Recenze: Creed na Blu-ray

91HQIKsJ-2L._SL1500_Adonis Johnson je problémový nemanželský syn slavného boxera Apolla Creeda, kterého všichni známe z filmů o Rockym. Mladý borec si vybíjí svou věčnou zlost boxováním v mexické Tijuaně a je zatím neporažený. Po výpovědi v práci se však rozhodne, že je čas vzkřísit odkaz svého otce a dokázat, že umí boxovat i na profesionální úrovni. Přijíždí proto do Philadelphie za „strejdou“ Rockym a pod svým neznámým jménem Adonis Johnson začíná šlapat cestu k vrcholu. Jeho houževnatost a odhodlání tajit, že je syn slavného otce, přiláká Rockyho z důchodu zpátky do tělocvičny, má už ale příliš velké zdravotní problémy, než aby Adonise trénoval odjinud, než ze židle. I tak ale dokáže udělat ze samouka šampiona. Je to přece Rocky Balboa!

Nové pokračování kultovní boxerské série Creed vůbec nedělá ostudu svému jméno ani svým předchůdcům. Sázka na nového hlavního představitele, v mnoha ohledech neokoukaného a originálního, se vyplácí. Michael B. Jordan je přesně tak civilní a tvrdohlavý, jak má být. S ničím se nepáře a ani jednou si nepostěžuje na drsný trénink, který mu Rocky trochu škodolibě předepisuje. Film je příjemně svěží možná i proto, že drtivá většina postav jsou černoši, mezi nimiž funguje pro Evropana nepochopitelná chemie. Rocky ale v tomhle světě umí chodit a je mu upřímně jedno, jestli trénuje britského boháče, nebo kluka z pasťáku.

Sylvester Stallone si znovu s chutí vystřihl svou kultovní roli a opět nenuceně hláškuje. Zdá se, že si jen tak povídá bez ohledu na nějaký scénář, ale díky svému věku dokáže do role dostat dostatek emocí, vzpomínek na minulost i bolesti. Kontrast s mladým a neunavitelným Creedem skvěle funguje, i když je to jedno z mnoha klišé, které film nabídne. Příběh je naprosto předvídatelný, ale zajímavé detaily a precizní vizuální stránka dokážou po celou (více než dvouhodinovou) stopáž bezpečně udržet divákovu pozornost. Možná už jsem zapomněla na předchozí filmy, ale boxerské zápasy mi přišly opravdu hodně drsné a reálné. První z nich je natočený bez střihů a kamera si každou chvíli koleduje o pořádnou ránu pěstí, druhý je v klasickém stylu Rockyho filmů. Oba jsou dechberoucí a zaslouží si velkou pochvalu, stejně jako fyzický a herecký výkon Michaela B. Jordana. Mladý a nadějný herec se díky tvrdému ročnímu tréninku se vypracoval ve skutečného boxera a na jeho svaly je úchvatný pohled. Creed16

Jak už jsem zmínila, vizuální stránka filmu je precizní, což vynikne při sledování Blu-ray i na domácí obrazovce. Možná je i příjemnější film sledovat doma, protože vás tak ještě víc vtáhne do děje a do světa Rockyho a Creeda. I přesto, že je většině (českých) diváků jejich svět tolik vzdálený, film dokáže pomocí rozličných prostředků navodit skoro rodinnou atmosféru a před posledním zápasem vám připadá, že opravdu stojíte Creedovi za zády a jdete s ním do ringu. Pocit z filmu je civilní a příjemný, ale zároveň velmi emotivní. Je snadné přehlédnout všechny nedostatky, kterými trpí především děj, protože tahle podívaná rozhodně stojí za to. Pokud máte v domácí filmotéce sérii o Rockym, rozhodně ji doplňte Creedem na Blu-ray.

Dvd bohužel není nabité bonusy tak, jako film emocemi a potem. V sekci bonusů najdete jen patnáctiminutový film, ve kterém herci a tvůrci komentují děj a vznik filmu, pětiminutový filmeček o boxerské přípravě herců, a vystřižené scény. První z bonusů rozvíjí děj a vznik filmu očima tvůrců a herců, což je zajímavé hlavně proto, že vidíme, jak moc je nový film Creed spjatý s původní sérií. Pokud přehlédnete nebo si nevšimnete, že některé scény přímo odkazují na starší filmy, bonusový film vám to ukáže a vysvětlí. Sympatický Sly hovoří o filmu o něco méně zapáleně než režisér a producent, ale jeho přítomnost dává hvězdný lesk všemu, kde se objeví. Obsahově zajímavější je filmeček o tréninku hlavního představitele, který si tvrdě máknul pod taktovkou bojového choreografa, výživového odborníka, profesionálních boxerů i samotného Slye. Film odhaluje jen málo z tajemství, jak vznikají boxerské scény, ale hlavní díl práce rozhodně leží na samotném herci. Jeho svaly a boxování nejsou dílem počítačových efektů, ale tvrdé dřiny. Což je ve filmu vidět. Navíc si Michael B. Jordan ani jednou nepostěžuje na dietu a trénink, naopak ještě poděkuje rodičům za dobré geny 🙂

Magic Box

Film Creed na Blu-ray můžete zakoupit na webu Magic Box, zde.