Recenze: Druhá série zombie seriálu Black Summer

Nenápadný nízkorozpočtový seriál v první osmidílné sérii zaujal důrazem na survival mód a řadou nečekaných úmrtí a zvratů. V druhé sérii, kterou můžete už zhlédnout na Netflixu, navazuje na to, co se mu dařilo – co nejvíce akce z pohledu více hrdinů, díly složené z krátkých a úderných miniepizod, z nichž některé přeskakují v čase do budoucnosti, nebo zpět do minulosti. Nečekaně rychlé úmrtí řady postav, videoherní survival mód – různí lidé se chtějí dostat na určité místo za určitým účelem.

Nejvíce působivý je seriál ve chvílích, kdy buduje napětí v minimalistických kulisách – v domě s Freddym, přestřelka v lese, pobyt na panství. Dokáže přeskakovat od postavy k postavě a sledovat její osud, který se může změnit během pár vteřin. Druhá série se přesunula do zimního období, to znamená, že boj o přežití je ztížen mrazem, nedostatkem jídla a tepla.

Na Black Summer oceňuji, že má přesně to, co už dlouho nemá a vlastně nikdy neměl seriál The Walking Dead – syrovou survival akci bez zbytečně dlouhých proslovů, patetických prohlášení a sentimentálních vztahových linek. The Walking Dead se v mýdlovou operu vztahů zvrhl už v první sérii a na pár vyjímek nebyl pro soudného člověka sledovatelný. Black Summer má skvělý rozjezd, kdy sledujeme linky vytržené z času uprostřed dění, postupem času nám tvůrci odkrývají motivace a skryté střípky jejich života (a smrti).

Škoda, že se vstupem na panství seriál začne porušovat, co jsem doteď chválil. Začne toužit více vysvětlovat, čímž odkryje slabinu seriálu, že totiž žádný pořádný příběh nemá, kromě toho, že se chce někdo dostat z bodu a do bodu b, protože…Vůbec se přitom nedozvíme to, na co se budete po skončení ptát. Proč by někdo chtěl mezi přeživší shazovat zásoby? Odkud a proč na určité místo létají letadla, za jakým účelem?

Zřejmě to netuší sami tvůrci, proto všechny stopy po vysvětlení schovají za špatný signál. Některé vývoje postav a jejich osudů jsou vytvořeny přemrštěně, se snahou překvapovat jsou silně překombinované – souputnictví dvou černošských známých, osud potrhlého muže skrývajícího se v domě s Freddym, neustálé rozcházení a střetávání se některých postav.

V uzavřených místnostech a s minimálním počtem zombíků se daří seriálu vzbuzovat silnou tíseň a klaustrofobii. Je tu i několik dobrých parkurových běhů v zádech s hordou zombíků. Scénář příběhu není nikterak oslnivý, ale ten není v Black Summer podstatný, protože postavy ztrácí život velmi rychle, nahodile, někdy nespravedlivě. A akce mají vyvolávat co nejvíc pocit, že jste uprostřed dění, bez ohledu na to, kam směřují. A to ukazuje seriál velmi dobře.

8
recenze-druha-serie-zombie-serialu-black-summerNa Black Summer oceňuji, že má přesně to, co už dlouho nemá a vlastně nikdy neměl seriál The Walking Dead - syrovou survival akci bez zbytečně dlouhých proslovů, patetických prohlášení a sentimentálních vztahových linek.