Záleží na jednom životě? Přichází Torment: Tides of Numenera

Pamatujete si na stařičkou hru Planescape: Torment a její značně filozofický příběh? Když jsem ji poprvé hrál, neuměl jsem anglicky a o filozofickém přemýšlení jsem si mohl nechat ještě mnoho let zdát. Přesto mě zaujalo nezvyklé prostředí, které se vymykalo jakékoli mé představivosti. Po druhém průchodu, o mnoho let později, jsem následně dlouho hledal podobný titul, který by mě oslovil stejným způsobem. A 28. února se všichni dočkáme. Vychází duchovní nástupce Torment: Tides of Numenera.

Hluboký příběh, originální svět i špetka nostalgie

Opět se hráči mohou těšit na příběh, ve kterém není důležitý boj dobra a zla, ale řešení smyslu života a na první pohled bezvýchodných situací života, které si člověk způsobil sám. Pochmurnost čiší i z původu hlavní postavy, která je pouze  výtvorem „šíleného“ vědce, který svými pokusy dosáhl nesmrtelnosti a stal se bohem. Jenže kdykoli se převtěluje, jeho staré já získá nové vědomí. A jedním takovým je i hráč.

Vše se odehrává v Devátém světě miliony let v budoucnosti, kde technologie jsou zaměňovány za magii. I ti nejmoudřejší světa vše nechápou a už vůbec to nebudou označovat za čistou vědu. Vývojáři slibují, že ve hře nenarazíte na odborné výroky jako je DNA, nano-technologie nebo roboti, ale vše zde má stylizovaný název do fantasy.

K většině úkolů je možno přistoupit mnoha přístupy, které však neznamenají pouze rozdíl mezi bojem, diplomacií nebo plížením. Odlišovat by se měly hlavně filozofickým přístupem. To sice na papíře zní zajímavě, uvidíme však až na výsledku, jak se s tím autoři poprali.

KOUKNI SE  V lednu vyjde The Last of Us Part II Remastered, na co se mohou hráči těšit?

O tahové souboje taky nemá být nouze. Každý z nich představuje originální střet. Zapomeňte tedy na čištění jakýchsi pseudovědeckých kobek a paláců, každá rvačka má mít své opodstatnění jak v příběhu, tak i v celkovém světě.

Celkově Torment: Tides of Numenera vyvolává vzpomínky na svého předchůdce, ve kterém se též více mluvilo a přemýšlelo než jednalo. Ač autoři ve videích i v předběžném přístupu ukázali, že toto zvládají podat zábavným způsobem, hra nebude pro každého.

Interaktivní trailer řešení úkolů v Torment: Tides of Numenera

 

Matěj Říha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

9 − 2 =