Recenze: John Wick je smrtící zábavou

Na kina zaútočil už potřetí John Wick a kdo nemá rád násilí, ten by se mu měl obloukem vyhnout. John Wick nezachraňuje svět, ani dívku v nesnázích, jen zabíjí se samozřejmostí, s jakou si večer čistíme zuby. A nutno dodat, že mu to jde velice dobře.

Tupá zábava

Začalo to mrtvým psem a ukradeným autem a kde to skončí, nevíme. John Wick se zatím stal psancem mezi vlastními. Na jeho hlavu byla vypsána 14 miliónová odměna a žádný zabiják si ji nechce nechat ujít. Aby se John dostal ze svízelné situace, musí vyhledat tajemného muže, který řídí celou mezinárodní organizaci nájemných vrahů. Mezitím musí zlikvidovat pár stovek zabijáků, kteří mu jdou po krku.

I takhle banální zápletka v celém filmu zaniká. Vše se děje z jediného důvodu: zabít co nejzajímavěji a co nejvíce lidí. Nejmocnější muž žije uprostřed pouště, John chvíli bojuje tu ve středověkých městech tuhle v prosklených mrakodrapech, prohání se na motorce a když není motorka, může jet třeba na koni. Samoúčelné násilí, nelogické přemisťování, nulové herecké výkony, a přesto tahle tupá smrtící podívaná baví. Jediný skutečný nedostatek filmu tak je jeho délka.

Umění zabíjet

John Wick je čistá akce. Smrtící zábava ve stylu počítačových her, kdy jediným smyslem je probít se hordou nepřátel. Super rychlá akce, kdy nepřítel útočí ze všech stran, atraktivní prostředí a v závěru je i nutné zvolit správnou zbraň a protivníka zasáhnout na určité místo. John Wick se tímto způsobem vymyká běžné akční produkci a získává na atraktivitě, ale více jak dvě hodiny je pro diváka víc než dost. Schválně, zkuste se dvě hodiny dívat na někoho, jak hraje Doom.

KOUKNI SE  Recenze: Bitva o Zimohrad je drahé a předvídatelné zklamání

Navíc to nejlepší si John Wick vyčerpá v první půli, kdy protivníka zabije pomocí knihy nebo koně. Dál už jen nabízí precizní choreografii, ale vzhledem k absenci děje je více jak dvě hodiny na akční videoklip trochu moc. To ovšem nic nemění na tom, že John Wick nabízí atraktivní akční zábavu a jeho fandové na další díl nebudou jistě dlouho čekat.

John Wick: Chapter 3 – Parabellum
Akční / Krimi / Thriller
USA, 2019, 130 min
Režie: Chad Stahelski
Scénář: Derek Kolstad, Shay Hatten, Chris Collins, Marc Abrams
Hrají: Keanu Reeves, Halle Berry, Ian McShane, Laurence Fishburne, Mark Dacascos, Asia Kate Dillon, Lance Reddick, Tobias Segal, Anjelica Huston, Saïd Taghmaoui, Jerome Flynn, Randall Duk Kim, Robin Lord Taylor, Susan Blommaert, Jason Mantzoukas, Cecep Arif Rahman, Yayan Ruhian, Tiger Chen Hu, Faith Logan, Oscar Pavlo, Candace Smith