Hra vyjde 15. listopadu 2024 na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Mac a Amazon Luna. Na PS4 a Xboxu One Assassin’s Creed Shadows nevyjde.
Titul vyvíjí kanadské studio Ubisoft Quebec, tedy hlavní autoři série Assassin’s Creed. S vývojem ale vypomáhají další studia tohoto francouzského vydavatele z celého světa. Celkem jich je 15 a jde tak pravděpodobně v tomto směru zatím o největší hru Ubisoftu.
Z úvodního traileru to vypadá, že Yasuke bude čerpat zejména ze své síly a zaměří se na souboje tváří v tvář. Naoe se naopak nebude tolik pouštět do přímého boje a bude více připomínat asasínské útočení ze zálohy. Spoléhat se bude mimo jiné na svou mrštnost, vrhací nože, kouřové bomby i upravenou asasínskou čepel. Minimálně Naoe pak bude ovládat také vystřelovací hák, novinku v sérii Assassin’s Creed. Většinu hlavních misí bude možné absolvovat za libovolnou postavu, některé questy ale mají být šité na míru jen jednomu z charakterů.
Autoři lákají i na otevřený svět s proměnlivým počasím, střídajícím se ročním obdobím (to bude mít vliv na hratelnost, v zimě například zamrznou jezera) a rozmanitou krajinou. Čekat nás mají bohatá města i chudý venkov, hrady, přístavy i náboženské svatyně. Z předchozích dílů se vrací také budování základny, které ale bude více svobodnější – budovy prý půjde umisťovat dle libosti, ne jen na předem určená místa, a dále je půjde upravovat. Slibně zní i částečně zničitelné prostředí. To znamená (podobně jako ve hře Ghost of Tsushima) například možnost rozbít a tím také otevřít dřevěné dveře, zatím však není jisté, jestli nepůjde jen o výsadu silného Yasuke.
V Assassin’s Creed Shadows se podíváme do feudálního Japonska v 16. století, tedy do období vyznačující se mimo jiné samuraji a neustálými mocenskými boji.
Samotný příběh začíná v roce 1579, kdy do Japonska připluje africký uprchlík Yasuke, jedna ze dvou hratelných postav Assassin’s Creed Shadows. Yasuke si vytvořil úzký vztah s důležitými osobnostmi Japonska, kam mimo jiné patří skutečná historická postava Nobunaga Oda, jeden z hlavních představitelů vládnoucí vrstvy, ale také bohatí Portugalci nebo Jezuité. Mužská hlavní postava navíc skutečně je, jak se již dříve někteří hráči domnívali, inspirována příběhem Yasukeho, což měl být podle některých historických pramenů první africký samuraj žijící někdy v období 16. století.
Assassin’s Creed Shadows bude po vzoru AC Valhalla akčním RPG s velkým otevřeným světem. Podle Ubisoftu má hra představovat třetí kapitolu celé ságy, a to jak po stránce hratelnosti, tak i technického zpracování. Jde o plnohodnotný přechod na nové konzole, který bude doprovázen dynamickým světem vyvíjejícím se kolem hráče, realistickými animacemi postav a komplexnějším prostředím.
Stejně jako Assassin’s Creed Syndicate (2015), také Shadows nabídne dvě hratelné postavy s unikátními skilly a výbavou, ale sdílenými zbraněmi, posbíranými zdroji a získanými zkušenostmi. Dočkáme se tak za každou z postav odlišného herního zážitku, volit přitom budeme mezi samurajem a nindžou. Zatímco v roli samuraje se ukáže africký uprchlík Yasuke, nindžou bude žena Naoe.
Druhou hratelnou postavou je nindža Naoe z provincie Iga, odlehlé horské oblasti Japonska známé jako kolébka nindžů. Tam Yasuke přitáhne se svým vojskem ve snaze zbavit se právě bojovníků nindža, kteří jsou hrozbou pro vojenské i politické síly, které v té době Yasuke reprezentuje.
Co se tak zásadního stane, že Yasuke sejde ze své cesty, a nakonec se stane spojencem Naoe, nevíme. A pravděpodobně to ani nezjistíme, dokud si Assassin’s Creed Shadows sami nezahrajeme. I když ale budou mít nakonec obě postavy společný cíl, stále má jít o dva rozdílné charaktery nejen co do stylu boje, ale také třeba vyznávaných hodnot nebo vlastního charakteru. Yasuke tak má být více emotivní, ale zároveň po vzoru samurajů zásadový a se snahou ctít tradice. Naoe má být naopak více uzavřená.