Recenze: Lásky čas vzbuzuje velká očekávání

Do kin přišla nová romantická komedie Richarda Curtise, režiséra, který má na svém kontě celosvětový hit Láska nebeská. Lásky čas má proto laťku nastavenou vysoko a očekává se od něj jakési pokračování oblíbené vánoční klasiky.

about timeRežisér hned ze začátku vykreslí pohodovou atmosféru, která je typická pro celý film. Hlavní hrdinové, sympatičtí členové jedné rodiny, žijí na krásném anglickém venkově a volný čas tráví společně pitím čaje na pláži. Hlavně Tim (Tomhnall Gleeson) si diváky dokáže získat svou neobratností a situacemi, do kterých ho to přivádí a se kterými se můžeme lehce ztotožnit. Celá zápletka filmu je postavená na zvláštní schopnosti Tima a mužských členů jeho rodiny cestovat časem. To Timovi prozradí jeho otec, ztvárněný Billem Nightym, kterého diváci znají především právě z Lásky nebeské jako bláznivého postaršího rockera. V nové roli je ale také překvapivě přesvědčivý. Otec rodiny je v jeho podání laskavý, roztržitý a působí spíš jako kamarád než autorita. Cestování časem, které zavání sci-fi a hrozí rozbít romantický tón filmu, je zde pojato střízlivě a vzbuzuje dojem, že vlastně nejde o nic výjimečného. Hrdinové se navíc můžou vrátit jenom do momentů, které sami prožili.

Pro Tima je v jeho 21 letech prioritou najít si přítelkyni a k tomu svůj speciální dar využívá nejčastěji. Po prvním zklamání potká Američanku Mary (Rachel McAdams) a nakonec jí i díky cestování v čase získá, tím ale příběh nekončí a dál sleduje jejich život, stejně jako osudy členů Timovi rodiny. Hlavní dvojici výborně doplňuje Timova potrhlá sestra Lidya Wilson a svérázní strýcové.

Film těží z režisérovi schopnosti vykreslit divákům každodenní události jako neobyčejné. Příběh sám o sobě je poměrně jednoduchý a do určité míry předvídatelný, ale v tomto podání dokáže udělat dojem. První půlka filmu se drží klasické předlohy romantických komedií,tedy seznámení hlavního páru, ale díky ironickému humoru má spád. Konec filmu je bohužel utahanější a možná by se zde vyplatilo“v nejlepším přestat“, tedy nenatahovat zbytečně čas a nemást diváka přesunutím pozornosti z ústředních postav jiné. Oproti Lásce nebeské se v novém filmu Curtis v závěru nevyhnul lehce hořkým a dramatickým momentům. Je jich tam ale málo, takže druhá půlka vyznívá zbytečně sladkobolně. Poselství celého filmu je víc než jasné-kdo prožívá každý den naplno, nemusí ani umět cestovat zpět časem.

Slabinou filmu je celková idyla, která je snad místy až příliš silná, celá rodina spolu vychází až neuvěřitelně dobře a manželství Tima a Mary nezažilo ani jednu hádku. Cyničtější povahy se také mohou zamyslet, jak by vypadal osud hlavního hrdiny, kdyby neměl žádné nadpřirozené schopnosti a tím pádem jenom jednu šanci udělat první dojem na dívku svých snů. Celkově je ale Lásky čas příjemná a nenáročná předvánoční komedie, která potěší fanoušky inteligentního a jemného humoru.

Několik skvělých komediálních scén je opravdu nezapomenutelných, například seznámení s Mary v restauraci, kde se jí v naprosté tmě nebo svatební proslov. Plus má film i za kvalitní soundtrack. Curtis znovu dokazuje, že i romantickou komedii jde natočit bez zbytečných klišé a prvoplánové zápletky. Kdyby poslední část filmu neshodila dobře zvládnutý začátek, měl by Lásky čas šanci stát se další kultovní romantickou komedií.  Výborně vybraní herci a celková atmosféra divákům ale i tak prostě vykouzlí příjemný pocit a úsměv na tváři.

Klára Schejbalová

About Time
Lásky čas
Komedie / Drama / Romantický / Sci-Fi
Velká Británie, 2013, 123 min
Režie:Richard Curtis
Scénář:Richard Curtis
Hrají:Rachel McAdams, Domhnall Gleeson, Bill Nighy, Tom Hollander, Margot Robbie, Lindsay Duncan, Catherine Steadman, Amanda Renberg, Lee Asquith-Coe, Vanessa Kirby, Rowena Diamond, Lisa Eichhorn, Lydia Wilson, Tom Hughes

h
7
recenze-lasky-cas-vzbuzuje-velka-ocekavaniKdyby poslední část filmu neshodila dobře zvládnutý začátek, měl by Lásky čas šanci stát se další kultovní romantickou komedií.