Recenze: Hráči se smrtí- studenti medicíny rozehráli hru se smrtí. Už zase

Hráči se srmtí

Již v prvních chvílích, kdy se široká veřejnost dozvěděla o tom, že se chystá remake filmu Hráči se smrtí, jednoho z kultovních a hvězdně obsazených filmů devadesátých let, vyvstala jedna důležitá otázka, tolik typická pro všechny remaky slavných hororů. Budeme se bát více? A odpověď zní: Ne, nebudeme. A to hned z řady důvodů. Nejprve si ale řekneme, o čem že to vlastně celé je.

Hráči se smrtí = příběh znuděných studentů

Film pojednává o skupince pěti studentů medicíny, které už šedivá teorie všedního akademického života začíná pomalu ale jistě nudit, a tak ze sebe dobrovolně udělají pokusné králíky a rozhodnou se na vlastní triko zjistit, co se v lidském těle odehrává při klinické smrti. A tak se navzájem zabíjejí a zase oživují a pozorují, co se stane. Jenže to nějak nedomyslí a celé se jim to trochu zvrtne. Bezprostředně po neobvyklém zážitku zažívají euforii, jak kdyby ujížděli bůhví na čem, ale vzápětí je čeká vystřízlivění v podobě čím dál častěji a mocněji se dostavujících halucinací. A to ne úplně neškodných. Vzhledem k tomu, že naši skupinku tvoří samí samolibí sobci (až na jednu světlou výjimku), kteří ve svém životě nejednou celkem zásadně chybovali, nabývají jejich halucinace rozměrů až karmické odplaty.

Když dva dělají totéž, není to totéž

No, ne že by nešlo o zajímavý nápad na film. Ale jednou už to tady bylo. A to konkrétně, když před 27 lety perfektní Joel Schummacher (Telefonní budka, Fantom opery) poskládal snad nejcharizmatičtější pětici herců té doby (Julia Roberts, Kevin Bacon, Kiefer Sutherland, William Baldwin, Oliver Platt) a nechal je za zvuků napínavé hudby a v pochmurném přítmí Chicagských ulic rozehrát nebezpečnou hru se smrtí. A všechno to dávalo nějaký smysl.

V nových „Hráčích“ si ústřední pětici střihli pro běžného diváka ne příliš známí herci. Výjimku tvoří Ellen Page (Juno, Počátek) a Diego Luna (Mexická jízda, Terminál). Nutno říci, že se to na filmu dosti podepsalo. Jediný Diego Luna a Kiefer Sutherland (který tu má pouze štěk v podobě vyučujícího) jsou na celém filmu to pozitivní. Ellen Page je tak strašně moc odměřená a nepřesvědčivá, že by se od ní nikdo nenechal přemluvit ani k pomoci s domácím úkolem, natož k navození stavu klinické smrti. Při porovnání s jakým zápalem do celého toho hokusu pokusu šel Kiefer Sutherland v původních „Hráčích“, je tento rozdíl naprosto do očí bijící. A tím rozdíly mezi těmito dvěma počiny rozhodně nekončí. Pochmurnou, až náboženskou, atmosféru střídá sterilní prostředí nemocnice, skutečné pokání jen touha mít zpátky svůj perfektní život a plíživou hrůzu béčkové lekačky.

Celý film tak vypadá spíše jako představení na školní besídce, kde děti pilně nazkoušely původní Hráče se smrtí. A tak pokud jste původní film viděli, tento si můžete s klidným svědomím nechat ujít. Nic nového se nedozvíte. A studenty medicíny pěkně prosím, aby si příště hráli raději s něčím jiným. Třeba s flaškou.

Kateřina Valentová

Flatliners

Drama/Horor/Thriller/Sci-fi

USA, 2017, 108 min

Režie: Niels Arden Oplev

Scénář: Ben Ripley, Stephen Susco (původní scénář)

Hrají: Nina Dobrev, Ellen Page, Kiersey Clemons, Diego Luna, Kiefer Sutherland, James Norton a další

Zdroj:

4
recenze-studenti-mediciny-rozehrali-hru-se-smrtiV nových „Hráčích“ si ústřední pětici střihli pro běžného diváka ne příliš známí herci. Výjimku tvoří Ellen Page, která je zde tak strašně moc odměřená a nepřesvědčivá, že by se od ní nikdo nenechal přemluvit ani k pomoci s domácím úkolem, natož k navození stavu klinické smrti.