18 trilionů – Tolik světů prozkoumáte v No Man’s Sky

 

Přesněji – neprozkoumáte. I kdybyste totiž objevili každou vteřinu další planetu, trval by vám průzkum celé galaxie miliardy let. Sousloví otevřený svět s No Man’s Sky nabývá úplně nových rozměrů. Číslo vám bude připadat ještě větší, když se dovíte, že galaxie No Man’s Sky není žádným prázdným prostorem s nudnými a stále stejnými objekty pořád dokola. Každá planeta ve hře bude jiná než ta předchozí a všechny budou oplývat všemožnými druhy flóry a fauny – opět unikátními. Vývojáři z Hello Games si zahráli na bohy a stvořili vlastní vesmír, kam se v červnu příštího roku chystají vypustit hráče.

Celý vesmír  bude vygenerovaný

BlueSpacePo přečtení předchozího odstavce vám určitě na mysl vytane otázka, jak je to vlastně možné. Osmnáct milionů miliard světů se nenaprogramuje přes noc. Odpověď je v matematice – vývojáři napsali program, který prostředí sám generuje. Tvůrci mu pouze vymezili takové hranice, aby vytvořené objekty dávaly alespoň elementární smysl (vodní stvoření například mají ploutve, planety jsou kulaté a podobně). Bylo by ale chybou se domnívat, že celý vesmír je už dokončený a někde uložený. Každá soustava se vytvoří během doby, kdy hráč na místo letí. Vše je ale plynulé a nemusíme se prý bát žádného zdlouhavého nahrávání. Počítačově generované budou i samotné vesmírné lodě a zbraně, takže se můžeme těšit na stovky tisíc jejich variant.

KOUKNI SE  Vše o hře Assassin's Creed Shadows

Co je vlastně No Man’s Sky za hru?

Hlavní vývojář studia Hello Games, které za No Man’s Sky stojí, Sean Murray, popsal svůj projekt jako simulátor Hana Sola. Objevíte se na okraji galaxie s mizernou vesmírnou bárkou a zanedbatelnou almužnou v kapse. A zbytek je na vás. Můžete objevovat nové hvězdné soustavy a planety, katalogizovat nově objevené živočišné druhy, těžit suroviny, nebo se soustředit na boj a válčit s piráty. A nebo se piráty můžete sami stát a přepadat obchodní konvoje. Možnosti budou ohromné. Nečekejte žádnou dějovou linku, hlavní postavy, nebo konec. Ve hře žádný příběh nebude. Ten si má utvářet každý hráč sám.

Kdo tedy bude chtít bojovat, bude se soustředit na bojová vylepšení své lodě a buď se přidá k nějaké frakci (které jsou opět vygenerované), nebo se vydá odvážnější cestou a stane se pirátem. Napadání obchodních lodí ale nebude bez odezvy. Za to po vás půjde policie a pokud napadnete i tu, podá si vás rovnou armáda.RedSpace

Rození obchodníci dají přednost vyhledávání vzácných surovin. Ty půjde prodat na povrchových či orbitálních obchodních stanicích, ale bude možné je kombinovat a vytvářet tak produkty s mnohem vyšší cenou. A ti nejudatnější z obchodníků se s vlastní nákladní lodí vydají přes desítky hvězdných soustav do té, kde bude mít jejich zboží nejvyšší cenu.

Objevování bude v No Man’s Sky největší tahák

Ovšem největší složkou hry bude samotný průzkum galaxie. Hra sice nebude nikoho nutit něco prozkoumávat, ale koho by nelákalo objevit svět, který nikdo předtím neobjevil a pojmenovat ho dle svého uvážení? Taková možnost ve hře skutečně bude, dokonce i s nově objevenými druhy, a to i přes to, že vývojáři si uvědomují, že půlka galaxie se pravděpodobně bude jmenovat vulgárně.SunsetBots

KOUKNI SE  Diablo si můžete ve svém prohlížeči zahrát zdarma hned teď

Můžeme se spolehnout na to, že hra vytvoří nepředstavitelné množství různých kombinací. Planety budou ledové i pouštní, hornaté i plné oceánů posetých ostrůvky. V No Man’s Sky najdeme ale i temné a hluboké oceány, nebo vznášející se skály jako vystřižené z filmu Avatar. Vše vykreslené půvabnou barevnou grafikou. Průzkum tedy zjevně hned tak neomrzí.

Zvířata a rostliny vypadají bizarně a originálně už na prvních záběrech ze hry. Některá připomínají dinosaury, jiná vypadají i celkem normálně a pozemsky, ale jak se prý budeme přibližovat ke středu galaxie, život bude stále podivnější a mimozemštější. Některá zvířata budou plachá a bázlivá, další naopak útočná a agresivní. Tvůrci si ale nepřejí, aby si kdokoliv mohl vytvořené druhy jen tak vyvraždit, takže za každé zabití zvířete se zvýší hráčova úroveň hledání a když přesáhne určitou mez, začnou ho pronásledovat bezpečnostní roboti.OvalWalker

 

Každý objev budeme moci zanést do Atlasu – velké encyklopedie určená ke sdílení objevů a pokud budeme sdílet hru s ostatními, uvidí všichni informace o nově objevené planetě a životu. Za to se nám také dostane náležité odměny v herní měně, kterou budeme moci využít třeba k vylepšení lodě, aby mohla objevovat vzdálenější světy. Některé planety budou velmi těžké k objevení a extrémně vzácné. Nebo vylepšíme skafandr, abychom přežili v toxickém či radioaktivním prostředí. Těšit se můžeme i na různé počasí, kromě deště i na písečné bouře, blizardy, sněžení a na všelijaké  vesmírné anomálie, například černé díry. Katastrof jako jsou zemětřesení a supernovy se však nedočkáme, protože Murray, ač vytváří simulátor, přeci jen upřednostňuje hratelnost.

KOUKNI SE  Trailer na očekávaný Assassin's Creed Shadows z Japonska je tady

Inspirativní pozadí vývoje

GlattrecSystem

Byla by chyba si pod Hello Games představovat velké a bohaté studio. Ve skutečnosti ho založili pouze 4 lidé a ani dnes, kdy vývoj hry vrcholí, netvoří vývojářský tým ani 20 lidí. Z každého videa, kde figurují, je vidět, že nadšení jim nechybí a vlastně ani není poznat, zda vyvíjejí hru, nebo si plní svůj sen. Neumím si představit lepší záruku toho, že půjde o kvalitně odvedenou práci. Těšit se můžou majitelé PS 4 a PC v červnu roku 2016.

Nezapomeňte se podívat také na trailer a gameplay.

 

 

Jan Marek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

fifteen + 15 =