První recenze: Clint Eastwood stvořil další legendární drama Pašerák

Dlouho očekávaný film Pašerák je nejen další režijní počin Clinta Eastwooda, ale i jeho návrat k herectví po šestileté pauze po filmu Zpátky ve hře. V tomto filmu Clint Eastwood ztvární hlavní roli Earla Stona, muže, jemuž je více než osmdesát let, a který nečekaně začne pracovat pro mexický drogový kartel. Dále ve filmu hrají například Bradley Cooper, Laurence Fishburne nebo Eastwoodova dcera Alison Eastwood.

Pašerák má v českých kinech premiéru 21. 3. Je tedy nejvyšší čas si přečíst, co o filmu říkají recenzenti, kteří už film viděli.

Server IndieWire o filmu napsal: „Pašerák je nejlepší Eastwoodův film za posledních 25 let. Díky svému bizarnímu příběhu je vtipný, plný emocí a je to úžasný kus práce od snad největšího dříče v Hollywoodu. Pašerák preferuje drsnost před milostí a z různých důvodů by se dal zařadit i do kategorie thrilleru. Zároveň je to napůl životopisný film studující skutečnou postavu válečného veterána, který si přivydělával pašováním drog. Eastwoodovo zpracování této postavy se částečně podobá zapšklému starci v Gran Torinu. Scénárista Nick Schenk skvěle vygradoval třetí dějství plné emocí a skvělých myšlenek.“

Výsledek obrázku pro the mule 2018

Wendy Ide pro server The Guardian napsala: „Pašerák je bezpochyby kvalitně zpracovaný film, který má ale pomalé tempo a zaujme jen náročného diváka. Co se týče stylu režie a zpracovaného příběhu, je to trefa do typického Eastwoodova stylu. Ale Pašerákovi chybí momenty, ve kterých vám skutečně ztuhne krev v žilách. Nedovede moc vzbudit napětí ani vás šokovat. Ale pokud se nemáte na co koukat a hledáte pohodový film na strávení volného večera, pak Pašerák může být dobrá volba.“

Výsledek obrázku pro the mule 2018

Hollywood Reporter o filmu napsal: „Říct, že Pašerák je nejlepší film režírovaný člověkem nad 87 let, který zároveň hraje hlavní roli, asi nikoho moc nenabudí, protože něco takového snad ještě nikdo nikdy nezkoušel. Ale bizarní příběh podle skutečné události vás rychle vtáhne do děje a začne bavit. Clint Eastwood odvedl skvělou práci jako režisér i jako herec. Je na místě srovnání s Gran Torinem, kde Eastwood taky hraje válečného veterána, který se vyrovnává s nynějším světem a společností. Tato témata ve filmu taky figurují, ale Pašerák je o něco více odhlečený svěžím humorem a bizarností, že tak starý muž se zaplete s drogovými kartely.“

Pavel Melotík

KOUKNI SE  Trailer: Tiché místo: První den mimozemské invaze