RECENZE: Talon: Společenstvo draků – Zkouška věrnosti

Před dávnými lety byli draci na pokraji vyhynutí. Legendární drakobijci z Řádu sv. Jiří je téměř vyhubili. Ti, kteří přežili, se skrývají mezi námi. Sledovat, začlenit se, splynout. Učit se, jak být člověkem. Získat si jejich důvěru a přesvědčit je, že je jednou z nich. Přesně to má za úkol Ember Hillová, která je drak ukrytý v lidské podobě.

Společně se svým bratrem Dantem přijíždí do městečka Crescent Beach, aby zde dovršili svůj výcvik a působili jako dračí agenti. To vše pod taktovkou tajné dračí organizace Talon. Pro Ember, která celý svůj dosavadní život strávila na uzavřené základně Talonu, je tohle léto splněným snem. Dosud byla pevně svázaná pravidly Talonu a teď konečně může okusit malý doušek svobody. Po skončení léta jí však bude udělena pozice v Talonu a její život bude opět do detailu nalinkovaný. V okolí Crescent Beach se ale potlouká nebezpečný dračí uprchlík Riley. Pro Ember, která už má věčných kontrol a pravidel plné zuby, Rileyho nezávislost představuje silné pokušení...

A nesmíme zapomenout ani na vojáky z Řádu sv. Jiří, kteří jsou drakům neustále na stopě. Dračí uprchlík a drakobijci, Ember pořádně osladí život.

766ee5f765779a50aa498ab8f82a2560Nedívá se váš kamarád často toužebně na nebe a nelibuje si v mase? Pokud ano, může být tak trochu drak. Julie Kagawa stvořila svět, ve kterém mezi námi žijí okřídlené ještěrky. Na autorku si možná vzpomenete v souvislosti s její sérií Železná víla. Víly a fae tentokrát vyměnila za draky. Jen místo vražedných bestií, jak je známe z klasických fantasy, draky kapku polidštila. Hlavní hrdinka je ve skutečnosti dračice a na čtenáře tak čeká zajímavý popis toho, jak se cítí drak  v lidské podobě. Nechybí ani lítání, chrlení ohně a na závěr bitva. Všechno to zní moc dobře, ovšem nejméně polovina knihy je stejně ospalá, jako plážové městečko Crescent Beach.

KOUKNI SE  Recenze: Lehkovážný a melodramatický Lupin uhrane dámské publikum

Větší část knihy připomíná popis prázdnin u moře. Od surfování, přes plážový bar, až po první lásky. A právě city v knize hrají hlavní roli. Ember podlehne lidským citům a díky tomu tu máme milostný trojúhelník a spoustu romantického jiskření.

Kniha je psaná z pohledu tří hlavních postav. Nahlédnete tak do hlavy Ember a jejím dvěma nápadníkům. Můžete sledovat, co se děje na různých místech a ihned také víte, že ne všichni jsou tím, kým se zdají být. Tušíte tak, kam příběh ve finále povede. Kniha se příjemně čte, rychle odsýpá  a její závěrečné stránky stojí za to. Příběh pořádně graduje a probudí ve vás touhu po dalším dílu. Šťávu knize dodávají především drakobijci, kteří předvedou pár akčních scén. Kdyby Zkouška věrnosti měla po celou dobu takový spád, jako ve svém závěru, byla by to chuťovka i pro zmlsané čtenáře.

Ovšem z knihy nedští dračí oheň a síra. Zkouška věrnosti je spíše romantická kniha okořeněná prvky fantasy. Je to klasická young adult jako vyšitá, přesto dokáže čtenáře mile potěšit. Pokud nebudete očekávat zázraky, získá si vás překvapivými momenty a zajímavým nápadem. Jistě si najde mnoho příznivců  a rozhodně by ji neměl vynechat žádný fanoušek draků.

Julie Kagawa: Talon: Společenstvo draků- Zkouška věrnosti, Fragment, 2015, 338 stran.

ZÁVĚR
8