Recenze: Želvy Ninja kolekce 1.-2. na Blu-ray

Co to bude dnes? Tentokrát si můžete na Magic Boxu objednat a koupit speciální edici komediální dobrodružné akční fantasy Želvy Ninja kolekce 1.-2. v boxu na dvou Blu-ray discích. Na prvním disku najdete filmzelvy-ninja-kolekce-12-2blu-ray Želvy Ninja spolu s několika bonusovými materiály, ve kterých nahlédnete za oponu natáčení. Na druhém pak pokračování Želvy Ninja 2 (v originále je název neskutečně dlouhý) samozřejmě také s několika kratšími bonusovými videi.

Želvy Ninja

Město New York je devastované útoky zločinecké organizace známé pod jménem Foot klan. Organizace, kterou vede tajuplný a nelítostný Trhač. Město nutně potřebuje hrdiny. Ti, kteří se snaží překazit akce Foot klanu nejsou ale obyčejní hrdinové. Žijí v městské kanalizaci a jsou výsledky „nepodařeného“ genetického experimentu. Jsou to čtyři bojovníci s krunýři na zádech a mimořádnými bojovými schopnostmi. Při jedné záchranné akci jejich existenci odhalí místní místní zvědavá reportérka April O´Neil. Společně odhalí Trhačovy plány s městem a pravdu o smrti otce April.

Od prvních Želv Ninja jsem nečekal žádné zázraky, i tak to ale mohou dopadnout lépe. Mezi plusy bych rozhodně zařadil finální podobu želváků. Ti se jim opravdu povedli, protože představa, že by tam pobíhali čtyři chlápci v zelených kostýmech s krunýři, nevypadala dobře. Hlavně obličejová mimika vypadá skvěle a naprosto přirozeně. I celkové CGI triky stojí za palec nahoru. Charaktery všech čtyř želv jsou přesně takové, jaké si pamatujeme z hraných či animovaných seriálů. maxresdefaultSkvěle poznáte kdo je kdo. Samozřejmě nemůžu opomenout Mistra Třísku, který také vypadá věrohodně a sešle věkem, jak se sluší a patří. Od dějové linky nečekejte žádné zvraty. Tady je od začátku jasné kdo je padouch a kdo ne. Trhačovo bojové brnění vypadá jako Iron Manovo akorát působí více samurajsky. Ve spojení s pokračováním to dává smysl, protože způsobu boje se Trhač naučil právě v Japonsku. Mínusem jsou pak akční scény, kterých je ve snímku požehnaně. Místy až moc na můj vkus. Občas mi přišlo, že se tam snaží tvůrci natlačit akci i násilím. Pak to působí překombinovaně, přehnaně a nepřehledně. Chybí mi tam víc soubojů tělo na tělo. Jak to všichni známe ze seriálů. Chování postav v určitých situacích je nelogické. Kdo by například vystrkoval hlavu z tiráku aby mohl vyfotit nebo natočit, co se děje za ním. Zvlášť, když se kamión neovladatelně řítí zasněženým kopcem dolů ke se brzy objeví sráz.

Celkově Želvy Ninja jsou blockbusterem pro mladší generace (i ty starší). Čekejte místy přehnanou CGI akci s jednoduchým a předvídatelným dějem ale skvělou digitální podobou želváků. Herci vedlejších postav neoslní ale nejsou vyloženě hloupí. Je vidět, že se do projektu zapojil Michael Bay trochu více než je zdrávo. Po trikové stránce jde o parádní a vtipnou podívanou.

Co všechno najdete v bonusové sekci? Celkem osm krátkých i delších dokumentů o natáčení, zákulisí a hercích. Zkrátka vše o novém želváckém filmu. První bonusovým videem je Digitální realita. V něm nám především tvůrci filmu představí, jak vznikala a probíhala digitální stránka filmu. Jak probíhalo natáčení motion capture části. Prakticky totéž, co jsme mohli vidět u Avatara. Detailní snímání a nahrávání mimiky obličejů a přenášení do tváří filmových želv. Zapojení firmy ILM, která má na svědomí například tvorbu a realizaci robotriska-a-trhactu pro sérii Transformers. Chytej! Želvy ve 3D. Jak již název krátkého dokumentu naznačuje, tvůrci nás seznámí s natáčení filmu, tak aby současně byl možný sledovat ho ve 3D. Navíc pokud máte přehrávač, který přehrává ve 3D a originální 3D TV, můžete si i toto konkrétní video přehrát ve 3D. Video s názvem Není snadný bejt zelenej nám podrobněji představí herecké protagonisty jednotlivých želvích ninjů – Michelangela, Donatella, Leonarda a Raphaela. Plus několik dalších informací z průběhu natáčení nabídnou členové štábu. Nechybí ani pohled na Doupě, které pro účely filmu postavili. Digitálně se doplnili pouze drobné detaily. Evoluční mix vás pro změnu trochu vzdělá o vývoji želv jako o jednom z nejstarších druhů zvířat na naší planetě a o historii ninjů očima odborníka. Nakonec to celé dají dohromady, aby dávalo smysl to, co říkali. Želví rock vás seznámí s Bryanem Tylerem. Skladatelem filmové hudby, který vás provede tím, jak probíhala zkoušky a tvorba hudebního doprovodu k filmu. Prodloužený konec je přímo závěrečná scéna, která byla pro finální potřeby snímku zkrácená. Poslední dvě videa obsahují videoklip „Shell Shocked“ a jak probíhalo samotné natáčení „Shell Shocked“.

Magic Box

Želvy Ninja 2

Želví bratři se užívají záchrany města, i když všechnu smetanu slíznul spolupracovník April, Vernon. Ten je považovaný za domnělého zachránce města. Šílený vědec Baxter Stockman má v plánu Trhače dostat z vězení. Přes April, která zjistí pravdu, jsou informovaní i želváci. Ihned vyrazí Trhačův únik překazit. To se ale nezdaří a díky Stockmanovu telepomaxresdefault_82rtačnímu zařízení Trhač zmizí. Přesune ho to nějak úplně jinam než původně mělo. Do dimenze X, které vládne děsivě inteligentní mozek v těle robota zvaný Krang. Uzavřou dohodu o spolu-ovládnutí planety a Krang mu dá fialovou látku, která má vyřešit problémy Trhače se čtyřmi želvími bratry. Trhač vyzkouší účinky mutagenní látky na dvou pokusných králicích, Bebopovi a Rocksteadovi. Látka je změní k nepoznání. Z jednoho se stane nosorožec a z druhého prase divoké. Získají nezměrnou fyzickou sílu ale nízké IQ jim zůstane. Spolu s Trhačem hledají zbylé součástky k dokončení stroje, který vytvoří portál s Krangovou dimenzí. Želví bratři – Michelangelo, Donatello, Leonardo, Raphael – se musí postavit novému chladně kalkulujícímu nepříteli. Zvládnou to navzdory počátečnímu negativnímu pohledu místní policie na ně? Jaká je vůbec šance na zastavení Kranga a jeho lodi Technodrom.

Dvojka je o poznání plynulejší a uspořádanější. Akce je pořád dost ale bojů tělo na tělo stále méně a méně. Vedle starých známých se objeví řada nových postav. Výraznější postavou, která nemá ve filmu příliš moc prostoru je Casey Jones (Stephen Amell) policejní dozorce a samozvanec v hokejové masce s hokejkou v ruce. Můžete ho znát ze seriálu Arrow, kde hraje jiného samozvance/hrdinu jménem Green Arrow. Takže nová postava mu nedělala problémy. Navíc ukázal, že s hokejkou aunnamed pukem to umí stejně dobře jako s lukem a šípem. Pro roli Caseyho Jonese nemohli vybrat lepšího. Padoušskou část pro sebe ukradli Bebop a Rocksteady. Samozřejmě je tady Trhač, ale se svými novými poskoky se do přímé akce nehrne. Bebop a Rocksteady jsou přesně takoví, jaké je znám z komiksů a seriálů. Dvě hroudy svalů, které moc inteligence nepobrali. Jejich postavy mě ve filmu neskutečně bavily. Trhač snad poprvé v historii Želv Ninja nemá nic, co by mu zakrývalo tvář. Zatímco ani v prvním filmu se neodhalil, v druhém mu propůjčil tvář herec Brian Tee. Zkrátka všechny nové vedlejší postavy se povedly včetně Tylera Perryho a jeho šíleného Baxtera Stockmana.

I tentokrát příběhová linka ničím nepřekvapí. Jedinou vážnou trhlinou, která podnítí nejeden spor, jsou účinky záhadné fialové látky. Má schopnost proměnit naše želví bratry v lidi. Tento fakt na chvíli dokáže zahýbat se vztahy mezi želváky ale není vytěžené maximum problematiky. Žalostně nejmíň času dostal nový super padouch na scéně, Krang. Jeho nejnovější filmová podoba vypadá perfektně nabušeně. Ve filmu se ale objeví pouze ze startu a na samém konci. Taky konec filmy je hlavním slabým místem. Želvy Ninja „porazí“ Kranga vcelku snadno a během pár minut. A to tak, že zvrátí proces jeho lodi a vsaje ho to zpět, odkud přišel. Tak snad příště nadělá větší paseku.

Celkově jsou Želvy Ninja o poznání lepší. Dochází na pár zásadnějších konfliktů mezi želvími wall-thumbnail4601205740c74ebdf4abratry. Bohužel na úkor menšího počtu akcí, které jsou ale plynulejší a nepřekombinované. Humor obstarávají nejen želváci ale také Bebop s Rocksteadym. Až na poněkud ve spěchu uplácaný konec jde o pokračování, které je ve většině aspektech lepší než jeho předchůdce.

Co všechno najdete v bonusové sekci k filmu Želvy Ninja 2? V prvním bonusovém videu nazvaném Želví rodina vám tvůrci i samotní herci představí 4 ústřední želváky. Uvidíte, jak se od posledního filmu naši hrdinové pozměnili (charakterově a vzhledově). Detailněji se podíváte na povahy každého jednotlivce želví rodiny. Na problémy, které budou muset řešit při ochraně města a nově vzniklé konflikty, které mezi sebou budou muset vyřešit. Další na seznamu je Svět se rozrůstá. V něm se vám představí všechny nově příchozí postavy jako policejní samozvanec Casey Jones, dvojka Bebop a Rocksteady, vědec Baxter Stockman, policejní velitelka Vincentová a Krang. Pár nových informací se dozvíte také o starých známých postavách. V krátkém dokumentu Večírek se vám představí nová podoba doupěte. Jak probíhala výstavba a co všechno najdete v novém želvím doupěti. Uvnitř dodávky je výmluvný název pro následující bonusové video. Co všechno uvnitř najdete a jak probíhal proces výběru a finální podoby dodávky. Video Zvláštní efekty vám v několika pár minutách ukážou, jak zapracovaly ve vybraných scénách digitální efekty ve všech vrstvách tvorby. Čeho jste si nevšimli ukáže pár easter eggů a skrytých odkazů z komiksů apod. Na ostatní musíte přijít sami jak poznamenali tvůrci. Na konci najdete celkem tři vynechané scény – Promotion, Career Opportunities, Kiss Me.

Kolekci 2 Blu-ray disků s filmy Želvy Ninja a Želvy Ninja dvě můžete zakoupit na webových stránkách Magic Boxu: zde.

Ondřej Blahut