Recenze: Kong a jeho Ostrov lebek na Blu-ray

Teď tu máme něco pro fanoušky filmových monster jako Godzilla, King Kong a další. Pravě vychází další díl do kolekce univerza filmových monster, které vytváří studio Legendary a Warner Bros. Snímek s názvem Kong: Ostrov lebek si můžete koupit na DVD a Blu-ray discích ve 2D i 3D verzi.

V dnešní době se velká studia předhánějí, kdo stvoří lepší a výdělečnější filmové univerzum. Nové vesmíry filmových monster a příšer vznikají pod taktovkou známých studií, která se nechala inspirovat Marvelem. Ten nemá v rámci filmů, které se prolínají a vytvářejí jeden celek konkurenci. DC s vytvořením svého světa superhrdinů nezahálelo, jenže úspěchy nebyly vždy takové, jaké si přáli. A snímek Batman vs. Superman: Úsvit spravedlnosti je považovaný za jeden z nejslabších komiksových filmů současnosti. Studio Universal připravuje svůj filmový svět hororových postav (Drákula, Mumie, Frankenstein, atd). Jenže letošní Mumie s Tomem Cruisem, která to měla odstartovat, se dvakrát nepovedla.

Výjimkou tak zůstává spolupráce Legendary a Warner Bros., kteří v současnosti vytvářejí univerzum filmových monster. Prvním filmem byla Godzilla z roku 2014. Zaznamenala úspěch a nyní se plánuje pokračování s názvem Godzilla: Královna monster. Letos studia rozšířila univerzum o staronovou ikonu – King Konga. A na něj se podrobněji podíváme.

Snímek Kong a jeho Ostrov lebek vám představí rozličnou skupinu vědců, vojáků a jednoho stopaře. Všichni se dají dohromady, aby se vydali prozkoumat obrovský, přesto člověkem zřejmě nedotčený ostrov kdesi v Tichém oceánu. Brzy zjistí, že tajemný ostrov je krásný stejně jako životu nebezpečný. Na tomto ostrově klesají lidé z vrcholku potravního řetězce na samé dno. Na území mocného Konga se stávají nežádoucími vetřelci. Cesta za badatelským poznáním se tak rychle mění v boj o holý život, který nevyhraje každý.

KOUKNI SE  Koukat či nekoukat: Ripley

A jak „zbrusu“ nový King Kong dopadl? Důležité je pochopit, že film není pokračováním, ale spíše rebootem, který má odstartovat novou sérii filmů s kultovními monstry. Na druhou stranu to neznamená, že se nenechal inspirovat předchozími snímky. Kong: Ostrov lebek je dobrodružnou akční jízdou s prvky fantasy. Úchvatné prostředí, ve kterém se natáčelo nejvíc, se nachází na dost netradičním místě. Většina záběrů Ostrova lebek pochází totiž z Vietnamu. Nové a neokoukané prostředí perfektně zapadá do filmu. Herecké obsazení šlape jako hodinky a je složené ze samých vycházejících (Tom Hiddleston, Brie Larson, Thomas Mann) i známých profesionálních hereckých hvězd (Samuel L. Jackson, John Goodman, John C. Reilly). Děj je jednodušší, předvídatelný. A poté, co se postavy střetly s Kongem, je jejich jediným úkolem dostat se z místa A na místo B včas, aby se zachránili. Triková stránka filmu patří rozhodně mezi nadprůměr, který se určitě vypiluje v pokračování, které na sebe snad nenechá dlouho čekat.

Veškeré postavy fungují vcelku dobře. Jenom představitel Packarda, Samuel L. Jackson přemýšlí poněkud nelogicky. Jeho posedlost likvidací Konga je poněkud nesmyslná. Chce Konga zabít, aby pomstil smrt svých mužů, přitom on a jeho muži byli první, kteří zaútočili. Kong se pouze bránil. V tom nalézám větší slabinu filmu. Také John C. Reilly, známý díky svým komediálním postavám, dal své postavě větší vážnost spojenou s roztomile vtipnou nevědomostí. Třeba když zjistí, že za doby jeho nepřítomnosti vyslali Američané první lidi na Měsíc. Tak se Reilly zeptá, jak se tam mají, a co tam jí. Celkově jde o parádní jízdu, do které tvůrci zakomponovali skryté poselství filmu. A komu to uniklo, v bonusech vám to hlavně režisér osvětlí.

Na Blu-ray naleznete velkou porci bonusů. První bonus nese název Vytvoření krále a je rozdělený na dva díly. První díl, Realizace ikony, vás seznámí se zákulisním natáčením filmu, realizací filmového projektu, seznámení a přiblížení některých ústředních postav. Druhý díl s názvem Vyvolání boha vám představí, jak probíhalo znovuzrození a rekonstrukce kultovního monstra s dnešními digitálně trikovými možnostmi. A jak probíhala práce na Lebkoplazech (nepřátelích Konga). Druhý bonus vás zavede do prostředí, ve kterém se natáčela většina filmu. Bonusové video Lokace: Vietnam vám představí tuto zemi z úplně jiného pohledu než jak ji znáte a obecné seznámení s místními. Další bonusové video s názvem Tom Hiddleston: Neohrožený cestovatel funguje jako takový video-deník hlavního hrdiny, který vám ukáže, jaké scény se natáčely na ostrově Oahu na Havaji, jaké v Queenslandu v Austrálii, a co všechno natočil štáb ve vesnici Ninh Binh ve Vietnamu. Krátké video Skrz čočku: Fotografie Brie Larsonové funguje jako prezentace fotek, které skutečně nafotila herečka osobně během natáčení i mimo něj. A to všechno s komentářem režiséra. Předposlední bonus s názvem Monarch složka 2.0 doplňuje a rozšiřuje fakta z Kongova světa. Celé video je natočené jako odtajněný doprovodný archív organizace Monarch. V bonusech nesmí chybět vynechané scény. Je tu také možnost pustit si film s komentářem režiséra Jordana Vogt-Robertse v angličtině. Titulky k dispozici jsou, bohužel jen v čínštině. Soundtrack v podání Henryho Jackmana působí trochu nevýrazně. Mnohem lepší byl v níže přiloženém traileru.

Ještě bych zapomněl. Kdo to vydrží a bude trpělivý, dočká se závěrečné potitulkové scény, která navnadí na další film s monstrem.

Dobrodružnou akční jízdu plnou bojů postav o život a trikových soubojů Konga s Lebkoplazi si můžete vychutnat na Blu-ray discích, které jsou k zakoupení na webových stránkách Magic Boxu: zde.

Ondřej Blahut