Recenze: Připoutej se, nebo zemře jednorožec!

Ne, ve skutečnosti neumře. A říct něco takového by bylo velmi podlé a nečestné. Řekněme si však upřímně: naše děti nehrají fér. Navíc se nás den co den snaží připravit o poslední zbytky zdravého rozumu. Bez ohledu na to, jak dobrými rodiči jsme chtěli být  a kolik moudrých knih jsme o tom přečetli. Tak si přečtěte ještě tuhle.

Autory této knihy nejsou psychologové ani pedagogové ani nikdo jiný, kdo by vám mohl fundovaně naznačit, že jste tím nejhorším, komu se mohlo dítě narodit. Knížka je sbírkou skutečných historek, ve kterých se rodiče rozhodli vypořádat s nějakým zlozvykem svého dítěte značně svérázným zato však nadmíru účinným způsobem.

Příběhy jsou servírovány s notnou dávkoPřipoutej se, nebo umře jednořožec!u humoru a nadsázky. Budete se bavit. Pokud jste rodičem,  zaručeně se vám při čtení vybaví  momenty, kdy jste se ocitli ve stejné situaci jako ti z vyprávění. A určitě si vzpomenete na nějakou tu lest, ke které jste se uchýlili coby gesto kapitulace před nároky a manýry svých dětí. Nejste v tom sami. Tohle si prožil každý. Důležité je přežít. Děti jednou vyrostou. S odstupem času je ještě nutné, umět se sám sobě zasmát. Děti ty naše herecké etudy a malé velké lži jednou pochopí. Když ne okamžitě, tak zcela jistě v momentě, kdy si pořídí děti vlastní.

Knížka rozhodně osloví každého rodiče. Příběhy se totiž týkají běžných situací, které nám děti s gustem servírují.  Takže se snadno při čtení ztotožníte s jinými obětmi z řad rodičů a zavzpomínáte na vlastní úskoky, kterými jste se pokusili normalizovat soužití se svými dětmi. Těchto sto ne zcela legálních výchovných triků vám může být užitečnou příručkou pro rozšíření škály výchovných postupů.

Z historek je patrná značná nadsázka a humorné pojetí.  A ne všechny příklady jsou hodny následování už pro jejich nejistý výsledek a předpoklad nutné spolupráce širokého okolí. Slouží tak více k pobavení než aplikování do skutečného života. Což ale neznamená, že záchvat vzteku vašeho dítěte okolím nepohne. V některých případech můžete sice vychovat slušného člověka, ale okolí vás bude mít ještě mnoho let za nepříčetného blázna nebo teroristu.

Bez ohledu na to, zda jste rodič praktikující výchovu volnou nebo řekněme tradiční, „jednorožec“ se vám bude hodit.

Portál

Za sebe musím říct, že od určité doby stačí dát dětem ultimátum podmíněné odebráním mobilu popřípadě zaražením kapesného, abych prosadila své. I když vím, že svou výhrůžku budu muset ještě mnohokrát zopakovat s vědomím, že pravá podstata mého požadavku jim do šedé kůry mozkové hlouběji nepronikne. Zuby si stejně půjdou vyčistit nikoliv pro to, aby je měly zdravé, ale abych zkrátka přestala otravovat. Knihu tedy beru jako báječnou inspiraci, jak dětem alespoň čas od času dát ochutnat jaké to je, když někdo nehraje fér.

Připoutej se, nebo umře jednorožec!, Johannes Hayers, Felix Achterwinter, Portál,

8
recenze-pripoutej-se-zemre-jednorozecZábavný průvodce pro rodiče nabízí sto ne zcela legálních výchovných triků.