Recenze: Mindfulness pro každý den je útlá, ale hutná příručka všímavosti

Mindfulness pro každý den je dílo Garyho Hennesseye, ředitele výcviku všímavosti s názvem Breathworks a člověka, který mindfulness praktikuje již čtyřicet let. Knihu vydalo nakladatelství Portál.

Mindfulness je pojem, jenž se stává v oblasti New age literatury velmi populární- na trhu můžete najít na téma všímavosti dnes řadu dobrých i podprůměrných knih.

Mindfulness pro každý den

Sám autor odkazuje hned v úvodu na klasické meditace a Buddhovo učení a z tohoto učení vycházející techniku, kterou jako Mindfulness poprvé začal vyučovat v šedesátých letech minulého století Jon Kabat-Zin. Tato technika je oproštěna od duchovních témat a soustřeďuje se hlavně na uvědomování si procesů, které probíhají v našem těle i mysli.

Už nějaký ten čas meditace praktikuji a v minulosti jsem se taky seznámil s českou verzí mindfulness, s originálním psychoterapeutickým přístupem pana Hájka s názvem Satiterapie. Kniha Garyho Hennesseye není v oblasti Mindfulness ojedinělou událostí, pojem Mindfulness je dnes i dobře zpeněžitelný módní trend. Po několika průměrných knihách, které se mi dostaly do rukou, jsem očekával jednu z řady motivačních knih, které mě příliš nezasáhnou nebo nepřinesou něco nového, jen budou omílat v bleděmodrém notoricky známé postupy.

K odsudku vybízí i velmi útlý formát knihy. Kdo by očekával v tak mrňavé knížce nějaké hodnotné poselství? Ovšem, chyba lávky.

Na sto stránkách Vás čeká velmi hutný a originální obsah. Jestli něco ukazuje na vytříbenost přístupu k Mindfulness, je to schopnost autora na malém prostoru předat čtenáři vyčerpávající a velmi osvěžující obsah. Jeho návody a postřehy jsou jednoduché, přesné, zároveň neztrácejí hloubku a jsou originální.

KOUKNI SE  Recenze: Lars láme kosti v nejpodivnějším případu kariéry

Například velmi zkušeně vysvětluje “práci” s myšlenkami a své postupy doprovází jednoduchými obrázky panáčka naskakujícího u tunelu do vagónu. Bezprostřední zakoušení bytí zase popisuje na rozdílu mezi bytím a konáním nebo reakcemi a odpověďmi. Část věnovanou na pozornost k myšlenkám a emocím střídá s konkrétními cvičeními na práci se smysly a svým tělem- vědomé dýchání, vnímání barev a vůní, zpomalení všech činností a další.

Některá schémata skvěle ilustrují procesy, které považujeme za složité či chaotické. Knížka je tak skvělou příručkou pro každého, kdo chce nahlédnout do studánky našeho prožívání.

Kubin

Knihu můžete koupit zde.

Komentuj

Vlož komentář
Vaše jméno

four + six =