Recenze: Psí pohádky

english bulldog wearing eyeglasses sleeping over a good novel

Autorka Zuzana Pospíšilová se rozhodla udělat radost nejen dětem, ale všem milovníkům čtyřnohých mazlíčků. Knihu Psí pohádky navíc doprovází bohaté ilustrace Michala Sušiny, takže pokud zrovna nevíte, co dětem předčítat před spaním, Psí pohádky budou tím pravým.

Celá kniha je rozdělena do několika kapitol a v každé z nich se vám představí jiný pejsek. Střídají se v knize jak jména, tak jednotlivá plemena. Pro lepší představu jsou kapitoly opatřeny i ilustracemi, takže vždy budete vědět, o kom příběh právě je. Samotné pohádky jsou koncipovány tak, aby bylo dobře srozumitelné a přinesly dětem nějaké to ponaučení. Kromě toho jim pochopitelně také zábavnou formou představí život jednotlivých pejsků. Představte si, že se například kokršpaněl Bady chce naučit španělsky nebo jak asi vypadá dalmatin bez puntíků. Kniha ukazuje, jak zvířata umí života užívat naplno, i když ne vždy jsou k nim lidé hodní. Psí moudrost také místy člověka přinutí k zamyšlení, zda se opravdu jedná jen o pohádky nebo v nich můžete vidět skutečné psí příběhy.

Pohádky jsou kratší, takže jsou jako dělané pro čtení před usnutím. Určitě se jejich prostřednictvím dozvíte spoustu zajímavých věcí, například proč už nejsou na světě čerti. Pohádky pochopitelně ocení především mladší děti, které dokáží psí pohádky doslova pohltit. Seznámí se s mnoha plemeny psů, a to od těch nejobyčejnějších až po ty ušlechtilé. Každý pes, který se v knize objeví, má své vlastnosti, znalosti a přání. Prožít tak můžete opravdu mnoho příběhů ze života psů, kteří často provádí až neuvěřitelné kousky. Někdy autorka zachází opravdu do detailů, co se týče popisu daných situací. Nabízí se otázka, zda to není trochu na škodu, protože malé děti nepotřebují znát přesné souvislosti, stačí jim zajímavý příběh s napínavým dějem a dobrým koncem. Ostatně tak už to přeci v pohádkách bývá.

Grada

A na jaké psí pohádky se v knize můžete těšit?
Nenasyta