Recenze: Ostrov je žánrový mišmaš pro nenáročné

A je tu další filmová recenze, tentokrát na českou dobrodružnou romantickou komedii s poměrně nudným názvem Ostrov. Jejím autorem je režisér Rudolf Havlík (Pohádky pro Emmu, Po čem muži touží 2), který stojí i za scénářem. Hlavních rolí se ujaly známé české tváře – Jana Plodková a Jiří Langmajer.

Dovolená se mění v boj o přežití

Richard (Jiří Langmajer) a jeho žena Alice (Jana Plodková) odjíždějí na přání dcery Veroniky na dovolenou do dalekých tropů. Zatímco Richard je zaneprázdněný svou prací architekta, Alice se neúspěšně snaží vnést do vztahu nový vítr. Když jí pak Richard při večeři oznámí, že má novou známost a chce rozvod, dožaduje se okamžitého odletu z ostrova. A protože jsou právě svátky, jedinou možností je odletět zrezivělým letadlem s dlouhou historií a ještě pochybnějším pilotem. Když do toho všeho navíc přidáte bouřku a hlubokou noc, je jasné, že ztroskotání na pustém ostrově je pouze otázka času…

Zdroj: YouTube

Šest dní a sedm nocí jedné manželské krize

Film Ostrov velice nápadně připomíná (rovněž dobrodružnou) komedii Šest dní, sedm nocí z roku 1998. Ovšem místo vtipných hlášek mezi drsným pilotem a městskou slečinkou se dočkáme vztahového dramatu mezi manželským párem ve středních letech. Právě odcizení a sbližování je ústřední téma celého snímku, který neustále bilancuje mezi vtipnými a dramatickými momenty, aniž by se v něm vlastně něco dělo. Právě scénář je totiž nejslabší stránkou celého Ostrova.

Pochválit musím především oba hlavní protagonisty, kteří se se svými rolemi popasovali více než dobře a jejich postavy působí od první minuty až neuvěřitelně věrohodným způsobem naprosto nesnesitelně. Troufám si říct, že se v jejich vzájemném hašteření a trefných hláškách pozná spousta párů. A jsou to právě oni, kteří dokáží diváka přes 100minutovou stopáž přenést, aniž by se nějak výrazně nudil. Například povedená scénka s hadem pod dekou opravdu pobaví.

Pokus o „survival“ v kulisách thajského ráje

Zdroj: ČSFD

Ačkoliv se snímek řadí spíše k romantickým komediím, zajímavým aspektem je také jeho dobrodružná stránka. Hlavní předností filmu jsou nádherné záběry thajské přírody, která ovšem umí být i krutá. Havlík se tu pokouší o český „survival“, jehož realističnost začíná a končí s povedeným líčení pádem způsobených tržných ran na tělech hlavních hrdinů. Stejně tak jako u jiných snímků s tématem boje o přežití, i tady jsou ústřední postavy nezvykle vynalézavé a mají štěstí v neštěstí, kdy jim dokonce moře „podá pomocnou ruku“ ve formě různých předmětů denní potřeby vyplavených na břeh. Diváci toužící po realistické podívané se zkrátka budou muset spokojit s hladce oholenýma nohama a podpažím, upravenými vlasy, vyčištěnými zuby a nápadně čistým oblečením.

Nenadchne a neurazí

Snímek Ostrov se pohybuje na rozmezí romantické komedie, vztahového dramatu a dobrodružného pokusu o „survival“. Pozitivně hodnotím hlavně povedené herecké výkony, krásné kamerové záběry, nevtíravý hudební podkres a krátkou stopáž. Nejslabším místem je určitě plochý a místy téměř „vykastrovaný“ scénář, ve kterém se – i přes několik dramatičtějších momentů – vlastně nic neděje. Škoda, že se tvůrci nepokusili o hlubší psychologickou sondu do života trosečníků na pustém ostrově, která by snímku dodala realističtější nádech. Samotný konec vyzní trapně a naprázdno a ve výsledku nekoresponduje se zbytkem děje. Ostrov doporučuji ke zhlédnutí nenáročným divákům, kteří si rádi dají pauzu od vážných témat.

Esterka

6
recenze-ostrov-je-zanrovy-mismas-pro-nenarocneSnímek Ostrov se pohybuje na rozmezí romantické komedie, vztahového dramatu a dobrodružného pokusu o "survival". Pozitivně hodnotím hlavně povedené herecké výkony, krásné kamerové záběry, nevtíravý hudební podkres a krátkou stopáž. Nejslabším místem je určitě plochý a místy téměř "vykastrovaný" scénář, ve kterém se – i přes několik dramatičtějších momentů – vlastně nic neděje.