Recenze: Co když je to nebe

Anita Moorjani, autorka knižního bestselleru Musela jsem zemřít z roku 2013, se pustila do další knihy, který má napomoci lidem najít cestu ke štěstí, respektive ukázat jim, že vše je v jejich rukou. My jsme se do této knihy také začetli a můžeme vám tak podat recenzi o tom, na kolik se autorce její poslání podařilo prostřednictvím knihy Co když je to nebe vyplnit.

Jestliže je v život důležitá cesta, a nikoli cíl, je možné, že nebe je právě zde – je jím tento náš fyzický život na Zemi.

Anita Moorjani pochází ze Singapuru, ale v současné době žije se svým manželem v Los Angeles. Několik let pracovala v korporacích. Až roku 2006 se jí změnil život poté, co jí byla diagnostikována rakovina. Její pohled na svět se tak rázem změnil a ona najednou dokázala rozpoznat, co je v lidském životě skutečně důležité a co naopak můžeme odsunout na vedlejší kolej. O tom, jak její boj s rakovinou probíhal, se můžete dočíst na stránkách knihy Musela jsem zemřít. V originále vyšla roku 2013 pod názvem Dying to Be Me. Během několika chvil se stala bestsellerem New York Times.

Anita se od té době věnuje přednáškám po celém světě, na kterých lidem představuje svůj životní příběh. Především šíří poselství o tom, jak žít tady a teď. Prostřednictvím knihy Co když je to nebe se do tohoto světa můžete dostat také. Na 190 stranách se dočtete vše potřebné k tomu, abyste poznali, co je ve vašem životě opravdu důležité. Kniha je úmyslně doplněna příběhy z reálného života, aby čtenářům co nejvíce představila události, které se mohou v životě objevit i jim.

Kniha Co když je to nebe je kompletním balíkem pro váš duševní život, který má naději na změnu k lepšímu, pokud se do knihy nejen začtete, ale vyzkoušíte i některé z vložených cvičení a rad, které vám autorka v každé kapitole přehledně naservíruje. Dočtete se například, že vy sami jste tvůrcem svého osudu a nikdo nemá právo vás považovat za méněcenného.

Stejně tak pečlivě se vám autorka pomocí deseti kapitol pokusí vyvrátit některé mýty, které jsou v lidstvu zakořeněny, a se kterými se však dá pracovat. Namátkou například stojí za zmínku mýtus, že ženy jsou slabší pohlaví nebo že musíme vždy být pouze pozitivní. Pokud je vaší slabou stránkou právě tato oblast lidské mysli, určitě pro vás bude kniha přínosem.

Dobré knihy

Na druhou stranu je třeba knize vytknout některé opakující se myšlenky. Ačkoliv možná úmyslem autorky bylo tímto způsobem vštípit do hlavy čtenářům jednotlivá tvrzení. Někdy na vás text může působit poněkud zmateně. Jako byste četli tu samou větu několikrát. Důležité však je, abyste si z knihy odnesli to, co je pro změnu ve vašem životě potřeba. Není to návod na život, ale pouze pomůcka, jak o něm přemýšlet z trochu jiného úhlu pohledu než obvykle.

Co když je to nebe, Anita Moorjany, Pragma, 2017

6
recenze-kdyz-nebePomocí této knihy se zbavíte omezujících přesvědčení a začnete opravdu žít.