Recenze na DVD: John Wick 2 je dost možná nejkrvavější film roku

V těchto dnech si můžete zakoupit DVD s filmem John Wick 2 v síti MagicBox, které vám kromě samotného filmu nabízí i spoustu zajímavých bonusů. Díky nim se například dozvíte, jak probíhal trénink Keanu Reevese pro roli nájemného zabijáka. Keanu Reeves si své pohyby cvičil spolu s Charlize Theron, která trénovala pro svou roli v akčním filmu Atomic Blonde.

John Wick 2 je krvavé pokračování akčního thrilleru z roku 2014. John Wick zabetonoval své zbraně, pomstil se a do domu si přizval nového psa. Přesto se vrací ze svého zabijáckého důchodu. Ale ne zcela dobrovolně. Donutil ho italský mafián, kterému kdysi Wick dal „úpis“ za využití jeho služeb. Ital se teď vrací, aby využil Wickovy krevní přísahy, a chce po něm, aby zabil jeho sestru, která je teď v Římě. Wick brzy zjistí, že v Itálii není jen dobrá pizza, ale že nová zakázka je nastražená past.

Nový John Wick začíná tam, kde předchozí film skončil. Wick se vrací do ruského podsvětí, aby si vyzvedl své šlohnuté auto. Tvůrci se snažili prvních deset minut pořádně rozjet nepřetržitou akcí plnou humoru, aby měl divák trpělivost ve scénách, kde se začíná vypravovat nový příběh. Ale až na skvělý a vtipný výkon Petera Stormara, coby nového mafiánského bosse, tento začátek nic originálního nepřinese. Krvavý balet s ruskými mafiány už známe z jedničky a slavný monolog o tom, jak Wick kdysi zabil tři chlapy v baru pouhou tužkou, jsme už v jedničce slyšeli. Začátek je tedy pouhou rekapitulací starých nápadů, která příliš nezaujme.

Pozdější děj je ale úplně jiné kafe. Jako kdyby režisér Stahelski nestihl natáčení začátku a byl na place až potom. Druhý John Wick nabízí výraznější a komplexnější příběh než pomstu zabitého psa. Celý tajuplný svět elitních vrahů dostává úplně novou rovinu. Dozvídáme se, že hotel Continental má ještě jiná pravidla a pobočky všude po světě. Wickovy mise se odehrávají na několika nových lokacích. Víme, že existuje něco jako NATO zločineckého světa jménem Nejvyšší rada. Film nabízí spoustu nových vedlejších postav, z nichž nejzajímavější je podle mě Bowery King, kterého si zahrál Morpheus z trilogie Matrix. Ten ovládá ulice města New York skrze síť vrahů převlečených za žebráky, bezdomovce a obyčejné obyvatele města.

Jediné mínus na tomto vývoji pro mě bylo, že se vyvíjí úplně všechno kromě postavy samotného Wicka. Pouze v samotném začátku vidíme, jak si přehrává video se svou ženou na mobilu, ale pak se nám jeho minulost a osobnost zcela uzavře. Což je škoda, protože prostor pro vývoj Wick rozhodně má. Příběh elegantního vraha, který se srovnává se smrtí své ženy a nemá pro co žít kromě pomsty, má rozhodně hlubší potenciál.

Nový tajemný příběh graduje v druhé polovině, kdy po Wickově krvi začnou lačnit i jeho zabijáčtí kolegové, kteří jsou o dost schopnější než tupí rusáci z jedničky. Druhá polovina kombinuje všechno dobré z jedničky i dvojky. Brutální krvavou akci plnou suchého humoru a systematických střel do hlavy a napínavý příběh, se kterým jdeme hlouběji do světa nájemných vrahů a podsvětí.

John Wick 2 není jen bezduchá krvavá řežba, ačkoli nabízí spoustu výplachové akce a suchého humoru. Nabízí taky nový, komplexní příběh v elegantním kabátě italského a new-yorského podsvětí. Johnu Wickovi se daří vytvořit nový akční svět s dravou a zajímavou akcí, který je po filmařské stránce kvalitnější než drtivá většina současných akčních filmů. A to je velmi dobře.

DVD s akčním filmem John Wick 2 je právě v prodeji na stránkách MagicBoxu. Trailer k filmu si můžete pustit zde:

Pavel Melotík