Recenze: Poslední sezóně seriálu Narcos došel dech

Seriál Narcos je právem vývěsním štítem Netflixu – tvůrci dokázali udržet velmi vysokou úroveň ve všech dosavadních sezónách. Bez zakolísání, bez zbytečných vat a výplní, seriál vždy nabídl napínavou až strhující podívanou odkazující na reálné události.

Třetí a podle všeho poslední mexická sezóna má za úkol mexický obraz obchodu s drogami dovyprávět. Narozdíl od předchozích sezón jsem už ale pocítil klesající zájem seriál dokoukat, přestože má celý příběh uzavřít. Proč? Podle mě k tomu přispělo několik faktorů:

Žádný výrazný hrdina ani padouch

Každý seriál potřebuje svého hrdinu a padoucha. První dvě sezóny měly Escobara, na straně DEA charizmatického Peňu. Třetí sezóna Kartelu Calli taky obsahovala velmi zajímavé padouchy, za DEA jmenujme například Steva Murphyho. Tři sezóny Narcos Mexico začaly s výrazným agentem Kikim Macarenou a jeho linka byla velmi působivá. Působivost padouchů se ale začala vytrácet, Gallardo byl posledním z nich. Už druhá sezóna s nevýraznou postavou agenta Walta Breslina vypadala spíše jako velmi dobrá předehra k finálové dávce z Mexika. není tomu tak, protože Breslin je sice sympaťák, ale svvou introvertní introverzí nedokáže rozproudit emoce. Jestli pán nebes Fuentes měl být tou nejvýraznější postavou, tak se to nepovedlo. Herec je sice pohledný, ale postava seriálem proplouvá bez toho, aby zažívala přílišné drama. Je součástí různých akcí, ale je rozředěná do megalomanie, s jakou se snaží seriál postihnout všechny podstatné linky příběhu.

Obří sousto z minulosti

Předat divákům všechny informace a nitky, které se mají na konci sejít, je nadlidský úkol. Pokud chcete zároveň vyprávět v podstatě akční příběh s uvěřitelnými postavami. Tady už není jen DEA na straně dobra, ale mladá novinářka (ano, konečně i zde mají divačky ženu hrdinku), která hledá důkazy zkorumpovanosti politiků. Korupce míří do nejvyšších pater politiky a to se snaží tvůrci divákům přiblížit. Zároveň pochopili, že tato linka není tak divácky vděčná, a tak přidali například linku s obyčejným policistou (mimochodem, velmi legrační postava), který vyšetřuje brutální vraždění obyčejných mexických žen. Seriál tak honí několik zajíců najednou, a poprvé se mu rozutekly.

Slabinou sezóny je v podstatě také ukotvení do období ještě před koncem kartelu Calli, protože se vám po těch x letech velmi těžko orientuje, kdo a proč se tak chová a proč je vlastně naživu. Příběh z Mexika nepůsobí ve finále aktuálně a hodit příběh zpět mezi období předchozích sérií nebyl dobrý tah. Tvůrci mohli posunout příběh více do současnosti – protože příběh drog v Mexiku určitě neskončil v devadesátých letech.

Seriál Narcos se loučí, loučení to bylo trošku útrpné, ale tato série si jistě zaslouží cenu za jeden z nejlépe zpracovaných dramatických akčních seriálů v žánru obchod s drogami, násilí a korupce. Třeba se v budoucnu dočkáme pokračování, které posune Narcos do blízké minulosti.

Kubin

7
recenze-posledni-sezone-serialu-narcos-dosel-dechČasový úsek, který chtěli tvůrci v Mexiku postihnout, odvyprávěli, ale už se nedá hovořit o strhující podívané.