The Witcher 4: Famózní trailer a vše, co potřebujete o hře vědět

Polské studio CD Projekt RED se vrací ke svým kořenům a po futuristickém Cyberpunku 2077 se uznávaní vývojáři opět vydají do univerza Zaklínače. The Witcher 4, který byl původně znám pod označením „Polaris“, by měl být prvním dílem z nové „plánované AAA trilogie“ zaměřené na mladou zaklínačku jménem Ciri.

Datum vydání The Witcher 4 zatím nebylo oznámeno, hra ale vyjde na PC, PS5 a Xbox Series X/S. Vzhledem k tomu, že podle postu ředitele vývoje Sebastiana Kalemby The Witcher 4 teprve v listopadu 2024 přešel do produkční fáze v plném rozsahu, nepochybně si na hotovou hru ještě pár let počkáme. Kdybychom si měli tipnout, v roce 2025 nebo 2026 čtvrtého Zaklínače ještě neuvidíme. V tuto chvíli se ale jedná o pouhé naše spekulace.

The Witcher 4: Čeština, česká lokalizace

Prozatím není nic potvrzeno, ovšem vzhledem k tomu, že předchozí tři díly byly do češtiny oficiálně přeložené (první díl měl dokonce i dabing), můžeme celkem s klidem očekávat minimálně české titulky také v novém Zaklínači.

The Witcher 4: Příběh

Vývojáři z CD Projekt RED po vydání posledního DLC pro třetího zaklínače (Blood and Wine) mnohokrát zmínili, že příběh o Geraltovi z Rivie je ukončen a příští kapitola kultovní série půjde jiným směrem. To znamená, že do záře loučí a pochodní se tentokrát postaví Geraltova adoptivní dcera Ciri, která se stane plnohodnotnou zaklínačkou. Tím tak studio de facto kanonizuje jeden z možných závěrů Zaklínače 3, ve kterém se Ciri vydává „na cestu“ a chystala se praktikovat zaklínačské řemeslo.

KOUKNI SE  Diablo si můžete ve svém prohlížeči zahrát zdarma hned teď

Od té doby ale zjevně uteklo poměrně dost času (z Ciri už je v traileru dospělá žena), během kterého Ciri dokončila potřebný výcvik, podstoupila zkoušku trav a stojí na prahu své zaklínačské kariéry. Díky tomu tak prostřednictvím Ciri budeme moci prožít, co všechno obnáší stát se tím pravým zaklínačem, tedy pardon, pravou zaklínačkou.

Ve hře by se ale měl objevit i samotný zaklínač Geralt, jak před nějakou dobou prozradil Geraltův dabér Doug Cockle, byť zatím není jisté, v jakém rozsahu. Pravděpodobně se ale postaví do role vedlejší postavy, podobně jako byl Geraltův učitel Vesemir v Zaklínači 3. Vypadá to, že Geralt ještě neřekl své poslední slovo. 

Trochu záhadou ovšem zůstává první odhalený obrázek ze hry se sněhem zapadaným medailonem rysa. Jednalo se o přímou indicii k Ciri, která v Zaklínači 3 nosila kočičí medailonek za pasem, nebo to znamená, že se mladá zaklínačka přidala ke Kočičí škole a pokusí se ji znovu vybudovat? Nebo pod znamením rysa snad rovnou založí vlastní odnož? Uvidíme, na oficiální informace si ale zřejmě budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.

O tom, jak se bude „Zaklínač 4“ hrát, toho prozatím víme velmi málo. Jisté je, že bude obsahovat otevřený svět – v tiskové zprávě totiž stojí: „Vývojáři ze společnosti CD PROJEKT RED budou spolupracovat s vývojáři ze společnosti Epic, přičemž hlavním cílem je pomoci přizpůsobit engine (Unreal Engine 5) pro zážitky v otevřeném světě, počínaje vývojem další hry ze série Zaklínač.“ 

KOUKNI SE  Trailer na očekávaný Assassin's Creed Shadows z Japonska je tady

Pravděpodobně opět půjde o RPG z pohledu třetí osoby, podobně jako předchozí díly, to ale zatím nebylo potvrzeno. Podle Sebastiana Kalemba z CD Projektu bude ovšem ve hře důležitá hráčova svoboda a možnost volby, ať už co se herních rozhodnutí týče, tak i při tvorbě postavy. Samotná hratelnost by tak měla být „intenzivní“, což se dá vyložit mnoha způsoby, vcelku bezpečně ale můžeme předpokládat vylepšení soubojového systému a ještě napínavější a efektnější potyčky s nepřáteli.

Každopádně by se nemělo jednat jen o „přeskinovaného“ Zaklínače 3. Ciri samozřejmě bude disponovat zcela jinými schopnostmi než Geralt a kromě magických dovedností a dvou charakteristických mečů se zřejmě bude ohánět třeba i řetězem. Podle pravidelné zprávy investorům se Polaris bude snažit odlišit od svých předchůdců a studio se chystá podstoupit značné riziko spojené s kreativními změnami konceptu. Vývojáři tak hodlají zase trochu posunout hranice žánru a prozkoumat nové oblasti, bohužel ale zatím nemohou zabíhat do detailů a uvést konkrétní příklady.

ChB

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

six + 16 =