VAMPYR – Upíří Doktor Bolíto v akci

vampyr

Dobrých upířích her je jako šafránu. Hernímu skvostu Vampire: The Masquerade se zatím nevyrovnala ani jediná, a to nejsme nijak zaujatí, tak to prostě je. Teď si ale na prvenství brousí zoubky nová hra studia Dontnod, autorů Life is Strange, a z prvních trailerů vypadá opravdu zajímavě.

Krvesaj

Hra Vampyr by sice měla vyjít až ve čtvrtém kvartálu tohoto roku, ale už teď o ní víme několik informací. Pojďme se na ně podívat pod drobnohledem. Celý příběh by se měl odehrávat v Londýně roku 1918, tedy v době, kdy na Evropu padla nová kosa v podobě španělské chřipky. Hlavním hrdinou je doktor Jonathan Reid, který zaklepal bačkorami za námi zatím neznámých okolností. Jenže doktor Reid nezůstane mrtvý dlouho. Probouzí se totiž jako upír. Svádí tedy boj mezi svým novým nemrtvým já a Hippokratovskou přísahou.

Morální kodex?

Autoři tvrdí, že hru bude možné dohrát, aniž bychom museli někoho zabít. Upřímně, vážně nevěřím tomu, že se nějaký hráč vzdá svých upířích superschopností a bude si hrát na samaritána (viz Metal Gear Solid 5 a atomové bomby), ale tu možnost prý budeme mít.

Jako Drákulův levoboček budeme moci prostřednictvím dialogů ovlivňovat svou budoucí kořist. Svého nepřítele tak můžeme přetáhnout na svou stranu, nebo mu můžeme přikázat, aby se od nás nechal kousnout. Jestli se autorům podaří dotáhnout tento systém do dokonalosti, tak se těším na tu možnost, až budu moci třeba farářovi v kostele namluvit, že je gumová kachnička.

KOUKNI SE  Assassin's Creed Mirage: Ukázky ze hry (walkthrough)

 

Slezte z toho lustru, Donalde, vidím vás!

V srpnu minulého roku autoři hry vypustili patnáctiminutovou ochutnávku, abychom si mohli udělat obrázek o tom, jak Vampyr bude fungovat, co se týče hratelnosti. Ukázka začíná, kde jinde než v noci na hřbitově – je to hra o upírech, sluníčko a Dana Nekonečného tady nečekejte.

Hlavní hrdina už na první pohled vypadá jako sympaťák. Po první cutscéně nás čeká rozhovor s kolegyní doktorkou. Dialogový systém funguje na bázi Mass Effectu, tedy kolečko se čtyřmi možnostmi odpovědí.

 

Dostaneme první úkol – jít se vyzpovídat do kostela. Žádný problém pro upíra. Jonathana ovládáme z třetí osoby, takže mu celou dobu koukáme přes pravé rameno. Zorientujeme se a vydáme se hledat kostel. Navigace k cíli mi připomínala Skyrim – žádný kompas, jen lišta se šipkou. Pár vteřinek chůze a máme tu první problém – lovce se zbraněmi. Jako upír se rychle přemístíme z dosahu.

Dlouho se ale boji nevyhneme. Chopíme se nože a rychlými přesuny, které se v boji náramně hodí, odrovnáme pár pobudů u ohně. Na toho posledního využíváme speciální schopnost, jednoduše ho nabodneme na jakýsi černý stín. Nakonec se do kostela dostaneme v jednom kuse a tím ukázka končí.

Makabrózní melodie a deštivý Londýn

Co se mi z ukázky líbilo asi nejvíc, byl soundtrack. V momentě, kdy se přiblížíte k nepříteli, spustí kontrabas melodii skoro jako z filmového Psycha a do toho se o chvíli později přidají moderní tóny. Zajímavá to kombinace, která dokázala vyvolat příjemné mrazení.

KOUKNI SE  V lednu vyjde The Last of Us Part II Remastered, na co se mohou hráči těšit?

 

Dalším plusem hry je prostředí. Londýn se sice ve hrách objevuje dost často, ale mě to jeho kouzlo, zvlášť v noci, prostě neomrzí. Pokud by se Londýn v této hře dal k něčemu přirovnat, tak možná Londýnu v Assassins Creed Syndicate. V gameplay traileru navštívíme Whitechapel, domov Jacka Rozparovače. Lidé na ulici mezi sebou komunikují a dokonce si můžeme pomocí schopnosti prohlédnout i čistotu jejich krve, to kdyby nás přepadl hlad. U těch důležitějších postav si můžeme zobrazit i podrobnější informace.

 

Suma sumárum

Tak si to shrňme. Vampyr sice na první pohled nevypadá nějak zvlášť originálně a dokonce je ze hry cítit, že si půjčuje od jiných, ale vynahrazuje to pěknou grafikou a příjemně mrazivým soundtrackem. Schopnosti upíra, které máte, vypadají z ukázek zajímavě, jen se bojíme toho, aby autoři nepohřbili jejich potenciál. Pokud se ale vše podaří jak má, budeme tu mít po dlouhé době zase zajímavou krvesajskou hru.

 

Milan „Lordan“ Karnolt

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

seventeen − eight =