Minulý pátek (12. září) se herečka Chloë Sevigny zúčastnila předávání cen Emmy „toast party“ na oslavu své nominace na cenu za nejlepší herečku ve vedlejší roli v minisérii, antologii nebo filmu. Na akci byl přítomen také Marilyn Manson, který dorazil s filmařem Jonasem Åkerlundem.
Sevigny později sdílela několik fotografií sebe a kontroverzního hudebníka na svém Instagramu, což vyvolalo kritiku fanoušků a dalších uživatelů sociálních médií.
„Proč? Proč to děláš? Nepotřebuješ Mansona po svém boku, to je nechutné,“ napsal jeden z uživatelů.
V reakci na negativní komentáře se Sevigny omluvila za to, že se s Mansonem vyfotila.
„Je mi to opravdu líto – máte naprostou pravdu,“ napsala herečka. „Nečekaně jsme narazili na MM a Jonase v hale hotelu. Oba jsme fanoušci Jonase jako hudebníka i filmaře a v tu chvíli jsem nemyslela jasně. Měla jsem příliš mnoho alkoholu a neuvažovala jsem o tom, jak nevhodné nebo urážlivé by mohlo být vyfotit se s MM. Hluboce lituji svého chybného úsudku.“
Chloë Sevigny patří mezi herečky, které se od 90. let staly symbolem nezávislého filmu a alternativní kultury. Její kariéra je však nerozlučně spjata nejen s hereckým talentem a výrazným módním vkusem, ale i s kontroverzemi, které ji provázely už od prvních rolí.
Průlom s filmem Kids
Sevigny se poprvé výrazně prosadila v roce 1995 díky drsnému nezávislému dramatu Kids režiséra Larryho Clarka. Film šokoval otevřeným zobrazením newyorské mládeže, drog a sexu, a Sevigny byla okamžitě zařazena mezi nové tváře, které dokázaly balancovat na hraně mezi uměním a provokací.
Oscarem oceněná, ale stále provokující
V roce 1999 získala roli ve snímku Boys Don’t Cry, kde ztvárnila Lanu Tisdel, partnerku trans muže Brandona Teeny (Hilary Swank). Její výkon jí přinesl nominaci na Oscara a Zlatý glóbus, čímž se potvrdila jako herečka s velkým talentem.
Zatímco některé herečky by po podobném úspěchu zamířily do Hollywoodu, Sevigny zůstala věrná nezávislým a experimentálním projektům. Tato volba jí zajistila status kultovní postavy, ale zároveň znamenala i roli v dílech, která vyvolala silné reakce.
Největší kontroverze: Brown Bunny
Největší bouři vyvolal film The Brown Bunny (2003) režiséra Vincenta Galla. Sevigny v něm vystoupila ve scéně orálního sexu, která nebyla hraná, ale skutečná. Film se stal terčem posměchu i kritiky, a její účast v něm vyvolala debaty o hranicích uměleckého filmu a herecké důstojnosti. Sevigny později obhajovala svou volbu tvrzením, že šlo o umělecký experiment a důvěru v režiséra, ale kontroverze ji dlouho pronásledovala.
Další projekty a kultovní status
Navzdory tomu se Sevigny nenechala zaškatulkovat. Objevila se v seriálu Big Love, kde hrála jednu z polygamních manželek, za což získala Zlatý glóbus. Následovaly role v hororové sérii American Horror Story, v artových snímcích jako Lizzie (o vražedkyni Lizzie Borden) či v nezávislých dramatických projektech.
Mimo herectví se Sevigny prosadila jako módní ikona. Často bývá označována za „královnu newyorské cool scény“ a spolupracovala s významnými módními domy i značkami.
Charlie Brown













































