Recenze: Zn. Blondýna hledá

Dnes se podíváme na románovou novinku, která teprve nedávno spatřila pulty knihkupectví, a tou je kniha české autorky Blanky Svobodové Zn. Blondýna hledá. Pokud hledáte nenáročnou četbu k povalování se na pláži, pak po ní sáhněte. Jestliže vás ale nebaví nicneříkající romány, u kterých nevěřícně kroutíte hlavou, jak může být hlavní hrdinka tak naivní, pak od této knihy dejte včas ruce pryč.

Kniha Zn. Blondýna hledá mapuje jeden den v životě svobodné a bezdětné Doroty. Úvod vám bude možná trochu připomínat úvodní scény z Deníku Bridget Jones, ale nenechte se zmást, protože kvalitou se tyto dva příběhy nezadaných žen srovnat rozhodně nedají.

Dorota se jedno sobotní ráno rozhodne prozkoumat internetovou seznamku, kde si založí profil a začne dostávat první vzkazy od mužů. Neuvěřitelnou náhodou se během několika okamžiků objeví pan dokonalý a následujících čtyřiadvacet hodin prožijete společně s hlavní hrdinkou románek jako ze žurnálu. Ačkoliv v některých chvílích možná zapochybujete o zdravém rozumu slečny Doroty, která se po několika vyměněných vzkazech vydá s téměř neznámým mužem do parku, knihu dočtete, protože budete chtít vědět, zda má tato kniha předvídatelný konec, který tak nějak tušíte už od první stránky, nebo vás naopak překvapí a šokuje.

Alpress

V každém případě se snad alespoň pousmějete nad akčním dobrmanem, kterého Dorota vlastní, a občas se nad knihou i trochu pobavíte. Žádná velká očekávání od ní však ale raději nemějte. V této české Bridget Jonesové nenajdete snad žádnou vyloženě zábavnou situaci, která by vás přinutila daný odstavec přečíst ještě jednou a s úsměvem na rtech na něj vzpomínat. Ačkoliv se nejedná o autorčinu prvotinu (má za sebou už romány Můj miláček cizopasník a Tajnůstkář), během čtení takový pocit možná mít budete. Za mě je kniha tak trochu zklamáním, jelikož jsem doufala, že se česká literatura po delší době dočkala nějakého posunu v oblasti románů pro ženy. Bohužel si na český románový bestseller budeme muset asi ještě chvilku počkat.

Simona Magdová

Zn. Blondýna hledá, Blanka Svobodová, Alpress, 2017

4