Rozhovor: Jak vznikal nejlepší Oscarový plakát všech dob?

Plakát, který vzal internet útokem. Oficiální plakát k 85. výročí Oscarů je mistrovským kouskem neuvěřitelně talentovaného Ollyho Mosse. Oscarová soška je na něm vyobrazená podle každého z filmů, které za ty roky získaly hlavní cenu. Přečtěte si, jak plakát vznikal:


S výsledným plakátem jste jistě spokojený.
Reakce na něj byly opravdu dobré. Vždycky jsem nervózní, když do něčeho vložím tolik práce a doufám, že to nebude propadák. Dokud Oscaři nebyli hotoví, vypadali strašně. Bylo to odstrašující. 
pok

Kdy jste je dokončil?
Asi před třemi týdny. Začal jsem na začátku roku 2013.

Jak dlouho jste na tom pracoval?
Celý leden. Dělal jsem to asi čtyři týdny a uprostřed mi vybuchnul počítač. Ztratil jsem práci za pět dnů. Měl jsem cíl udělat deset Oscarů za den. Některé byly snazší, některé těžší. Některé elementy jsem mohl použít několikrát, takže jsem to trochu urychlil.

Kdy jste celý projekt vymyslel?
Těsně před Vánoci (2012), protože chtěli mít nápad do Vánoc. Dal jsem jim svůj nápad a oni s tím souhlasili. Netušil jsem, že se jim to bude líbit. Mně se to líbilo, ale potom jsem si řekl „Sakra, budu to muset opravdu udělat.“

Proč právě tenhle nápad?
Byla to jediná cesta, kterou jsem se mohl vydat, protože chtěli mít na plakátě všechny filmy, které vyhrály Oscara za nejlepší film. Takže jsem musel najít způsob, jak to udělat, aby se to všechno vešlo na Oscarový plakát. Nejdřív mě napadlo, co kdyby měl Rocky na podstavci vztyčené ruce? A tak to vzniklo.

Kolik z těch filmů jste kvůli tomu viděl?
Většinu jsem jich viděl už předtím. S těmi staršími mi pomohli kamarádi, kteří jsou zapálení do filmu. Měl jsem k nim spoustu synopsí a DVD a hledal jsem v nich myšlenku, která by se dala použít. Hledal jsem to, co shrne hlavní téma filmu. jkjk

Které byly nejobtížnější? 

Crash byl opravdu těžký (viz obrázek). Jock [umělec] mi poradil, abych udělal černého Oscara. Bylo to těžké, ale věděl jsem, že to bude fungovat, protože je to jediný film s černým panáčkem na plakátě, což o tom filmu hodně vypovídá.  Crash a Džentlemanská dohoda byly jediné filmy s rasovou tématikou a takové téma je těžké shrnout v jedné malé sošce. Je těžké to shrnout bez použití stereotypů, které by kdekoho urazily. Džentlemanská dohoda je o muži, který si hraje na Žida, a to je téma, které je třeba pojmout citlivě. Bylo to náročné.

Které ještě byly náročné? Zbožňuju Big Ben k filmu Cavalcade.
Cavalcade taky bylo těžké. Ten film nelze sehnat na DVD, jako jediný ze všech. Ale někdo troufalý ho nahrál na DVD. Nejdůležitější scéna je na Titanicu, ale Titanic už jsem tam měl. První záběr filmu je Big Ben, což vypadá zdálky stejně, jako Oscar. Nepoznáte, že to není Oscar, pokud se na to nepodíváte zblízka.

Jak se vám pracovalo s Akademií?
Byli velmi vstřícní. Jediná soška, kterou jsem kvůli nim změnil, byla k Annie Hallové. Původně to byl Woody Allen. Ale oni raději chtěli Diane Keaton.opojjk

Myslel jste si, že některé roky vám neprojdou?
Myslel jsem, že mi neprojde Čistá duše. Že absence sošky bude vypadat, jako bych ten film ignoroval. Ale nakonec se jim to moc líbilo a dělali si z toho legraci. Bál jsem se, že se jim nebudou líbit ty ženské a dětské sošky, že mě nenechají moc to předělávat. Třeba Oscar, který sám sebe střílí do hlavy [Lovec jelenů]… Ale nic jim nevadilo. Teda, kromě toho, že soška vypadá moc jako Ben Kingsley a ne jako Gandhi.

A nebál jste se pracovat s barvami? 
Moc jsem barvy nepoužíval. Chtěl jsem zůstat u červené. Když se na plakát podíváte, je v barvách, které obvykle Akademie používá. Chtěli někoho mladého, kdo to udělá přitažlivé pro mladé publikum. S tím jsem souhlasil, ale taky jsem to chtěl pojmout tradičně. Chtěl jsem vzít jejich dílo a přidat svůj smysl pro humor.

Měl jste nějaké ohlasy, které vás překvapily?
Richard Dreyfuss mi volal, že se mu to líbí. Za to to stálo.

 

 

 

olly-moss-oscar-poster

 

 

 

 

 

Zdroj: www.empireonline.com

Klára Scholzová

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

1 × three =