Recenze: Mortdecai – grandiózně zbytečný případ

Charlie Mortdecai (Johnny Depp) je znalec umění, tak trochu překupník a podvodník, ale především britský šlechtic a majitel luxusního sídla i krásné manželky. V poslední době si nechal narůst knír, ke kterému chová hluboký cit. Kvůli kníru je ochoten ohrozit svoje manželství. Vztahu nepřidává ani zajímavý detektivní případ, který Mortdecai právě začíná řešit. Jde o ukradený obraz, kvůli kterému byla zabita restaurátorka a o který má zájem mafie z celého světa. Nalezení obrazu by nejen vrátilo Mortdecaiovi suverenitu, ale vyřešilo by i jeho nemalé finanční problémy. Do vyšetřování se však na vlastní pěst pouští i jeho manželka (Gwyneth Paltrow) a detektiv (Ewan McGregor). Mortdecai-Movie

Film se od začátku snaží být břitkou, svižnou, akční a originální parodií. Od začátku se to však nedaří. Ne, že by film nebyl originální nebo akční – toho všeho je tu celkem dost. Ještě nikdy jsme neviděli Johnnyho Deppa jako klasického britského gentlemana, který si dělá legraci z Američanů. Ale bohužel to není zdaleka tak vtipné, jako si asi tvůrci mysleli. Dokonce bych řekla, že by bylo lepší, kdyby tuhle roli nikdy nebral.

Místo humoru film servíruje spíše trapnost. Nadsázka se vytratila kdesi v nekonečných vtipech cílených na Mortdecaiův knír, jeho sluhu Jocka (který se bůh ví proč vyspí s každou mladou ženou, kterou potká) a britské sucharství. Ačkoliv si film hraje na něco lepšího, není nic víc než detektivní komedií s neoriginální zápletkou a humorem na úrovni filmů Prci prci prcičky. Plytký humor často založený na sexu či zvracení však uplatňuje na dospělých postavách, které si také hrají na něco víc, než čím jsou. Peníze ani vznosný jazyk z nich neudělají lidi na úrovni. Stejně tak z filmu Mortdecai nedokáže udělat kvalitní film ani Johnny Depp, Ewan McGregor a Gwyneth Paltrow – přestože se o to všichni urputně snaží. kinopoisk.ru

Johnny Depp, kterého mám jinak opravdu ráda, je v téhle roli neskutečně otravný a je to poprvé, kdy vás možná napadne, že tenhle frajer už poněkud stárne. Mnohem snesitelnější jsou postavy Ewana McGregora, Gwyneth Paltrow a Paula Bettanyho. Všichni tři hrají s lehkostí a chutí, přestože jim scénář někdy předepisuje naprosto uhozené projevy. Otázkou zůstává, proč vlastně takové hvězdy vzaly roli v tomhle zapomenutelném filmu. Dost možná, že by fungoval lépe, kdyby se v něm objevily neokoukané tváře. Film by nebyl tolik křečovitý a vynikly by vtipné detaily.

Čím tedy Mortdecai: Grandiózní případ je a čím není? Není žádnou senzací a není třeba na něj jít do kina. Je oddechovkou pro líný víkendový večer, u kterého se jednorázově pobavíte, a úplnou náhodou je taky přehlídkou velkých hereckých hvězd. To však tentokrát není zárukou kvalitního filmového zážitku. Nicméně pokud máte rádi kníry, na film rozhodně běžte.

4
recenze-mortdecaiMortdecai: Grandiózní případ si hraje na odlehčenou detektivní parodii, ale ztroskotává na plytkém humoru.