Že Jihokorejci umí natočit slušnou zombie řežbu, jsme se přesvědčili u filmu Vlak do Pusanu. Zombie horor #Žije ale natočil pravděpodobně pubertální student s mdlým rozumem.
Hlavním hrdinou je na blonďato obarvený teenager, jehož zombie apokalypsa v neznámém městě zastihne při hraní her. Z ukázek očekáváte nadupanou akci, při níž se nezastavíte. Opak je pravdou.
Chlapec zběsile pobíhá akorát po bytě a po paneláku, v kterém bydlí, maximálně se dostane do baráku naproti. Bez svého smartphonu a dronu na baterky by byl vyřízený.
Akce je velmi chaotická – zombíci v některých případech nevnímají, když stojí člověk metr od nich, někdy dokážou šplhat po laně a zaznamenat člověka na sto metrů. Vůbec vlastnosti zombíků se nedají nijak specifikovat, kromě toho, že vypadají až legračně nestvůrně – v maskérně se tvůrci opravdu vyřádili.
Film podle mě natočil osamělý student s bujnou fantazií, ale bez smyslu pro jakýkoliv smysl a strukturu vyprávění. Jediným spojujícím motivem je zblížení se stejně odsouzenou dívkou od naproti, s níž si vyměňuje sušenky a smutné pohledy. Akce je na takový céčkový zombie horor relativně málo. Nebo lépe není napínavá, protože je chaoticky natočená, zběsile sestříhaná a všichni se tu chovají dost nepříčetně.
Netflix přišel s dalším tuctovým titulem, jemuž kraluje počáteční nápad a stíná ho vlaná většina filmu. Myslel jsem si, že patnáctiletí chlapci píšou jen scénáře do her jako bylo Far Cry 3, ale oni vytváří blockbustery pro Netflix.
Charlie Brown