Čtyři filmové trendy, které jsou otravné

Holywood je dosti zvláštní místo. Je to místo, které je velice stresující. Člověk se zde musí držet při zdi a následovat zaběhnuté trendy. Většina holywoodských výstřelků je vědomá. Jako například investovat miliony dolarů do remaku Krotitelů duchů nebo nekonečné financovaní kariéry Johnyho Deppa. Některé filmové trendy nejsou na první pohled prvoplánovou chybou, ale stejně jsou dosti vidět a diváci je nemají zrovna v lásce. Podívejme se na čtyři takové příklady.

1. Filmové barvy vypadají divně (kvůli kamerám)

Někdy kolem roku 2000 filmy přestaly vypadat reálně. Začaly vypadat zvláštně. Někdy opravdu nechutné variace barev, při nichž si divák myslí, že se jedná o alternativní film, a přitom se má jednat o tříáčkovou nakládačku. Sci-fi vypadá zeleně. Horory modře. Vypadá to, jako by filmy měly nějaký halucinogenní filtr. Problémem je to, že dnešní moderní digitální kamery mají pro Holywood asi nedostačující barevnou paletu. Přirozené záběry kamery, přirozené barvy se například pro filmy od Marvelu zabírají expost. Většinou to ale není žádná sranda, což dokazuje velká nevole filmového publika, které očekává přirozené barvy a odstíny.

2. Teaser, trailer a teaser na trailer

Vidíme to čím dál častěji. Velké filmy dostanou první dvacetisekundový teaser třeba rok před uvedením. Dalším videem je pak nastíněno to, co uvidíme třeba v prvním traileru. Těchto teaserů vyjde třeba pět a pak jeden trailer. Ale i když je to otravné, tak je natěšení fanoušci sledují. I když pro většinu nezaujatých fanoušků se jedná o marketingový guláš. Důvod je jasný. V éře internetu se jakákoliv propagace rychle a snadno šíří. Je to ta nejlepší forma. Vnucování co nejvíce obsahu před vydáním je trendem, který někdo ocení a někdo odsoudí. Faktem však je, že filmy se skrze youtube dají dobře prodat.

KOUKNI SE  Nejlepší filmy s křesťanskou tematikou

Čtyři otravné filmové trendy

3. Všechny trailery znějí stejně

Znáte takzvanou Immediate Music a skupinu Globus? Asi ne. Ale rozhodně znáte jejich hudbu. Slyšeli jste ji v traileru na Spider-mana. Na Avengers. X meny. A tak dále a tak dále. Jak je možné, že se hudba jedné kapely dostane úplně všude? Je to proto, že tato skupina si založila vlastní firmu, která spolupracuje s Holywoodem a specializuje se na hudbu do filmových trailerů. Firmy jako Immediate Music dominují tomuto byznysu. Mají určitý monopol. Proto se stává, že se vám zdá hudba v trailerech stejná. Většinou je vytvářená pořád těmi stejnými lidmi, kteří externě s filmaři spolupracují.

4. Města jsou ničena stále stejně

CGI se neustále posouvá. Záběry jsou čím dál víc reálnější. Čím rychlejší je technologický pokrok, tím hůře s ním společnost udržuje krok. Je to jako ve sportu. Sporty se vyvíjejí a sportovci musí neustále posouvat své hranice. Ale pořád tady je určitý element, který CGI úplně nepokryje. Jedním z takových problémů je demolice prostředí. Jak udělat to, aby co nejreálněji vypadalo zničení nebo ničení města. Filmaři nedokáží vymodelovat jednotlivé body tak, aby to vypadalo celistvě dobře. Proto používají většinou generické programy. Proto většina městských destrukcí vypadá stejně.

autor: Tomáš Smutník

zdroj: http://www.cracked.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

11 − 4 =