Recenze: Mystický léčitel – léčivá síla ovoce a zeleniny

Na samém začátku věnujte pozornost především názvu knihy. Na téma léčivé síly ovoce a zeleniny již bylo vydáno nespočet knih a článků. Jejich pozitivní vliv na naše zdraví je nezpochybnitelný. V této knize nejde jen o holá vědecká fakta. Mystický léčitel: Léčivá síla ovoce a zeleniny

Ohledně postavy Anthonyho Williama se lze dočíst, že od útlého věku přijímá informace od Nejvyššího Ducha. Díky nim dokáže přesně diagnostikovat a léčit složité medicínské případy. Informace z tohoto nejvyššího zdroje předává i pomocí knihy všem.

Pokud jste pouze nakloněni alternativní medicíně, nebo s ní koketujete v kombinaci s léčbou konzervativní, mohou být některé informace v knize trochu silnější káva, než jste zvyklí z podobných knih. Především sebejisté vize  vývoje vědeckých poznatků nebo  zmínka o zdravotních komplikacích a diagnózách, o který zřejmě lékařská obec nikdy neslyšela. Mnohdy popis pozitivního účinku dané plodiny připomíná spíš první kapitoly dějin lékařství než vizi budoucnosti. Zkrátka nic pro skeptiky. V případě, že je vám mysticismus v léčbě v jakékoliv podobě  blízký, pak se v knize Anthonyho Williama najdete.

I příznivci nejnovějších poznatků z oblasti medicíny ví, že platí spíš sokratovské vím, že nic nevím. Co bylo kdysi zdravé, je za týden zatracované a trendy se mění častěji než roční období. Ve světle faktu, že existují studie prokazující prospěšnost nikotinu stejně jako varovně zdvižený prst ministra zdravotnictví na krabičce cigaret, se i mé výhrady vůči autorově boží inspiraci poněkud mírní. Koneckonců nikdy nevíme, s čím přijdou vědci za týden.

KOUKNI SE  Vysokoproteinová dieta: Kolik vajec sníst denně a jak je připravit?

Pozitivní vliv v autorově mysticismu lze spatřovat i v auře našeho případného  skepticismu především v jeho poukazování na vliv psychiky a prostředí, ve kterém žijeme. Dává důraz na emoce.  Nabádá k  započetí cesty za naším zdravím skrz potraviny. Jeho cesta vede skrz víru, že v těchto potravinách je víc, než jen to, co dokáží změřit laboratoře a najít mikroskopy. Autor věří, že předává poselství. Bez ohledu na jeho víru ve vyšší poslání, si z něho každý může vybrat něco pozitivního pro sebe.

Kniha zbavena mysticismu přináší soubor poznatků o vlivu jednotlivých druhů ovoce, zeleniny a bylin na lidské zdraví. Pokud je pro vás složité  naladit se na autorovu vlnu, i pro vás je kniha přínosem.  Krom jiného v ní naleznete i mnoho tipů a rad, které lze využít při léčbě i běžné úpravě a konzumaci ovoce a zeleniny. Nechybí ani jednoduché a zdravé recepty, kterými se dá snadno ozvláštnit jídelníček a zpestřit stravu. Kniha je velmi vhodná i do našich klimatických podmínek. Drtivou většinu doporučovaného ovoce, zeleniny nebo bylin lze sehnat v našich podmínkách a to ve vynikající kvalitě.

Metafora

Kniha sleduje dlouhodobý trend směřující k čerpání zdraví především ze zdravé a racionální stravy. Svým zaměřením na rostlinné zdroje je nanejvýš aktuální a atraktivní pro mnoho směrů stravování mající základ více či méně ve vegetariánské stravě. Mystický léčitel je tomuto trendu exotickým kořením, které nemusí být po chuti každému. Bez této příchuti by však byla jen jednou z mnoha.

KOUKNI SE  3 nejlepší recepty pro zpracování rakytníku

Mystický léčitel – léčivá síla ovoce a zeleniny, Anthony William, Metafora,   2017

Knihu zakoupíte ZDE