Recenze: 3. řada seriálu True Detective se potácí mezi detektivkou a melodramatem

Třetí série seriálu True Detective neboli Temný případ začíná slibně. Detektivové Wayn Hays (Mahershala Ali) a Roland West (Stephen Dorff) vyšetřují zmizení dvou malých dětí, sourozenců Willa a Julie. Je něco horšího, než se dívat na zoufalství ze ztráty dětí? Doufat, že se tvůrcům podařilo vytvořit napínavý detektivní seriál.

Po druhé řadě, která se utrhla ze řetězu a vydala se do slepé uličky podivných vysokých her a konspirací, se autoři snaží přiblížit atmosféře a tématům zatím nejúspěšnější první řady seriálu. Taky tu jde o děti a ústřední dvojice taky tráví hodně času povídáním si v autě. A to auto opět snímá kamera z dostatečné výšky. Je tu hodně tmy a temného hudebního doprovodu. A případ se tu řeší dokonce několik desítek let (35 let).

Mysteriózní pozadí zápletky z první řady se tvůrci rozhodli vynahradit nabídkou hned tří časových rovin, v nichž dominuje postupně chřadnoucí a zapomínající postava detektiva Hayse. Zdánlivě důmyslné střídání časových rovin dokáže ve finále jen polopaticky ukázat, že tentokrát opravdu případ řeší detektivové až do stavu dědkovské částečné demence.

Seriál sice poutá na temnou detektivku, ale stejné množství času jako vyšetřování věnuje vztahu detektiva Hayse a jeho ženy Amelie (Carmen Ejogo). Co probíhalo v první řadě jaksi mimoděk a v pozadí příběhu- vliv případu na intimní vztahy detektivů, tady opět jako zmíněné celoživotní pátrání vystupuje otravným způsobem do popředí. V každém díle sledujeme podivné konverzace a hádky ústředního páru, abychom nezapomněli, že takové strastiplné a dlouhé vyšetřování kazí vztahy. Dobře, pochopili jsme to, ale jejich vztah nemá žádný vývoj a dramata, která prožívají, se jen cyklicky opakují.

KOUKNI SE  Recenze: Danny Boyle v Yesterday okradl The Beatles

Seriál se pokouší vyložit karty případu na stůl až v posledním díle, ale už u pátého dílu budete tušit, co se tenkrát stalo. Jen budete muset počkat na výklad podrobností, které vás ale nikterak nepřekvapí. Překvapí vás, proč jste museli čekat s hrdiny víc než třicet let, aniž by k tomu byl pochopitelný důvod- není tu žádný aha efekt, není tu žádný rafinovaně ukrytý důkaz a stopa. Jako detektivka seriál postupně selhává, vyšetřování spadne řetěz a místo důvtipných detektivů musíte sledovat zápas zmateného detektiva se sebou samým.

Místo zabržděné detektivní zápletky nám tvůrci vnucují trápení detektiva Hayse, ovšem dělají to tak zdlouhavě a tak přehnaně, že si nedokážu představit, že by mně ho bylo na konci seriálu líto. Ač se tu vztah detektiva k jeho ženě snaží předkládat emotivně, postrádá hloubku, protože nemá žádnou vnitřní dynamiku a motivaci. Působí odtažitě a chladně, přesto že záměr byl opačný.

Abych jen nekritizoval, osvěžení seriálu dodává postava druhého detektiva Rolanda Westa, který narušuje topornost a vážnost ústřední postavy svými cynickými a trefnými vtípky (i rozdílnost detektivů přejali tvůrci z první řady).

Korunu seriálu nasazuje doklopýtání do melodramatického finále, v kterém s hlavním hrdinou úplně zapomenete na to, že jste měli osm dílů sledovat seriál s přívlastkem temný. Příslib solidní “true” detektivky se na konci rozplynul a vy si budete přát, aby už seriál zůstal navždy pochován ve stařeckém limbu.

KOUKNI SE  Recenze: Extinction je parodií na apokalyptické sci-fi filmy

 

Kubin

 

 

 

Komentuj

Vlož komentář
Vaše jméno

2 × 1 =