Recenze: Potrava pro duši je kniha, jež opravdu dodá energii, klid a řád!

Šest klíčových změn ke znovunalezení sebe sama, když naše duše žízní po rovnováze a naplnění. Tato větička podtitulu knihy Potrava pro duši výborně vystihuje, co v ní najdete. Co potřebujete. Máme možná všechno, práci, peníze, naplnění – ale právě to množství, tvrdí autorka, nám způsobuje až určitou formu vyhoření, prázdnoty. Což teprve ve chvíli, kdy nám něco z toho chybí?

Jsme přetížení, ale nenaplnění nebo bojujeme o holou existenci. Přesto v i takových chvílích můžeme použít šest cest, které jsou prakticky návodné a nestojí nás vůbec nic. Jen si čas od času přiznat nepříjemnou pravdu,… třeba.

Návody jsou dobře proveditelné

A navíc je v nich logika.

Najít cestu sám k sobě.

A nakonec zjistíte, že je nesmírně obtížné být vůbec sami se sebou. Znáte vůbec sami sebe?

„Pro většinu z nás je důležité zkusit si předem představit, jak by takový ideální den o samotě měl vypadat, a také si uvědomit, co by se muselo stát, abychom si takovou pauzu ospravedlnili. Opakovaně mě zaráží, jak nevlídně a nepřívětivě smýšlíme o čase mimo každodenní rytmus života, který potřebujeme k tomu, abychom se vrátili sami k sobě. Velmi by nám pomohlo, kdybychom měli společensky přijatelné výrazy s významem „Dneska si dávám pauzu“, „Dneska mám dovolenou“, „Dneska se vydávám dovnitř sebe“. Často jsme totiž svědky, že když někdo prohlásí „Potřebuju trochu času pro sebe“ nebo „Dnes mám nějakou osobní záležitost“, následuje otázka, jež nám podsouvá, že bychom svůj den měli naplnit nějakou alternativní činností, která naše volno ospravedlní: „Jste objednaný k lékaři?“ nebo „Máte nějaké pochůzky, nebo potřebujete dohnat něco doma?“Potrava_pro_dusi_obalka_web

Na této malé ukázce z knihy si můžeme nejlépe ukázat na přesnost, jasnost a cílenost se máte připravit. Autorka s šokující přesnou muškou zasahuje v každé ze svých kapitol citlivá místa nejen každého jednotlivce a čtenáře, ale také nemilosrdně strhává falešnou roušku lidské společnosti.

„Ne, nemám pochůzky, ale už mám všeho tak akorát po krk a chci si hodit jeden den nohy na trnož. K doktorovi nejdu, ale jestli tohle neudělám, tak k němu asi brzo půjdu!“

Není právě tohle pocit, který vás po přečtení této ukázky obestoupil jako naštvaná úleva?  Šest zásadních změn, které tu autorka popisuje se týkají našeho uvažování a srovnání si životních hodnot. Nalezení času pro sebe a efektivní nakládání s časem. Jak poznat hranice svých sil a proč za ně už nechodit. Všichni to známe, všichni jsme na takováto témata četli nějaké knihy, ale Potrava pro duši je mimořádná publikace, na které jsem nenašla jedinou chybičku z jediného důvodu.

Na rozdíl od mnohých do duchovních a ezoterických krás, je tato kniha SYROVĚ PŘESNÁ, JASNÁ, BEZ PŘÍKRAS. Je to pocit, jako byste seděly se svou moudrou kamarádkou na gauči, pily čaj a prostě debatovaly o životě takovém, jaký ho opravdu cítíte. Autorka zahodila stud, zahodila zábrany a přes prvotní bolesti a veliká „ahááá“ a „wauuu“ dochází k tomu, že se z ní stává úžasná, milá, společenská osoba, která má pro druhé velké množství energie z jediného důvodu. Umí být sama, ví co chce a umí si o to říct.  Jak sama říká, takoví lidé nás i podvědomě přitahují. Pokud tedy nejsme psychopatické osobnosti, které schválně přitahují osoby manipulativní nebo naopak bezbranné, abychom s nimi  mohli manipulovat.

Potrava pro duši je soubor prakticky využitelných návodů, u kterých budete mít chuť je okamžitě zkusit.

O autorce:

Karen Horneffer-Ginter, Ph.D. už více než 16 let vede psychologickou praxi a vyučuje jógu a meditační techniky. Přednášela studentům postgraduálních oborů a zdravotníkům, vedla univerzitní studium holistické zdravotní péče a spoluzaložila Centrum pro psychoterapii a osobní rozvoj v Kalmazoo ve státě Michigan v USA. Cílem Kareniny práce je ukázat lidem cestu zpět k moudrosti jejich vnitřního života návratem k emocím a činnostem, jež se v dnešním rušném každodenním životě ztrácejí: vnitřnímu  pokoji, péči o sebe, kreativitě, radosti, humoru, vděčnosti a soucitu. Jejím cílem je podporovat lidi v hledání a nalezení pocitu rovnováhy a posvátnosti, provázející jejich životy. Více: www.karenhg.com

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, www.synergiepublishing.com, 2016

Kniha k zakoupení ZDE

10