Recenze: Šťastný život: Nastavení mozku je jako fyzická kondice

Čím víc budeme vnitřně naladěni na štěstí, tím lépe se nám bude žít, celkově. Tím získáme jinou auru kolem sebe, jiný styl myšlení a logicky si potom začneme všímat i jiných věcí. A tento pocit postupně přitáhne i více pozitivních událostí do života, protože jak známo – podobné plodí podobné. Autor Will Bowen mimo přehršle jiného uvádí v této knize také to, že štěstí je jako fyzická kondice.

Mozek je jako naše fyzická kondice, dá se vycvičit!

Stejně jako jsme schopni si vycvičit nějakou kondici, jsme schopni (i díky jeho radám) vycvičit mozek, aby byl v lepší kondici a produkoval o něco příznivější chemikálie a byl naladěn na štěstí, nikoliv na smutek a divnou mlhu beznaděje. A také tvrdí, že tomu musíme věnovat úsilí, nemalé – to třeba říci na začátek i na závěr. Šťastný život rozhodně není zadarmo a stejně jako vypotíte litr potu v posilovně nebo při běhu, vypotíte i litry (slz?) při přecvičování svého mozku. Ale odměna bude sladká!

Lidé vás budou nenávidět? Možná!

A stejně jako je to s kondicí, je to i s druhými lidmi. Mohou se cítit ohroženi tím, že jste šťastni, že potíte ty litry slz a potu – protože v porovnání s vámi pak cítí ostřeji svou vlastní pasivitu. Teoreticky se tak můžete setkat i s tím, že se vás okolí bude snažit zadrápnout zpět do svého bahýnka, abyste nevyčnívali a nepřipomínali druhým, že je lepší vzít si na nohy botasky, než vzít si do ruky sklenku vína a chipsy. Třeba.

Eliminace stresu a cesta k lepšímu zdraví i rozhodování

Ale celkově se dá říci, že když se naučíte podle této knihy eliminovat na minimum stěžovací a negativní myšlenky, MINIMÁLNĚ se to odrazí na vaší schopnosti vnímat a zpracovávat stres. Budete odolnější. Postupem času tak i zdravější a budete činit i správnější rozhodnutí.

Tisíc informací, jeden nový život

Malá kniha, obrovské množství informací, neskutečně laskavé, leč důrazné slovo, a hlavně – je to skutečně návod na to, jak odnaučit mozek, aby byl chronicky nešťastný. Autor podrobně rozepisuje, jak snadno vzniká chronický návyk na neštěstí, jak jsme jím denně masírováni a udržováni ve strachu. Jak si se strachem poradit a doslova prorazit v sobě to okénko k čerstvému vzduchu a vidění lepšího života. Jak toto vše nacházet, pěstovat, udržovat, rozvíjet. A nevzdat to! Nikdy!

Kniha je volným pokračováním jeho předchozích „nestěžovacích“ knih, které se zaměřovaly více na zvyk si stěžovat a živit negativitu i nevědomě, a také na vztahy a lepší řešení vztahů s druhým lidmi. Nyní je jeho obzor a téma ještě širší. Vše důležité znovu shrnuje a přidává právě ten nadhled, který využijeme v odnaučení se jakýchkoliv špatných návyků, ve vztazích a hlavně mám pocit – hodně je kniha vedena k tomu, abychom se našli postupně sami. Našli svou životní vizi a naučili se životem proplout tak, že nebudeme ničeho litovat.

A bonus v tom, že najednou s lepší chemií v mozku budeme činit lepší rozhodnutí, nebudeme přehlížet to lepší v životě – to je bonus k nezaplacení!

O autorovi:

Will Bowen: Autor knihy Svět bez stížností, Vztahy bez stížností a Šťastný život založil svou metodu na emočním regulování našich pocitů, cíleném zvědomování si štěstí a prací s negativními pocity. Všechny knihy jsou plné vysvětlení fungování našeho pocitu štěstí v mozku se spoustou praktických tipů na vylepšení životního stylu tak, aby nám bylo lépe. A nejlépe.

Na stránce www.nestezujsi.cz/bonus najdete plakát, knižní záložku a bonusové video od autora, který prodal se svou knihou i na 11 milionu náramků, jež pomáhají zvědomovat si „nestěžovací styl života“ a o svých knihách mluvil v televizních pořadech a psal v časopise People a Newsweek.

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, www.synergiepublishing.com

9
recenze-stastny-zivot-nastaveni-mozku-je-jako-fyzicka-kondiceMozek a pocit štěstí? Vycvičte ho! Jednoduchý způsob, který ale vyžaduje čas a píli.