Recenze: Kniha džunglí na DVD

Dnes se podíváme na DVD filmu Kniha Džunglí, které si můžete nově koupit na Magic BoxuRecenze: Kniha džunglí na DVD

V Disney jsou prostě za vodou. Žádné jiné světové studio nemá tolik značek, ze kterých se dají vytřískat miliardy jako značka malého myšáka. Star Wars, Marvel, Indiana Jones, Piráti z Karibiku a v neposlední řadě jejich animáky. A je jedno, jestli jsou to ty nové, které znovu vytvářejí dojem, že Disney ví, jak si počít v animované tvorbě i bez Pixaru, anebo ty staré.

[rating=null][rating=null]

Disney si totiž vzpomnělo na jednu věc. Lidi vlastně milují jejich staré kreslené filmy. A jelikož v Hollywoodu není peněz nikdy dost, rozhodli se, že by si rádi přisypali do prasátka, a začali je předělávat do hrané podoby. Disney doposud vydala tři a popravdě, i když měly vcelku velký komerční úspěch, kvalitativně nestály za nic moc. Všem třem (Alence v říši divů, Popelce, Maleficent) se spíše povedlo zničit vzpomínky na dětství fanouškům jejich starých animovaných filmů. Teď ale Disney vytvořilo film, který by tento trend měl změnit.

Potom co jsem viděl poprvé trailer na Knihu Džunglí, oněměl jsem. Jeden z mých nejoblíbenějších kreslených filmů se znovu podívá na velké plátno. Říkal jsem si, jak je možné, že to nikoho ještě nenapadlo (nevěděl jsem, že Andy Serkis chystá stejný film na rok 2018). Ale těšil jsem se na něj jako malý kluk. Bohužel jsem se na něj nedostal do kina a nechtělo se mi ho stahovat v mizerné kvalitě z internetu, a tak jsem opravdu ocenil, když se mi z Magic Boxu dostalo do ruky DVD. A že je o co stát.

Magic Box

První věc, kterou musím napsat rovnou je to, že na DVD nejsou žádné bonusy. Žádné hry, žádné vystřižené scény, žádné zkažené záběry, žádná videa z natáčení. Popravdě na co? Kupujete si ho stejně kvůli filmu a ten tu je. Takže se pojďme vrhnout přímo na něj.

Jestliže si pamatujete kreslenou klasiku, tak na ní rychle zapomeňte. Z jejího příběhu tu zůstaly jen základy. Mauglí je stále chlapec vychovávaný vlky, který se kvůli hrozbě strašného tygra Šer Chána vydává na cestu do lidské vesnice se svým kamarádem Bagírou, po cestě potká hada Khaa, medvěda Balúa a opičáka Ludvíka. To je ale asi tak celé.

Důvod je jednoduchý. Je rozdíl mezi tím, jestli děláte kreslený film v šedesátých letech, anebo miliónový blockbuster roku 2016. Musíte udělat rodinný film, drsnější, realističtější a delší. A proto se připravte na to, že film vás vezme do zákoutí příběhu, která jsou vlastně celkem logická. Například Šer Chána se dočkáme o dost dříve než v kreslené verzi, takže z něj můžeme mít pocit jako z legitimního záporáka. Také uvidíme o dost víc spolupráce Balúa a Mauglího, díky tomu pochopíme o dost víc jejich přátelství. Stejně tak se dočkáme interakce mezi vlky, Balúem, Bagírou a Šer Chánem (což jsem si přál asi od pěti). Na druhou stranu had Kaa dostává minimální prostor.

V Knize Džunglí jde ale hlavně o grafickou stránku. A ta je tady dovedena do dokonalosti. Kromě naprosto realistické grafiky, díky které je vidět každý chlup na srsti jakéhokoliv zvířete (líp udělanou srst jsem viděl asi jen v Úsvitu Planety Opic), je tady také vše udělané naprosto epicky. Oproti malému Mauglímu je všechno větší, a proto budete mít důvod se i vy cítit nicotní. Například král Ludvík je tak obří, že by mohl vytrhávat stromy i s kořeny. Ještě jednou vyzdvihnu práci počítačových grafiků, díky které se opravdu ocitnete v džungli. Stejně tak musím pochválit, jak výborně jsou předělány dvě nejslavnější písničky, které do filmu bez problému zapadají. Pro jednou se velmi povedl i dabing, ale stejně doporučím originální verzi, jelikož hlas Idrise Elby, Jennifer Lawrence, Billa Murrayho a Christophera Walkena je jenom v originále.

Ovšem nic není bez chybičky. Na filmu mi dost vadí finální fáze, která je odlišná od klasického animáku a končí (spoiler) happy endem. Tímto trošku sráží význam celé knihy Rudyarda Kiplinga, která nesla nějaké poselství. Zvlášť když myšlenka nejsi vlk ale člověk, je základním kamenem celého filmu a konec jí naprosto zabije. Trošku mi to připomíná Scotta Pilgrima, kdy se scénáristé rozhodli také pro atraktivnější konec, místo konce který by dával smysl.

Magic Box: Kniha džunglí