebo jak nalézt poslední bonusový banán, a sdíleli navzájem postřehy, které usnadní ostatním hráčům požitek z Angry Birds.