Pět nejlepších reklam ve filmu

Prací prášky, různé nápoje, automobily nebo elektronika. Ve filmu se dá propagovat všechno. Jakých je ale pět nejlepších reklam ve filmu?

Reklamy, reklamy jsou všude kolem nás! V televizích, v rádiích, v novinách, na bilboardech, na mostech, na autobusech prostě všude. Tak přijdete domů a chcete si od toho bláznivého světa marketingu odpočinout, sednete si na gauč, nalijete si víno, uděláte popcorn a zapnete si nový film, který vám doporučila kamarádka „Jak jsme hráli čáru“. Velká chyba! A teď nemyslím, to že je ten film špatný (i když je, a to sakra špatný), ale vidíte, jak vám před očima Marian Labuda propaguje Kofolu a vám dojde, že se jim zkrátka vyhnout nejde. Jsou otravné, vlezlé a pitomé. Teda většinou. Někdy dokáží vypravěči využít reklamu, jako nedílnou součást filmu, která je dokonce někdy lepší než samotný film. Pojďme se podívat na pět reklam, které jsou vzácným příkladem toho, jak by se product placement měl dělat.

Pribiňáček- Ať žijí duchové

Začneme něčím hezkým a českým, a že toto slovní spojení se dá o české filmografii použít čím dál méně. Většina reklam v českých filmech je pitomá, do očí bijící a výsledně kazí dojem i z celkem dobrého filmu (npř. Probudím se včera), ale přeci jenom se najde pár výjimek a tou nejzářivější je „pramen zdraví s Posázaví“.

Nikdo neví, co inspirovalo Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře k napsání úžasné písně právě na tento legendární jogurt, ale jedno víme jistě. Jedná se o jednu z nejpamátnějších scén z celého filmu a o jednu z nejlepších dětských písní, které v naší krajině kdy vznikly. A není taková reklama úžasná?

KOUKNI SE  Nejlepší filmy s mimozemšťany

Jolly Ranchers –Batman V Superman

Teď přejdeme k něčemu novějšímu. O Batman vs Superman toho padlo už opravdu mnoho. Někdo ho miluje a někdo nenávidí. Osobně se řadím spíše k zastáncům, ale mám k filmu několik výrazných výtek. A teď napíšu něco trošku kontroverzního. Líbil se mi Lex Luthor! Ano je to tak. Bláznivé podání Jesseho Eisenberga na mě působilo velmi kladně. Přišlo mi, že dokázal v roli ukázat bláznivého, egocentrického, majetnického maniaka, kterým Luthor je. Samozřejmě, že mu chyběl klid a vznešenost komiksové předlohy, ale nechoval by se přesně takhle mladý kluk, který by byl náhodou i jeden z nejmocnějších lidí na světě? Podle mě nejlepší ukázka, egoistické povahy postavy, byla scéna s legendárním bonbónem Jolly Ranchers.

Když Luthor nacpal tento bonbónek do pusy senátora, po kterém chtěl jeho služby, ukázal tím jak mocný ve skutečnosti je a o kolik jsou oproti němu ostatní nicotní. A podle mě se jednalo o jednu z top pěti scén ve filmu.

Lego – Lego příběh

Většina product placementů ve filmu se na obrazovce jen mihne, nebo nemá na film skoro žádný vliv. Tak tohle je úplně jiný příběh! Více jak hodinu a půl dlouhá reklama na kostičky Lega byla jedním z nejlepších filmů roku, který tvůrci nacpali různými pop kulturními referencemi a skloubili je s vcelku dojemným příběhem, k tomu připočtěme nominaci na Oscara. No musím něco dodávat?

KOUKNI SE  15 nejlepších akčních filmů všech dob

Delorean –Back to the Future

Film, který definuje generaci. Jedna z nejlepších komedií všech dob v sobě měla víc geniálních reklam než kterýkoliv jiný film. Pepsi nebo Nike by si určitě místo na v naší pětce zasloužily a vítěz mohl být jen jeden. Když se řekne Návrat do budoucnosti, většina z nás si představí asi nejlegendárnější automobil filmové historie Delorean. Reklama, která toto vcelku podprůměrné vozidlo proslavila po celém světě. Diváci si ho zamilovali, takhle se to prostě dělá.

Wilson – Trosečník

Měli jsme tu toho už spousty. Jedna reklama ve formě písničky, druhá jako chvilkové mihnutí, třetí jako celý film a čtvrtý jako neodmyslitelná část celého filmu. Ale to co se stalo v Trosečníkovi nemá obdoby. Pominu to, že celý film byla jedna velká a také úžasná reklama na FedEx, protože to nejlepší přišlo od úplně jiné značky.

V celém filmu vlastně byly jen dvě velké role. První skvěle zahrál držitel dvou Oscarů Tom Hanks a druhou ztvárnil míč. Výrobce sportovních potřeb prostě udělal geniální tah, který jeho značku vystřelil až ke hvězdám.

Minimálně scéna, ve které jeden z nejlepších herců všech dob ve dvou minutách zakřičí sedmnáctkrát jméno jejich značky, rozpláče tím miliony diváků a vytvoří jednu z nejznámějších filmových hlášek, se asi řadí na vrchol celého marketingu.

Matěj Drápela

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

20 − 5 =